goed voer hellup.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:37

Ik voer Equiral karakter blends. Is niet goedkoop maar mijn paardjes zien er super uit en ik hoef er maar heel weinig van te voeren. Essie krijgt per dag 1 kilo Qui en 1/4e watervoer en 1/4e metaal voer en Timber krijgt 1 kilo Qui en 1/4e vuurvoer en 1/4e Houtvoer, maar ik probeer ook wel wat op gevoel te voeren kijken of ze te dik of te mager zijn of lekker in hun velletje zitten en of ze hard hebben moeten werken want dan krijgen ze er nog wat extra brokjes van Equiral bij.
En dan krijgen ze ook nog 1x per dag een voerbal met 1/2 kilo brokjes (studbrok) erin voor de broodnodige afleiding en wortels voor het lekker. Op dit moment krijgen ze eigenlijk bijna geen krachtvoer omdat ze 24uur op het land lopen, wel elke dag een paar appeltjes Haha! !
Verder krijgen ze kuil of hooi naar behoefte en dat is meestal 2x per dag een groot hooinet helemaal vol gestampt en om 23u nog een beetje los op de grond. De karakterbleds bevallen me echt uitstekend, mijn ouwe merrie heeft er nog nooit zo goed uitgezien in de 13 jaar dat ik haar nu heb. Succes verder

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:31

is dat niet erg veel?!?!?!?!!? kan aan mij liggen hoor maar melody krijgt als ze op de wei staat niks extra's alleen een beetje hooi

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:06

Hoe ik aan hun ( de natuurlijke weg ) adres ben gekomen ? Gewoon zoeken met een zoekmachine ! Volgens mij is het gewoon www. denatuurlijkeweg.nl , maarre daar ga ik nu een beetje aan twijfelen. Ik heb helaas nog geen antwoord van ze gekregen. Weten jullie hoeveel zetmeel en suikers er in de brokken zitten ( ivm kans op hoefbevangenheid ) ?
Groetjes,

Maris

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:17

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:23

Hai, onze paarden krijgen geen brok alleen maar granen.
ze krijgen twee keer per dag voer en hooi/kuilgras.
Givar krijgt per voerbeurt:
1/3 haver
1/3 gerst
1/3 tarwe
een goei schep mais
een schepje lijnmeel
extra vitaminepoeder
geweekte erwten

Met dit hete weer krijgen alle paarden ook nog knoflookpoeder door hun maaltje.
's Winters krijgen ze er nog bieten bij.
Eens in de zoveel tijd rijdt er iemand naar de plaatselijke boer voor een krat wortelen of appels, die betalen we dan met zijn allen.

En zoals ik zei, krijgen ze ook tweemaal daags hun flinke portie ruwvoer.

Lekker gevarieerd he, maar wij hebben op stal maar 10 paarden staan. Dus dan is het niet zoveel werk om voor allemaal een aangepast emmertje te scheppen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:24

carola schreef:
Ik ben helemaal gek op Havens. Goed voer, voor een eerlijke prijs. Echt topvoer is het, en je hoeft er in verhouding tot andere merken niet zo veel van te voeren. Dus dat scheelt ook weer in de prijs (je doet langer met een zak!).

CAROOL WAT ER GEBEURT, WE ZIJN HET EENS OK dan! OK dan! Haha!

Inderdaad, ook ik ben helemaal weg van Havens. Had het met de overgang naar de nieuwe stal niet meer gegeven en ben het voer van daar gaan proberen. Helaas was het niet naar mijn tevredenheid. Wat niet wil zeggen dat het slecht was maar ik vind het voor endurancepaarden onvoldoende. Bovendien heb ik toch wel graag zelf de hoeveelheden enzo in de hand. Maar dat terzijde. Wat wij voeren:

Bij werk:
Havens Sportmuesli 1 schep
Havens Kentucky Lite halve schep
Havens Reform Muesli halve schep
1 schepje StHippolyt Vit. E. + Selen

Bij rust:
Havens Muesli zonder haver 1 schep
Havens Reform Muesli halve schep
1 schepje StHippolyt vit. E + selen

Week voor de wedstrijd vervang ik de sportmuesli door Havens Powerplusmix en 3 dagen na wedstrijd ga ik weer langzaam terug.

Dit alles heb ik overigens in strakke samenspraak met Havens gedaan. Heel erg fijne firma want ze zijn niet zo van 'al het andere is niet goed en je moet alleen ons hebben. Ze waren ook erg te spreken over de StHippolyt en dat kan ik waarderen want dat betekent dat ze open staan voor verbeteringen in plaats van stil te staan. Samen met hen hebben we de boel samengesteld en tussendoor evalueren we ook nog.

Zeer aan te raden dus. Toen we in de vakantie overgingen op Havens konden we al binnen twee weken weer vooruitgang zien. En de paarden vinden het heerlijk. Ze vallen er gewoon op aan. Dat miste ik bij andere voeders ook vaak.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:58

xxxmelody schreef:
is dat niet erg veel?!?!?!?!!? kan aan mij liggen hoor maar melody krijgt als ze op de wei staat niks extra's alleen een beetje hooi

Bedoelde je dat voor die van mij Melody Verward
Maak je geen zorgen Haha! dat hooi en gras 3x per dag is alleen in de winter als ze op stal (en in de paddock) staan. Nu ze op de wei staan krijgen ze alleen maar een paar appeltjes, gras staat er genoeg op de wei dus dat zoeken ze nu maar zelf bij elkaar

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:10

ja voor jou ik dacht al hahhahahahahaha dan zou mijn paardje toch honger lijden hahahahah

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:24

Jantien: Wij voeren al jaren PAVO (verschillende soorten voor verschillende paarden) en daar ben ik zeer tevreden over.

Ik ook OK dan!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:40

Hoi XXXMelody,

Kan jij missschien op een zak voer van de natuurlijke weg zien hoeveel eiwitten en hoeveel zetmeel/suikers er in het basisvoer zitten ? En hoeveel vet, want iedereen zegt dat er in zemelen heel veel vet zit ?!
Ik heb namelijk al 2 maal gemailed naar de natuurlijke weg, maar krijg geen antwoord !

Geef jij trouwens alleen zemelen of ook "normale" biks ?
Groetjes,

Maris

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:21

ja maris ik weet het ook ff niet meer ik weet niet eens de website van hun zou je me die es willen geven dan??
dan bel ik er wel ff heen
groetjessssssssss

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 20:21

o en die brokken zijn zemelen alleen geperst in brokken.
nee ik gebruik liever geen losse zemelen ivm de koliek

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:09

Hoi xxxmelody,

Het internet adres had ik al een keertje gegeven hoor, heb je gemist zeker ? Het is www.denatuurlijkeweg.com .
Ik heb inmiddels ook gebeld, tjonge wat is die man overtuigd van zijn voer zeg ! Zo van, dit is het allerbeste voer wat je kan krijgen !

Ik weet inmiddels wel het eiwitpercentage, ongeveer 14 %, wat dan herleid wordt naar ongeveer 11% (?).
Het zetmeel/suiker gehalte weet ik nog niet. Ook was het volgens hem onzin dat paarden dik worden van zemelen. Maar eigenlijk was hij de nieuwe biks aan het promoten, alleen zit daar maismeel in ( dikmaker ). En ik ken ook een paar paarden die op maismeel niet goed op reageerden.

Ik ga nu beginnen met 1 kilo fyto basis en 0,5 kilo van de natuurlijke weg denk ik. En dan maar kijken hoe mijn paard het erop doet.
Geef jij wel alleen maar voer van de natuurlijke weg ??

Groetjes,

Maris

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:21

ja omdat melody daar perfect op reageerd.
ik hoef maar om de 3 maanden naar de hoefsmid want de hoeven zien er geweldig uit.
de heeft nooit meer last van iets terwijl ze dat ene voer niet had een ziek paardje was en dus heeft monique haar zo goedkoop kunnen krijgen ze heeft haar met dat voer echt opgelapt dus ik geef niks anders nee