Help. mijn Shetlander wil niet meer eten !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:27

Inmiddels gaat het gelukkig al veel beter met de patient. Lopen en stappen gaat goed, maar nog wel gevoelig op harde ondergrond. Dat zal ook wel zo blijven denk ik. Het rantsoen is hooi en 's ochtends en 's avonds een schep geweekte bietenpulp. Verder niets, alle suikers zijn verbannen. Ik vind wel dat de vacht er minder goed uitziet, maar ik wil geen risico's nemen en om te gaan experimenteren met middeltjes. Ik ben allang blij dat hij het heeft gered, het zag er in eerste instantie slecht uit.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:36

Mijn ervaring met Podocomplex is dat de pony's er juist slechter van werden. Misschien eens proberen ermee te stoppen? Pony hier op stal werd er beter van. Ik heb wel enorme goede ervaring met de Souplesse mix van Subli. Kruidenpoeder, kan geen kwaad, het ruikt lekker en ze vinden het heerlijk over het voer heen!! Het werkt preventief tegen hoefbevangenheid.

Weet niet wat anderen voor ervaring hebben met Podocomplex maar de mijne is niet zo goed... :(
Misschien heb je wat aan deze tips?
Succes met shetje!!

es203

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:37

Gelukkig! *D

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:10

Update:

Onze Rakker loopt gelukkig weer behoorlijk goed ! Alleen het lopen op beton gaat nog gevoelig. In het land draaft en bokt hij weer ! Hij staat nu dag en nacht in de zandbak en krijgt hooi. Ongeveer 4 uurtjes per dag gaat hij met de andere shetlanders het gras in, alleen wel allemaal met een graasmasker op.
Hij heeft door het dieet er ook nog nooit zo mooi uitgezien. Ik zal binnenkort even een foto plaatsen.

groetjes