De oogdruppels voor honden en katten die je bij de dierenspeciaalzaak kunt halen werken ook prima. Verder werkt kamillethee ook heel goed. en dat is een stuk goedkoper.
BillyBoy
Geplaatst: 16-08-03 00:39
wees heel allerd op de ogen van je paard.twijfel je? Bel dan de dierenarts Ikzelf ben er net op tijd bij geweest bij mijn paardje. Hij staat nu elke dag buiten MET een masker om, waarvan op een gedeelte bij 1 oog een stukje stof geplaatst is voor het tegen houden van de zonnestralen. gekookt water/boorwater om het uit te spoelen. Daarna zou je het kunnen zalven met zalf waar vitamine-A in zit.Maar denk eraan dat elk oog niet het zelfde is, dus ik zou de DA raadplegen (bellen). Sterkte.
BillyBoy
Geplaatst: 16-08-03 22:34
dat weet ik niet , zelf heb ik bright eye nooit geprobeerd. De maskers moeten in zoverre van z'n ogen zitten dat z'n wimpers niet door het "gaas" heen gaan omdat hij z'n oogleden wel goed moeten kunnen bewegen. Zitten z'n wimpers er wel doorheen dan is het masker te klein. een groter masker zit zeker te ruim maar dit kun je oplossen door coupe- naatjes in het masker te maken zodat de vliegen er niet onderdoor kunnen. suxxs
Xantha
Geplaatst: 16-08-03 22:40
Jolynn heeft er ook last van en ik heb bij de da een tubetje zalf gehaald ( kost nog geen 4 euro) Vijf dagen lang moet ik een beetje in haar onderste ooglid spuiten , na eerst het oog goed schoon gemaakt te hebben met gekookt (afgekoeld) water. Nu is het de tweede dag dat ik het gebruik en haar ogen zien er al weer bijna normaal uit. Dit moet je wel 5 dagen doen!! Ga niet zelf rommelen maar haal even zo'n tubetje en een vliegenmasker. Sterkte!!!
Stephany
Geplaatst: 16-08-03 22:51
Ik ben toch ook gezwicht voor het vliegenmasker . Een aantal weken geleden wilde ik er niet aan, leek mij zo "raar" voor een paard, dus gewoon de "ouderwetse" sliertjes aan de halster vastgemaakt. Maar met deze warme zomer en de vliegenplaag helpt dat ook niet veel... Vorige week Snowy zijn oog ontstoken en gisteren die van Pepsi
Ik maak inderdaad de ogen schoon met afgekoelde kamillethee (elke keer gebruik ik een schoon watje)en daarna eye-br. erop....helpt goed. Snowy loopt al met zijn maskertje op (jaarling masker-lief he!!). Ik heb wel vreselijk moeten lachen, hij ziet er toch altijd zo grappig uit en nu helemaal..... Voor Pepsi moet ik nog een paar dagen wachten, ze zijn overal uitverkocht, maar de paardendrogist krijgt ze volgende week binnen Dus hij moet nog even zijn "samba"netje op........
Suusjeher
Geplaatst: 17-08-03 21:35
Max had ook behoorlijk last van onstoken ogen. Iedere keer met kamille thee schoongemaakt. Eerst van die sliertjes gekocht, maar hij bleef af en toe onstoken ogen houden, toen toch maar zo'n heel masker gekocht. Zijn ogen zijn nu helemaal goed en hij heeft geen last meer van die vliegen op zijn ogen.
Titsia
Geplaatst: 18-08-03 18:30
mijn paardje heeft hier eergisteren ook heel veel last van gehad, heb er gewoon wat DE ICOL op gedaan, oogzalf voor de mens, gewoon wat op je vinger doen, en het ooglid als het ware "omdraaien" dan zachtjes erin doen. De dag achter was hij er al vanaf, je mag dit product max. 5dagen gebruiken, als het dan nog niet over is terug de dierenarts raadplegen. Natuurlijk terwijl zorgen dat zijn oogjes vliegvrij blijven
BillyBoy
Geplaatst: 28-08-03 20:49
Oke, die maskers zien er niet uit, sommige lijken wel luiers maar ja, als het helpt maakt het toch niet uit? Ik moet ook ELKE dag de binnenkant van het masker afborstelen want er komt toch soms een vliegje naar binnen.Maar daarintegen staat Bill wel 24 uur buiten. En op een oog van het masker heb ik een stukje t-shirt genaaid vanwege de zonnestralen . Bill heeft maanblindheid gehad aan beide ogen en is zogoed als blind aan een oog, maar gaat verder goed met hem. succes allemaal.
Manuella23
Geplaatst: 28-08-03 20:57
eerst het oog met een schoon doekje met wat water schoonmaken daarna een oogzalfje van bij de apotheker (tiramicine/teramicyne of hoe dat ook geschreven word) erop (op de rand, half op het oog) opsmeren (het is een hele kleine tube (10 ml of zoits)de tube is blauw en wit en de zalf ziet er gelig bruin uit.
pearl_tje
Geplaatst: 29-08-03 09:22
Gewoon naar de dierenarts gaan die hebben er zalf voor..(eigenlijk voor honden en katten) maar het helpt perfect..
Alleen een waarschuwing stop het dopje niet in je mond en goed je handen wassen dat spul is kankerverwekkend niet op de korte termijn maar over een termijn van dertig of veertig jaar
De eerste dagen zo vaak mogelijk de zalf op het oog doen en wel standaard een vliegending om de ogen ook op stal..
Als het dan minder word kun je de zalf ook afbouwen..
Horse_
Geplaatst: 29-08-03 12:52
ik maak het oog dan iedere dag schoon met d'make-up watjes en steriel water van de apotheek en inderdaad een flymask van de paardendrogist. hij is heel rustig met zijn hoofd geen last meer van wind en vliegen
Novelle
Geplaatst: 29-08-03 13:43
Billy schreef:
Bright Eye kost een euro of 12, hebben ze bij de ruitersportzaak. Het werkt echt super
Ben het helemaal met je eens. mijn paard had laatst ook een ontstoken oog, die heb ik eerst schoongemaakt met afgekoeld kokend water en toen bright eye opgesmeerd 2 keer daags en dan een paar dagen volhouden, en ze keek weer helder
luxje
Geplaatst: 30-08-03 20:37
bij ons op stal hadden alle paarden er last van, gewoon schoongemaakt elke keer dat we het zagen. gekookt water hoeft niet eens, als je de kraan een paar seconden laat lopen en met de doek niet aan de kraan of slang komt, kun je het water zo uit de kraan gebruiken. alleen voor de pony op stal (andere eigenaar) hebben ze oogzalf gehaald bij DA, zonder consult (scheelt weer kosten) en dat hielp eigenlijk niet sneller dan gewoon schoonmaken
animals
Geplaatst: 07-09-03 13:36
Wat ook helpt dat kun je bij de DA kopen is oog zalf dat is voor:
-Ontstoken ogen - en als het heel erg is dat het onder de ogen al ruw is kun je het er zo op smeren en dan ff een vliegen netje ervoor en reken maar dat het helpt.
- als je die zalf gebruikt dan moet je eerst de ogen goed schoonmaken en dan insmeren en dan goed bijhouden en het is in 2 dagen gepiept.
Karina
Geplaatst: 07-09-03 20:14
't Is een ramp op het moment, ren van de één naar de andere met mijn onvolprezen kamillethee. Als dat niet snel genoeg helpt aan de zalf idd.
daan
Geplaatst: 07-09-03 21:36
Onze manegepaarden die nu nog dag en nacht buiten lopen hebben er momenteel ook veel last van. Wij hebben van de dierenarts cavasan gekregen. In begin paar keer per dag streepje zalf in het onderste ooglid en het is eigenlijk steeds zo weer over.
Cowgirl
Geplaatst: 08-09-03 12:14
Het is echt een plaag.
Mijn beide paarden hebben het allebei (gehad). Ik schrok ervan toen ik na 2 weken ziekenhuis mijn fjordje zag staan met die ogen, hij was er echt ziekig van.
Direct bij de Da een zalfje gehaald en nu wordt het minder.
Mijn DA zei al dat het ontzettend heerste, virusje dus.
Vera
Geplaatst: 08-09-03 17:32
Volgens mij heerst het enorm want bij ons hebben alle 4 de paarden er ineens last van, ik hoorde dat ze iets verderop het ook hebben. Digger's oog is helemaal dik en ziet er vreselijk uit. Ik ga vanavond even naar de dierenarts.
Ik zou nooit een risico nemen, zeker niet met een oog, om het goedkoop te houden. Neem het zekere voor het onzekere!
Donna1
Geplaatst: 08-09-03 17:38
weet je wat ook helpt eerst camille thee maken en dat laten afkoelen en als het koud is erop smeren met een watje help echt.
Vera
Geplaatst: 08-09-03 21:49
net een zalfje in zijn oog gesmeerd, gehaald bij de dierenarts. 3,65 euro, dus daar hoef je niet op te besparen
Carline
Geplaatst: 09-09-03 01:07
Ik haal normaal een zalfje bij de apotheek: Terracotril, wordt ook gebruikt voor mensen, en werkt werkelijk overal voor: mensen, paarden, katten... Het kost denk ik tussen de 3 en 5 Euro. Ik weet niet of dit ook in Nederland te verkrijgen is. Het werkt trouwens sneller dan bijvoorbeeld Bright Eye.