De eerste maandag hebben ze haar hoef wel grondig bekeken en met zo'n tang geknepen op zoek naar een eventuele hoefzweer, niets gevonden. Deze maandag was haar been wel pijnlijk maar ze liep niet kreupel, ook niet met korte bochten. Rond het mokplekje gloeide het dus vandaar dat die de schuld kreeg.
Of ze specifiek naar rotstraal gekeken hebben weet ik niet maar ikzelf heb tot nu toe geen rotstraal kunnen ontdekken. Haar stralen zien er zo op het oog netjes uit en stinken ook niet. Vandaag heb ik er extra op gelet.
Kunnen ze ook rotstraal hebben terwijl het van buiten niet zichtbaar is?
Na die eerste maandag is er niet meer naar haar hoef gekeken zover ik weet. Omdat ze verder niet kreupel is heb ik daar ook niet aan gedacht. Hoefzweer en rotstraal zet ik erbij op mijn lijstje van mogelijke opties om te bespreken met de DA.
Inmiddels zitten we op de 4de dag van de antibiotica en sinds de 2de dag is haar been helemaal dun. Dit is elke x als ze AB-kuur krijgt. Haar temp wil nog niet zakken en schommelt heel erg. Vanmorgen was hij 37,7 en dacht ik echt de goede kant op te gaan. Bij de vorige kuur zag je ook na 3 dagen de temp ineens gaan zakken. Maar daarnet was hij weer 38,4