Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fresco1234 schreef:je paard is je spiegel, sta je ervoor open dan zal het wel werken
als jij er niet voor open staat, waarom zou je dier er dan wel voor open staan
zo de baas, zo de eigenaar
Orlinapaard schreef:Ja, ik heb er wel ervaring mee. Tenminste, niet persoonlijk, maar een vriendin van mij wel.
Zij had een foto van haar paard gegeven aan iemand die door middel van een reading kon zeggen wat er mis was met dat dier.
Nou, er was hééél wat mis: haar paard had OCD-fragmenten in zijn linker en rechter sprong, had nekpijn en er zou iets grondig mis zijn met zijn milt.
"Dat kan niet", zei mijn vriendin, "want mijn paard is 5 jaar geleden al gestorven aan koliek"![]()
![]()
"Ow", zei die reading-persoon, "nou, dat is het enige dat ik niet kan zien, of een paard nog leeft of dat hij dood is. Maar moest hij nú nog leven, dan zou hij al die kwalen wel gehad hebben."
Ja, daaaaaaaaag![]()
![]()
fresco1234 schreef:het gaat hier in dit topic niet over dat je het eens of oneens bent, ga daar zelf dan ergens anders bijv in de HK een topic over openen, dan kun je daar naar hartelust discussiëren en kan je daar je frustraties of mening in kwijt.
hier in dit topic gaat het over ervaringen, negatieve en positieve en wat het je heeft opgeleverd. niks meer en niks minder.
Juut schreef:Waarschijnlijk omdat je nu schrijft dat het allemaal onzin, geldklopperij enz is, terwijl jij persoonlijk dus een negatieve ervaring hebtHet klopt wat je schrijft, die wetenschappelijke proef, maar daarom is het 'allemaal niet waar'??? Hm, daar heb ik net iets teveel ervaring voor opgedaan die ik niet op een andere wijze kan verklaren
Het stukje 'je moet er open voor staan, anders werkt het bij je dier niet' ben ik niet mee eens. Dieren staan veel dichter bij hun zelf, voelen prima zonder mensen aan wat goed voor hun is, en wat niet, dus een baasje dat er niet in geloofd zal geen enkele invloed hebben. Hooguit dat baasje niet wilt zien hoe het dier op de behandeling/ reading reageerd.
@ Bigben; trek ook de readers niet allemaal over 1 kam; ja dr zitten 'Chars' tussen die aan live scrabble doen, maar er zijn ook mensen die wel degelijk met dingen komen die ze niet konden weten. Maar ook hier zit er héél veel kaft tussen het koren
Orlinapaard schreef:fresco1234 schreef:het gaat hier in dit topic niet over dat je het eens of oneens bent, ga daar zelf dan ergens anders bijv in de HK een topic over openen, dan kun je daar naar hartelust discussiëren en kan je daar je frustraties of mening in kwijt.
hier in dit topic gaat het over ervaringen, negatieve en positieve en wat het je heeft opgeleverd. niks meer en niks minder.
Ik heb mijn ervaring toch gegeven (zie hoger)? En die was negatief. Dat is dus ook meteen de reden waarom ik er niet in geloof. Die twee dingen kan je toch niet loskoppelen van elkaar?
Citaat:Maw, je moet er voor open staan, anders werkt het niet ?
Wel, voor mij is dat het duidelijkste bewijs dat dit soort gedoe flauwe kul is.
Een behandeling werkt, of werkt niet,
maar met 'er voor open staan' heeft dat niets te maken.
Veel mensen maken gebruik van healers, readers, en dealers
onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet".
Niets is minder waar, want de schade die door readers edm. wordt aangericht,
kan zeer aanzienlijk zijn.
Mensen krijgen bv. allerhande veterinaire adviezen,
die compleet uit de lucht gegrepen zijn,
met als gevolg (1) dat er zinloos wordt behandeld,
en (2) dat een correcte veterinaire behandeling,
zoals die voorgeschreven werd door een reguliere dierenarts,
genegeerd of verwaarloosd wordt.
Daarnaast wordt bijna altijd valse hoop gewekt,
met als gevolg dat de emotionele klap,
als de zaak uiteindelijk toch verkeerd loopt,
des te groter is.
Jodieee schreef:Hier wou ik even op reageren als omstander![]()
Dat je er voor open moet staan ben ik het wel mee eens
Ik doe een opleiding oefentherapie Cesar (wat dus een paramedisch beroep is en geregistreerd staat, )
Wij leren hier psychosomatiek voor een belangrijk doel.
Veel ziekte worden psychisch opgewekt of verergerd.
Staat iemand niet open voor een behandeling dat zal deze persoon zich psychisch afsluiten.
Je kunt op dit moment iemand zolang als je wilt lichamelijk behandelen maar er is maar weinig kans dat deze geneest. ( hierbij heb ik het vooral over de aandoeningen aan het bewegingsapparaat omdat wij daarop gefocust zijn, ik zal niet spreken over andere ziekte )
Een patient moet eerst geestelijk open staan, voordat hij/zij behandeld kan worden.
Hierdoor ben ik ook van mening dat als iemand sterk in alternatieve therapieen gelooft, deze therapie een goede uitwerking zou hebben.
fresco1234 schreef:het gaat hier in dit topic niet over dat je het eens of oneens bent, ga daar zelf dan ergens anders bijv in de HK een topic over openen, dan kun je daar naar hartelust discussiëren en kan je daar je frustraties of mening in kwijt.
fresco1234 schreef:je paard is je spiegel, sta je ervoor open dan zal het wel werken
EstherHegt schreef:fresco1234 schreef:je paard is je spiegel, sta je ervoor open dan zal het wel werken
O dus omdat ik er niet voor open sta is mijn paard dood, want dat suggereer je toch? In dit geval beweerde de desbetreffende reader zelfs dat het paard van de antibiotica af moest, ze had hele hoge koorts en reflux, ondanks de reflux moest er anijs in. Levensgevaarlijk als ik dat advies had opgevolgd. De stelling dat je er voor open moet staan omdat het anders niet werkt is ronduit beledigend voor mensen die hun paard moeten missen.