Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:meid, wat doe jij in godsnaam met een pony? Beestje krijgt totaal geen beweging, staat in zijn eentje en wordt nog op een verschrikkelijk klein stukje land gehouden ook nog?!
Waar ben je mee bezig? Heb je niet van te voren bedacht wat er wel niet allemaal komt kijken bij de verzorging en het onderhoud van een pony? Dat het toevallig een shetje is wil niet zeggen dat die minder verzorging en onderhoud nodig heeft dan een groot paard?
'verkopen doen we écht niet'. Lekker egoistisch..... dus jij vind het belangrijker dat je 'voor de leuk' ergens op een klein rotstukkie een shetje hebt om naar te kijken, dan dat die pony een gelukkig en goed leven heeft?
Als hij het ergens anders nou eens veel beter getroffen heeft? Betere voorzieningen, meer aandacht? Dat zal in dit geval overigens niet zo moeilijk zijn.
Je hebt de zorg over een dier, daar ben jíj als baasje verantwoordelijk voor. Als je hem niet kan bieden wat hij tenminste minimaal nodig heeft, doe hem dan alsjeblieft weg.
Typisch weer zo'n gevalletje van: 'leuk zo'n shetje, vast lekker goedkoop, we hebben er de ballen verstand van, maar dat maakt niet uit: we zetten hem gewoon in de achtertuin en dan zien we wel'. Maar aan het belang van het beestje wordt weer eens niet gedacht. Wie is daar van de dupe?! Juist, de pony. Terwijl dat beestje er allemaal niets aan kan doen.
Dat maakt het hele onderscheid tussen paardenmensen of mensen met paarden.
rooslove schreef:Ja, ik heb hem ook wel eens op het land , maar dan heeft hij de dag erna gelijk hele erge diaree, omdat hij al het sneeuw en ijs aan de kant doet en dan probeert een beetje gras te eten, dus dat is niet echt een optie,
ik zij ook al tegen mijn moeder dat hij misschien bij mijn grote paard op stal kon logeren maar dat wou ze niet.....
kyraliam schreef:Ze wil graag leren, hoe kan ze ervan leren als ze het beestje weg doet???????
Ze vraagt om tips...
kyraliam schreef:Ze wil graag leren, hoe kan ze ervan leren als ze het beestje weg doet???????
Ze vraagt om tips...
rooslove schreef:Ja, ik heb hem ook wel eens op het land , maar dan heeft hij de dag erna gelijk hele erge diaree, omdat hij al het sneeuw en ijs aan de kant doet en dan probeert een beetje gras te eten, dus dat is niet echt een optie,
ik zij ook al tegen mijn moeder dat hij misschien bij mijn grote paard op stal kon logeren maar dat wou ze niet.....
JoyCiej007 schreef:kyraliam schreef:Ze wil graag leren, hoe kan ze ervan leren als ze het beestje weg doet???????
Ze vraagt om tips...
Klopt........ 'al doende leert men' wordt wel gezegd.
Maar ergens is een grens....... moet het beestje dan de dupe worden van deze situatie, en van het 'willen leren' van TS?
Als je je pony niet kan geven wat hij toch op zijn minst nodig heeft, dan vraag ik mij serieus af hoe eerlijk en diervriendelijk het is om zo'n dier aan te houden voor je eigen plezier; het dier doe je er in elk geval geen plezier mee. Als hij nou ergens anders een veel beter tehuisje kan krijgen?
Dan kunnen TS en haar ouders eerst eens goed orde op zaken stellen, even tot rust komen, en daarna, na goede afweging weer overwegen om een pony aan te schaffen.
rooslove schreef:ja, ik snap het, maar zoals ik al eerder zij heb ik nu met mijn moeder de afspraak dat als alles over een half jaar goed gaat met haar dat we er dan een shetje bij kopen, en om hem nou te verkopen voor een half jaar......
Ik weet niet..krijg niet een duidelijk antwoord!
rooslove schreef:ja, ik snap het, maar zoals ik al eerder zij heb ik nu met mijn moeder de afspraak dat als alles over een half jaar goed gaat met haar dat we er dan een shetje bij kopen, en om hem nou te verkopen voor een half jaar......
Ik weet niet..krijg niet een duidelijk antwoord!
rooslove schreef:nee, dan word hij waarschijnlijk toch wel verkocht....... daar hebben we het al wel over gehad
rooslove schreef:ik snap je wel, maar dan vind ze dat ik weer een te grote mond heb tegen Joyce ofzzoo