hij eet zijn Antibiotica niet op.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:35

Aaah hoe bekend Haha!
Mijn pony is van zichzelf al een hele moeilijke eter en die kun je er dus op geen enkele manier instinken ...

Ik heb dus ook zo een spuit gekocht, scheut honing erin, poeder erbij en hoppa! KLAAR ! Haha!

Om te beginnen moet je het spul al niet langst achter in je spuit doen, je kan het beter opzuigen omdat je anders door de luchtverplaatsing van achter naar voor TOCH iedere keer weer je keuken kunt gaan poetsen Tong uitsteken
Maak dus een brij en zuig het op, en gebruik het liefst iets ontzettend plakkerig zodat ze het ook niet kunnen uitspuwen (was de mijne ook een goeie in Tong uitsteken)

Ik gebruikte dus honing, pony is volledig genezen van z'n darminfectie Lachen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:45

Sonja schreef:
Ik zou mooi met de dierenarts overleggen of hij niet gewoon in kan spuiten...

Dit vind ik in dit geval ook wel een goede oplossing maar wel een beetje een kostbare.
Ik had hetzelfde probleem als jij nu hebt, ik had er 2 aan de antibiotica en blij dat ze waren

Gelukkig heb ik hoe-vul-ik-een-spuit-met-antibiotica-en-appelmoes les gehad van mijn dierenarts gehad.

Stap 1. Meng het poedertje met appelmoes zodat het wat dunnig wordt maar niet té dun.

Stap 2. ggoooeeedd roeren tot het een lekkere massa is en je geen los klontje meer kan ontdekken.

Stap 3. Haal de spuit uit elkaar (dus dat ding waarmee je de inhoud van de spuit eruit drukt eruit halen.)

Stap 4. Lepel het goedje in de spuit, houd daarbij de spuit op zijn kop en hou je vinger op het gaatje waar het uitkomt (anders loopt het er meteen uit Knipoog )

Stap 5. houd de spuit schuin zodat het mengsel een beetje naar beneden loopt en doe dan heel voorzichtig dat ding waarmee je spuit er weer in, doe dat heel langzaam, dan loopt het goedje naar beneden en komt er lucht tussen en *plopt* het er niet uit, langzaamaan en doe het vooral buiten, mocht er dan iets uitfloepen dat zit het niet tegen je plafond (sprak zij uit ervaring Haha! )

Stap 6. Spuit achter in zijn mond, spuit leegspuiten, hoofdje omhoog houden en even bij zijn keel voelen of ie slikt.

Als dit nou echt niet lukt (oke je moet er wat handigheid in krijgen) kan je altijd nog naar de VA gaan om te vragen of ze hem 2x daags willen inspuiten maar das wel duur natuurlijk (al mag je daar noooit op bezuinigen vind ik).

Succes!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:50

Misschien kan je er zelf ook nog wat vanillesuiker bij doen dat ruikt misschien sterker dan de antibiotica???

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 12:51

Ik probeer het nog 1x vanavond met een boterham met veel appelstroom, suiker erbij, antibiotica poeder erbij, schijfjes appel er boven op. Dan is het me toch een potje zoet van heb ik jou daar.
Werkt dat ook niet dan toch de dierenarts maar om hulp vragen. Bezuinigen doe ik niet, mijn spaarrekening is al bijna geplundert (ik ben al vanaf 1 juni bezig met hem) en hij MOET gewoon weer beter worden!!
Ik kan niet zonder mijn maatje.
Helaas na 1.5 week antibiotica merk ik nog geen resultaat met zijn lopen (kleine pas Linksvoor en hij schuift ermee over de grond, nog steeds)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:56

Jovanny"]
[quote="Sonja schreef:

Om elke keer de dierarts te laten komen kost me klauwen met geld. Alleen het bezoek kost me al iets van 35 Euro.
En hij moet tot 22 augustus 2x per dag deze antibiotica krijgen.
[/quote]

Wat dat betreft zijn wij gezegend met een veearts die daar dan een schappelijk prijsje voor maakt, op voorwaarde dat hij binnen kan lopen wanneer het hem uitkomt. Dan sturen ze bijvoorbeeld degene die in het dorp woont waar je paard staat, voordat die naar de kliniek gaat 's morgens. Da's dan weer een voordeel van een wat grotere praktijk.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:35

jee echt balen dat hij die lekkere antibiotica niet heeft! ik vraag me af waarom er verschillende soorten zijn.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:50

beter is de spuit niet uit elkaar te halen, maar het goedje bv in een theekopje gewoon opzuigen. Misschien moet je het iets vloeibaarder maken (water erbij doen)

Oefening baart kunst!! succes OK dan!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:13

dat deed ik dus in het begin ook maar als je het zo vloeibaar wil krijgen dat je het kan opzuigen past het waarschijnlijk niet meer in de spuit, als je het een beetje pasta-achtig houdt drupt het ook niet zo snel uit de mond.

KiWiKo

Zelf antibiotica spuiten is niet moeilijk hoor. gewoon in de bil of in de borst. Als je het de dierenarts vraagt of hij je het een keer voor wil doen dan lukt het jou ook wel.

Polly
Moderator Algemeen

Sonja"]
[quote="Jovanny"][quote="Sonja schreef:

Om elke keer de dierarts te laten komen kost me klauwen met geld. Alleen het bezoek kost me al iets van 35 Euro.
En hij moet tot 22 augustus 2x per dag deze antibiotica krijgen.
[/quote]

Wat dat betreft zijn wij gezegend met een veearts die daar dan een schappelijk prijsje voor maakt, op voorwaarde dat hij binnen kan lopen wanneer het hem uitkomt. Dan sturen ze bijvoorbeeld degene die in het dorp woont waar je paard staat, voordat die naar de kliniek gaat 's morgens. Da's dan weer een voordeel van een wat grotere praktijk.
[/quote]

Maar rekenen ze daar dan elke keer voorrijkosten voor? En is er geen mogelijkheid om even met het paard naar de praktijk te gaan?

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 23:54

Als ik even naar de praktijk moet gaan dan moet ik een trailer huren en dat is ook 55 euro. Elke keer als de dierenarts bij mij komt betaal je visitekosten van 36 euro.
Ik heb trouwens vandaag het volgende gedaan:
Boterham met dikkkkke laag appelstroop, daar overheen de poeder gestrooid, schijfjes appel er op daar op nog zo´n boterham. Nou hij nam een stukje en wat denk je..... Gigantisch lopen jaknikken met zijn hoofd zodat het brood op de grond valt en eten..... vergeet het maar.
Ik heb het van de grond gepakt in zijn bak gegooid, water erbij gedaan een beetje brok en toen at hij het wel op. Morgen ochtend weer proberen of hij het geweekt in water met brood, appelstroop, appel, brokjes en noem de hele mikmak maar op wil eten.

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:51

Mijn pony had vorig jaar bloedvergiftiging en moest dus ook antibiotica door zn voer (ook in poedervorm). Hij wou het dus ook niet eten. Ik heb de poeder door zemelen gedaan> is hij gek op! en òf hij dat op at!
Ik mengde gewoon een flinke bak zemelen met water, zodat het een lekkere drap werd en deed daar de poeder door heen Knipoog
Geen probleem!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 10:32

YES, ik heb het gevonden. Hij eet het op:
Een paar brokjes in water laten wellen, daar de poeder overheen strooien, roeren, een boterham met appelstroop erbij in, stukjes appel. in zijn voerbak gooien, Nog iets water erbij, een paar verse brokjes erin en eten dat hij doet!!! Als hij het op heeft krijgt hij de rest van zijn brokken.
PFFF eindelijk hij eet zijn antibiotica op.

Bedankt voor jullie reacties en tips. Haha! Haha!

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:15

Wat een gedoe he, eigenwijze beestjes! Goed dat je nu de juiste manier heb gevonden OK dan!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:17

poeh hé... wat een gedoe maar goed, hij eet het!! Heb je anders ook kruidenmeusli staan? dat ruikt zo zoet dat het de a.b. ook wel overheerst... Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:29

Gelukkig dat hij het eet.
Bij ons gaan de medicijnen (poeder) altijd in de stroop. Stroop over de brokken heen en zeker weten dat het opgegeten wordt!

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 15:57

Pellie schreef:
poeh hé... wat een gedoe maar goed, hij eet het!! Heb je anders ook kruidenmeusli staan? dat ruikt zo zoet dat het de a.b. ook wel overheerst... Lachen

Ik had het eerst met zijn kruidenmuslie gemengd maar nee hoor meneer haalde zijn neus ervoor op. Maar ik heb het eindelijk gevonden. Hopelijk is hij snel weer de oude.