Hij maakt zich te weinig zorgen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nixxs

Re: Hij maakt zich te weinig zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:06

En mager worden heeft weer niks met die plekken te maken....hmm,onduidelijk !

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 13:18

nee kijk hij heeft twee problemen
1 hij is te mager kan aan zijn tanden liggen
2 hij heeft van die plekken

bij deze : de foto is niet echt toepasselijk , ben gisteren nog eens geweest en het zijn andere plekken
er hangt bloed aan (en ik mag het weer niet ontsmetten :() en zijn een stuk kleiner , hij heeft één plek ongeveer dezelfde als op die foto en de andere zijn klein , zonder haar en er zijn er veel die volhangen met bloed maar de pony heeft er geen last van

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:26

Vandaag heb ik dus voor de laatste keer op Boyke gereden. Hij doet zo zijn best maar hij kan het gewoon niet meer. Hij was als een gek aan het galopperen maar hij was bijna gestruikelt. Zijn rugje zakt soms in en zijn hoefje staat soms scheef. Lieve Boyke , hoe erg zou ik zijn als ik nog met je zou blijven rijden?! Dus dit was de laatste keer dat ik op Boyke heb gereden. Boyke ik blijf altijd van je houden , maar dit is beter voor je...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:34

Boyke is toch een manege pony?
In je andere topic over Boyke vertel je dat Boyke een manegepony is die wordt gebruikt voor lessen. En jij rijdt er ook op in de les.
De manege besluit toch of er op wordt gereden.
Als jij er niet meer op wilt rijden, is prima, maar dan wordt hij natuurlijk wel gereden door andere kinderen in de les.

Het lijkt mij dat het een besluit zal zijn van de manege, zij zien het best of een pony nog gereden kan worden.

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 15:54

boyke is een manegepony die wordt gebruikt in de manegelessen (beginners) en ik rijd vrij met hem (geen les)
zoals ik al zei rijden er hoofdzakelijk beginners op hem en die laten hem rustig werk doen
ik ga snel te veel verwachten van hem en dan heb ik liever dat die beginnertjes hem wat laten stappen enzo
en een besluit van de manege?
onlangs is er een pony van 36 (!) gestorven (blind aan één oog , mager , doorgezakte rug ,...) en die lieten ze ook nog meelessen (niet alleen beginners) dus op de manege moet je niet rekenen...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:31

Oh wacht, het is een manegepony. Dat verandert de zaak.

Eigenlijk heel simpel: Niks aan te doen. Die manege gaat de pony echt niet naar een andere stal doen omdat hij gebeten wordt. Ik snap dan ook wel dat jij hem niet mag ontsmetten.

Het enige wat je zou kunnen doen is hem proberen te kopen, maar het is maar de vraag of de manege hem wil verkopen. Ze zullen hem wel nodig hebben. En het is ook nog de vraag of er nog wel iets aan te doen is.

Manegeponies krijgen nu eenmaal niet altijd de zorg die een eigen pony misschien zou krijgen, maar aan de andere kant zijn de ponies wel van levensbelang voor de manege, dus zo vreselijk zal het ook wel weer niet zijn.

Niet meer op hem rijden is inderdaad waarschijnlijk het beste wat jij persoonlijk voor hem kunt doen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:18

Ik had ook begrepen dat het hier om een eigen paardje ging.
Uit je verhaal kreeg ik het idee dat het een paard van een of andere boer was ofzo !!
Of om een persoon die niet naar het paard omkijkt.
Nu hij van de manege blijkt te zijn geeft dat toch een ander idee.
Daar komen zoveel mensen,ouders van kleine kindjes die op de beginner pony's rijden enz...
Deze mensen zouden dan ook zien dat de pony "zielig" is, en dat is niet best voor de toko.
Ik denk dat je heus gelijk kunt hebben wat betreft de conditie van Boyke, maar de manege weet denk ik (hoop ik) wanneer een pony wel of geen behandeling en/of rust nodig heeft.
Je doet er vast goed aan om Boyke niet meer heel intensief te rijden, maar hem wel blijven knuffelen en met hem wandelen he ;)

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:53

ik kan Boyke niet kopen , heb ik al overweegd maar de enigste die bereid is een pony te kopen die wil dan wel een ponytje dat niet zo oud is , niet ziek is en die zijn paarden niet kan besmetten met schurft (arme Boyke met schurft...) nouja dat begrijp ik wel

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:05

Boyke kan toch geen schurft hebben, dan zou hij niet op de manege kunnen blijven, is namelijk erg besmettelijk. Dan zijn er nog meer paarden op die manege met schurft. Je moet juist blij zijn dat Boyke nog mee kan lopen in de beginnerslessen. Als hij dat niet meer kan is het einde verhaal voor hem. Tot die tijd kun je hem nog poetsen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:13

Zomereczeem is het niet meer hoor iig. Dat is in de winter na een paar nachten vriezen, echt wel over. Ik ken meer maneges die huidproblemen afschuiven op ZE, kolder als je het mij vraagt.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:57

Zomerexceem kan het inderdaad niet zijn, en schurft zal het zeker niet zijn, want dat hernent een manege eigenaar echt wel.
Als ik jou verhaal een beetje zo hoor klinkt het bij mij toch echt als luis.
Ik zou toch eens met de manege eigenaar erover praten, of er niet iemand even naar moet kijken.
Meer kan je echt niet doen.

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:58

ik weet 100 % zeker dat het schurft is en ik weet 100 % zeker dat de eigenaar het herkent en ik weet 100 % zeker dat er nog andere pony's zijn die het hebben (ik ga echt niet alle pony's dekens af doen en kijken of ze schurft hebben) en ik weet 100 % zeker dat de eigenaar het gewoon negeert

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:01

Een paar dagen terug wist je nog zeker dat het zomereczeem was.... sorry, maar ik neem aan dat de manege-eigenaar ook niet zo achterlijk is om een pony met schurft bij de rest te laten staan :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:04

uzo schreef:
ik weet 100 % zeker dat het schurft is en ik weet 100 % zeker dat de eigenaar het herkent en ik weet 100 % zeker dat er nog andere pony's zijn die het hebben (ik ga echt niet alle pony's dekens af doen en kijken of ze schurft hebben) en ik weet 100 % zeker dat de eigenaar het gewoon negeert

Schurft kan de dierenarts alleen bepalen.

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:05

kijk , de eigenaar zijn paarden staan in een heel oude manege tussen de spinnen en het stof
die man verdiend niet zo veel geld en zijn veeleisende dochter moet dan ook nog eens 5 paarden hebben...
die man wilt gewoon geld verdienen en het welzijn maakt zich niet uit
hij heeft een pony van 36 die veel te mager was en blind aan een oog laten meedoen tot ie doodviel (is een tijd geleden ook echt gebeurd)

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:11

donderdag was ik gaan rijden en de eigenaar vroeg doodserieus : "je borstelt die andere paarden toch ook niet want dan krijgen die ook schurft?!" waarop ik met open mond ant staren was en vroeg "weet je dat hij schurft heeft?!" en hij zij ja en ging verder hooi geven nadien ik hem natuurlijk gaan vragen of hij het ging behandelen nee was zijn antwoord

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:14

Als het daar echt zo aan toe gaat, snap ik niet dat jij daar nog wilt rijden.
Jij doet er dan toch gewoon aan mee dat die zielige paarden moeten rijden.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:16

Als er echt paarden neervallen zou ik eerder de dierenbescherming er eens een kijkje laten nemen..

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:20

mijn zus rijd met een eigenaarspaard
die eigenaar gaat daar naartoe met zijn paard

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:03

Maar nu ben je al een paar weken aan het klagen over de eigenaar van de manege terwijl je er wel hebt gereden en er misschien nog wel rijdt.
Er schijnt niks van de manege te deugen, er schijnen voornamelijk erg zieke en gehandicapte pony's te lessen. Veel pony's schijnen schurft te hebben.
Jouw zus komt er ook om te rijden.

Maar als je iets wilt veranderen aan de situatie moet je ook iets doen. Als je het alleen hier op een topic zet heeft geen zin, dat kun je dan net zo goed laten, dat heeft geen enkele zin.

Wat kun/wil je doen tegen de eigenaar van de manege?
En ga je dat ook doen?
Of laat je het allemaal gebeuren en doe je er verder niks aan?
Als het laatste het geval is kun je beter stoppen met dit topic aan te vullen wat je nu weer hebt gezien.
Daar help je de pony's ook niet mee.

Als het echt allemaal waar is over de manege en de eigenaar en jij gaat er nog gewoon heen om te rijden etc, en je doet verder ook niks, dan ben je geen haar beter dan de eigenaar.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:02

Tijd om de dierenbescherming te bellen !!!!

uzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:17

ik ga het topic sluiten
dank je voor de reacties

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:00

Waarom ga je het topic sluiten?
Viel het achteraf toch allemaal mee op de manege?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:11

Hmm ik zou mijn paard niet laten staan op een stal waar dieren met onbehandelde schurft staan.. Ik zou je zus maar waarschuwen dat ze daar haar paard moet weghalen..

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:24

Ik denk dat de TS wat aandacht nodig heeft. Ze is 12 en in haar profiel staat de naam van de manege, die google je even en weet je redelijk hoe het daar gesteld is (je moet wat doen als je je verveeld)