healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:50

Ik geloof niet in die alternatieve bedoeningen. Als ik zelf ziek ben ga ik ook naar een reguliere arts zo ook mijn paarden!
Een reading is wat anders, die genezen je paard niet.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:57

fresco1234 schreef:
je paard is je spiegel, sta je ervoor open dan zal het wel werken
als jij er niet voor open staat, waarom zou je dier er dan wel voor open staan
zo de baas, zo de eigenaar

Maw, je moet er voor open staan, anders werkt het niet ?
Wel, voor mij is dat het duidelijkste bewijs dat dit soort gedoe flauwe kul is.
Een behandeling werkt, of werkt niet,
maar met 'er voor open staan' heeft dat niets te maken.

Veel mensen maken gebruik van healers, readers, en dealers
onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet".
Niets is minder waar, want de schade die door readers edm. wordt aangericht,
kan zeer aanzienlijk zijn.

Mensen krijgen bv. allerhande veterinaire adviezen,
die compleet uit de lucht gegrepen zijn,
met als gevolg (1) dat er zinloos wordt behandeld,
en (2) dat een correcte veterinaire behandeling,
zoals die voorgeschreven werd door een reguliere dierenarts,
genegeerd of verwaarloosd wordt.

Daarnaast wordt bijna altijd valse hoop gewekt,
met als gevolg dat de emotionele klap,
als de zaak uiteindelijk toch verkeerd loopt,
des te groter is.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:08

Orlinapaard schreef:
Ja, ik heb er wel ervaring mee. Tenminste, niet persoonlijk, maar een vriendin van mij wel.
Zij had een foto van haar paard gegeven aan iemand die door middel van een reading kon zeggen wat er mis was met dat dier.
Nou, er was hééél wat mis: haar paard had OCD-fragmenten in zijn linker en rechter sprong, had nekpijn en er zou iets grondig mis zijn met zijn milt.
"Dat kan niet", zei mijn vriendin, "want mijn paard is 5 jaar geleden al gestorven aan koliek" :Z >;)
"Ow", zei die reading-persoon, "nou, dat is het enige dat ik niet kan zien, of een paard nog leeft of dat hij dood is. Maar moest hij nú nog leven, dan zou hij al die kwalen wel gehad hebben."

Ja, daaaaaaaaag :wave: :') 8)7

:D

Typisch.
Het enige wat een zgn reader doet, is raden.
En af en toe krijg je natuurlijk juiste antwoorden,
omdat wie raadt statistisch gezien af en toe ook juist zal raden.
De juiste antwoorden worden natuurlijk dik in de verf gezet,
om een sfeer van betrouwbaarheid en succes te creëren.

Komt nog bij, zgn readers zijn meestal gericht aan het raden.
Door de vraagstelling, door de indruk die je maakt krijgen ze
sowieso al enige informatie, en op het internet (bokt, facebook, enz)
is dikwijls heel wat te vinden.

Alleen, stel een zgn reader een paar heel eenvoudige, controleerbare vragen,
zoals in dit geval, en telkens opnieuw vallen ze door de mand.

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:18

ben van plan om het ook te laten doen bij m,n verzorgpaard en ben er van overtuigdd mits je een goede paragnost/ of in die trend het zeker de moeite waard is.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:50

Er zitten geldkloppers tussen net zoals juut beschrijft, de goede komen niet zelf met adviezen, zoals ik in mijn eerder berichtje schreef bij mijn paard heeft het wel geholpen toen hij kreupel was. De dierenarts en hoefsmid zijn om de beurt 2 weken lang geweest (wel hoefzweer, geen hoefzweer). Ze hadden heel zijn hoef open gesneden en ze wisten het niet meer. Op advies hebben wij toen die man laten komen die met aardstralen werkt en hij heeft het opgelost (ondanks dat hij nog nooit met dieren had gewerkt)
Wij hebben daar niets voor hoeven te betalen, hij was blij dat hij ons kon helpen

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:21

Ik ben het volledig eens met BigBen.

Trouwens, weten jullie dat er verschillende organisaties bestaan die veel geld uitreiken aan diegenen die op een wetenschappelijke manier kunnen aantonen dat paranormale begaafdheid bestaat?
Ondertussen is het gezamelijke prijzengeld al opgelopen tot 2,6 miljoen dollar! .... en nog niemand heeft een deel van het prijzengeld ontvangen. :Y)

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pr ... paranormal

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 15:29

het gaat hier in dit topic niet over dat je het eens of oneens bent, ga daar zelf dan ergens anders bijv in de HK een topic over openen, dan kun je daar naar hartelust discussiëren en kan je daar je frustraties of mening in kwijt.

hier in dit topic gaat het over ervaringen, negatieve en positieve en wat het je heeft opgeleverd. niks meer en niks minder.

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:43

fresco1234 schreef:
het gaat hier in dit topic niet over dat je het eens of oneens bent, ga daar zelf dan ergens anders bijv in de HK een topic over openen, dan kun je daar naar hartelust discussiëren en kan je daar je frustraties of mening in kwijt.

hier in dit topic gaat het over ervaringen, negatieve en positieve en wat het je heeft opgeleverd. niks meer en niks minder.

Ik heb mijn ervaring toch gegeven (zie hoger)? En die was negatief. Dat is dus ook meteen de reden waarom ik er niet in geloof. Die twee dingen kan je toch niet loskoppelen van elkaar?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:44

Waarschijnlijk omdat je nu schrijft dat het allemaal onzin, geldklopperij enz is, terwijl jij persoonlijk dus een negatieve ervaring hebt ;) Het klopt wat je schrijft, die wetenschappelijke proef, maar daarom is het 'allemaal niet waar'??? Hm, daar heb ik net iets teveel ervaring voor opgedaan die ik niet op een andere wijze kan verklaren

Het stukje 'je moet er open voor staan, anders werkt het bij je dier niet' ben ik niet mee eens. Dieren staan veel dichter bij hun zelf, voelen prima zonder mensen aan wat goed voor hun is, en wat niet, dus een baasje dat er niet in geloofd zal geen enkele invloed hebben. Hooguit dat baasje niet wilt zien hoe het dier op de behandeling/ reading reageerd.

@ Bigben; trek ook de readers niet allemaal over 1 kam; ja dr zitten 'Chars' tussen die aan live scrabble doen, maar er zijn ook mensen die wel degelijk met dingen komen die ze niet konden weten. Maar ook hier zit er héél veel kaft tussen het koren

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:34

Juut schreef:
Waarschijnlijk omdat je nu schrijft dat het allemaal onzin, geldklopperij enz is, terwijl jij persoonlijk dus een negatieve ervaring hebt ;) Het klopt wat je schrijft, die wetenschappelijke proef, maar daarom is het 'allemaal niet waar'??? Hm, daar heb ik net iets teveel ervaring voor opgedaan die ik niet op een andere wijze kan verklaren

Het stukje 'je moet er open voor staan, anders werkt het bij je dier niet' ben ik niet mee eens. Dieren staan veel dichter bij hun zelf, voelen prima zonder mensen aan wat goed voor hun is, en wat niet, dus een baasje dat er niet in geloofd zal geen enkele invloed hebben. Hooguit dat baasje niet wilt zien hoe het dier op de behandeling/ reading reageerd.

@ Bigben; trek ook de readers niet allemaal over 1 kam; ja dr zitten 'Chars' tussen die aan live scrabble doen, maar er zijn ook mensen die wel degelijk met dingen komen die ze niet konden weten. Maar ook hier zit er héél veel kaft tussen het koren

Ik zeg inderdaad dat het allemaal niet waar is, maar dat baseer ik niet alleen op die énige eigen ervaring. Dat zou inderdaad fout zijn. Het zou bvb toevallig een charlatan kunnen zijn geweest of mijn vriendin stond er niet "open" voor of weet ik veel.
Maar stel dat er inderdaad "goede" readers, paragnosten, ... bestaan. Leg me dan eens uit, waarom dan niémand van hen prijzengeld heeft gewonnen bij een van de wetenschappelijke proeven waar ik het in een van mijn vorige posts had? Niémand van hen heeft tot nu toe wetenschappelijk kunnen aantonen dat hun methode werkt.
Mijn mening: als ze dan tóch een juiste voorspelling/reading/... doen, dan is dat gewoon puur toeval.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:29

Ik heb werkelijk geen idee hoe die wetenschappelijke test er uit ziet, dus kan ik dat ook niet uitleggen. Net zo min als dat ik tot in de kleinste details reiki kan uitleggen.
Een goede reader krijgt iets door; eengevoel, gedachte, beeld. Dat vertaald die naar degene tegenover hem. Hoe dat werkt, dat doorkrijgen, is niet wetenschappelijk uit te leggen.

Het is echt jammer dat alles nu over 1 kam gehaald wordt, terwijl er echt hele goede zijn.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:47

de 2 dames die bij mijn merrie de reading hebben gedaan vertelden allebei in grote lijnen hetzelfde wat mijn merrie is overkomen in haar verleden terwijl ze elkaar niet kennen en niet eens weten dat ik van hun beide een reading had gevraagd... ook heb ik ze allebei niets verteld over mijn merrie waaruit was af te leiden wat de oorzaak zou zijn van haar gedrag.
Ik denk dat er idd kwakzalvers zijn maar de mensen waar ik mee gewerkt heb zijn dat absoluut niet.!
Ieder voor zich om erover te oordelen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:35

Orlinapaard schreef:
fresco1234 schreef:

Ik heb mijn ervaring toch gegeven (zie hoger)? En die was negatief. Dat is dus ook meteen de reden waarom ik er niet in geloof. Die twee dingen kan je toch niet loskoppelen van elkaar?

Zij wel want jij hebt je er niet genoeg voor open gesteld en daar ligt het aan :+ En negatieve ervaringen, daar staat Fresco in mijn ogen dan weer niet voor open. Positieve ervaringen daar kan ze bij zeggen: zie je wel? Maar negatieve ervaringen kan ze niet gebruiken aangezien zij er haar centen mee probeert te verdienen :D

Een vriendin van me heeft eens een reading laten doen van haar paard. Het begon er al mee dat de reader in kwestie het had over een hij terwijl het een merrie betrof. En van de rest klopte ook helemaal niets.

Een andere vriendin van me werd gewoon een reading van haar paard op agressieve wijze door d'r strot geduwd. De reader in kwestie had toestemming gevraagd een foto van haar paard te readen en die toestemming kreeg ze niet. Toen is de reader in kwestie zelf een foto via bokt op gaan zoeken en heeft het toch gedaan. Van de uitkomst klopte punt 1 niets en punt 2 heeft ze dat dus zonder toestemming gedaan. Vriendin was laaiend. Mijn ervaring met readers is dat ze alleen hun eigen waarheid geloven en dat ze alles op alles zetten om dat bij een slachtoffer door de strot te duwen.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:49

neen hoor je leest niet goed
er staat negatieve en positieve ervaringen

net zoals bb: cursus lezen zou niet verkeerd staan

het gaat om eigen ervaringen
ook jij komt niet met eigen ervaringen of ze nou negatief of positief zijn

dus wederom: liever eerst lezen en dan tot 10 tellen voordat je op de "send"knop drukt

Wonto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 01:08

Ik geloof niet direct in een reading maar maak wel van dichtbij bepaalde dingen mee die niet anders kunnen dan met hetzelfde als mensen met een reading doen. Het ligt er volgens mij voornamelijk aan of jij in die persoon gelooft / vertrouwen hebt die de reading doet.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 01:27

Citaat:
Maw, je moet er voor open staan, anders werkt het niet ?
Wel, voor mij is dat het duidelijkste bewijs dat dit soort gedoe flauwe kul is.
Een behandeling werkt, of werkt niet,
maar met 'er voor open staan' heeft dat niets te maken.

Veel mensen maken gebruik van healers, readers, en dealers
onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet".
Niets is minder waar, want de schade die door readers edm. wordt aangericht,
kan zeer aanzienlijk zijn.

Mensen krijgen bv. allerhande veterinaire adviezen,
die compleet uit de lucht gegrepen zijn,
met als gevolg (1) dat er zinloos wordt behandeld,
en (2) dat een correcte veterinaire behandeling,
zoals die voorgeschreven werd door een reguliere dierenarts,
genegeerd of verwaarloosd wordt.

Daarnaast wordt bijna altijd valse hoop gewekt,
met als gevolg dat de emotionele klap,
als de zaak uiteindelijk toch verkeerd loopt,
des te groter is.

Hier wou ik even op reageren als omstander :)

Dat je er voor open moet staan ben ik het wel mee eens
Ik doe een opleiding oefentherapie Cesar (wat dus een paramedisch beroep is en geregistreerd staat, )
Wij leren hier psychosomatiek voor een belangrijk doel.

Veel ziekte worden psychisch opgewekt of verergerd.
Staat iemand niet open voor een behandeling dat zal deze persoon zich psychisch afsluiten.
Je kunt op dit moment iemand zolang als je wilt lichamelijk behandelen maar er is maar weinig kans dat deze geneest. ( hierbij heb ik het vooral over de aandoeningen aan het bewegingsapparaat omdat wij daarop gefocust zijn, ik zal niet spreken over andere ziekte )
Een patient moet eerst geestelijk open staan, voordat hij/zij behandeld kan worden.

Hierdoor ben ik ook van mening dat als iemand sterk in alternatieve therapieen gelooft, deze therapie een goede uitwerking zou hebben.

Lakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 02:23

Wanneer men 1 slechte ervaring heeft met de regulieregeneeskunde gaat men naar een andere arts.

Wanneer men 1 slechte ervaring heeft met de alternatievegeneeskunde, zijn alle alternatievegenezers kwakzalfers en is het geldkloperij.

Als de alternatievegeneeskunde echt onzin is, waarom werken er in deze tijd dan veel artsen samen met alternatievegenezers?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:57

Jodieee schreef:
Hier wou ik even op reageren als omstander :)

Dat je er voor open moet staan ben ik het wel mee eens
Ik doe een opleiding oefentherapie Cesar (wat dus een paramedisch beroep is en geregistreerd staat, )
Wij leren hier psychosomatiek voor een belangrijk doel.

Veel ziekte worden psychisch opgewekt of verergerd.
Staat iemand niet open voor een behandeling dat zal deze persoon zich psychisch afsluiten.
Je kunt op dit moment iemand zolang als je wilt lichamelijk behandelen maar er is maar weinig kans dat deze geneest. ( hierbij heb ik het vooral over de aandoeningen aan het bewegingsapparaat omdat wij daarop gefocust zijn, ik zal niet spreken over andere ziekte )
Een patient moet eerst geestelijk open staan, voordat hij/zij behandeld kan worden.

Hierdoor ben ik ook van mening dat als iemand sterk in alternatieve therapieen gelooft, deze therapie een goede uitwerking zou hebben.

Dit klopt, dat heet een placebo effect, als je iemand behandeld met pillen en je gebruikt voor de ene groep een pepermuntje en voor de andere groep een middel dat vermoedelijk werkt (zoals bijvoorbeeld paracetamol als het om hoofdpijn gaat) dan zal de groep met het pepermuntje ook een werking rapporteren. Maar die werking is wel veel lager dan dat van een werkzaam middel.
De vraag is dan, wat is er mis met een goed placebo? Op zich niks natuurlijk, helemaal niet als er geen alternatief is maar als er vervolgens dikke rekeningen achterweg komen of mensen anders in problemen komen (zoals schuldgevoelend dat ze het niet eerder deden of iets in die hoek) dan vind ik het wel heel kwalijk worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:39

fresco1234 schreef:

BB heeft er een handje van in zulke topics niet te kunnen lezen en alleen te gaan roepen, terwijl hij/zij zelf geen eigen ervaringen heeft. Tijdje terug had ik ook zo'n topic, met dezelfde vraag (ERVARINGEN) in de beginpost, maar was het niet anders ;)

Zelf heb ik wel ervaringen met van een foto af readen van mijn paard. Er werden erg bijzondere dingen gezegt die ze niet hadden kunnen weten. Ook vor mijzelf heb ik het eens laten doen, ook door middel van een foto. Daar kwamen ze ook op dingen dat ik dacht; no way dat je dat kan weten! Ook ben ik wel eens bij een persoon geweest die een reading gaf en ook daar een foto van mijn paard meegenomen. Ook hij had het over dingen ide hij nooit kon weten. Waren overigens allemaal verschillende personen. Sommige readings blijven wel erg oppervlakking en breed, dat kan voor een heel hoo pverschillende paarden gelden, en ben ik wat sceptisch over. Want ja, je hebt er immers ook genoeg rotte appels tussen zitten, zoals een paar voorbeelden al aangeven in dit topic (paard dat klachten zou hebben, maar inmiddels dood was zonder die klachten). Maar vooral mijn eigen foto reading & de reading met de persoon waar ik in real life heen ben geweest sloegen de spijker op hun kop met dingen. En dat ging verder dan dingen kunnen 'raden' vanwege een grote portie mensenkennis.

Verder naast het foto readen mijn paard ook wel eens laten pendelen en laten doormeten, en bioresonantie behandelingen gehad. Geen negatieve ervaringen mee, maar ook geen hele wonderen. Wel verbeteringen qua gedrag en beter in haar vel komen te zitten :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:52

Een reader die jou genezing belooft zou je bij voorbaat al niet meer mogen geloven. Readers KUNNEN niet genezen. Ze kunnen verlichten, eventueel een duwtje in de juiste richting geven maar voor de genezing is er gewoon professionele hulp nodig. Daar kom je niet om heen. Wel kan je met reiki bv bij staan maar het mag nooit, en dan ook echt nooit, vervanging zijn voor een dierenarts. Ga daar dus asjeblieft ook niet in mee en bespaar jezelf en je dier een hoop leed. :)

Helaas zijn er genoeg die zelf geloven dat ze wel een dierenarts kunnen vervangen... En dat is doodjammer... Maar als je mensen waarschuwd voor zo'n dingen kan je slechts een scheld PB terug verwachten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:29

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om ervaringen met elkaar te delen en deze kunnen zowel positief als negatief zijn. Als er op die ervaringen gereageerd wordt past dat natuurlijk ook prima in dit topic.
Een discussie of mensen paranormaal kunnen zijn of niet hoort hier niet thuis. Als je daar over wilt discussiëren kun je een topic aanmaken over dat onderwerp.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 12:30

dankjewel katja

ook ik heb wel eens een mindere ervaring gehad met een paragnost/medium

dus ik weet heus wel dat het ook niet altijd kan

ik heb ook een healing gehad, en dat heeft me inzicht gegeven, en kan je je beter op je doelen afstemmen

die healing was niet bedoeld om mij fysiek te genezen, maar doordat ik geestelijk beter in mijn vel kwam te zitten, volgde het fysieke ook vanzelf.
het geestelijk opruimen van oude rotzooi kan je fysiek wel aansterken.
en dat heeft niets met placebo-effect te maken imo.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:55

fresco1234 schreef:

O dus omdat ik er niet voor open sta is mijn paard dood, want dat suggereer je toch? In dit geval beweerde de desbetreffende reader zelfs dat het paard van de antibiotica af moest, ze had hele hoge koorts en reflux, ondanks de reflux moest er anijs in. Levensgevaarlijk als ik dat advies had opgevolgd. De stelling dat je er voor open moet staan omdat het anders niet werkt is ronduit beledigend voor mensen die hun paard moeten missen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:58

EstherHegt schreef:
fresco1234 schreef:

O dus omdat ik er niet voor open sta is mijn paard dood, want dat suggereer je toch? In dit geval beweerde de desbetreffende reader zelfs dat het paard van de antibiotica af moest, ze had hele hoge koorts en reflux, ondanks de reflux moest er anijs in. Levensgevaarlijk als ik dat advies had opgevolgd. De stelling dat je er voor open moet staan omdat het anders niet werkt is ronduit beledigend voor mensen die hun paard moeten missen.

Had je nu echt gedacht dat een reader jouw paard ging kunnen redden waar een dierenarts dat niet kon?

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 14:16

@estherhegt: naar mijn mening ben jij alleen maar gefrustreerd omdat én je paard er niet meer is, wat erg genoeg is, én omdat je ten einde raad was.
ik denk dat iedereen je heeft willen helpen, en zoals op bokt gebruikelijk is, met goede raad vanuit zijn of haar medeleven komt.
of dat nu een reader is of niet.
dit is nu al het derde of vierde topic waar jij met je frustraties komt, zonder te beseffen dat je enkel je frustraties komt uiten.

overigens lijkt het erop dat de reader in kwestie, wie dat ook moge zijn, jou heeft willen helpen.
heb je het ook geprobeerd wat diegene heeft gezegd, want als je het niet geprobeerd hebt, lijkt het mij ook weer dat je enkel je frustratie hier neerzet en geen ervaring deelt.
en uiteindelijk, als ik het goed begrijp, heeft die reader je gewaarschuwd dat je paard zou overlijden, waar die dus gelijk had. dus zo fout zat die reader niet...

al met al zou ik het fijn vinden wanneer je meediscussieert dit op een iets prettigere ondertoon zou doen (mijn pb loopt over van mensen die hier niet durven te posten in het openbaar omdat er een clubje mensen steeds op deze manier komt binnenvallen).

je overtuigt niemand van jouw verhaal wanneer je het op deze manier brengt.
ik zal temmen wanneer ik voel dat er weer op een negatieve manier wordt gereageerd.
negatieve ervaringen zijn okee, die zijn ook op een neutrale manier op bokt over te dragen aan anderen.
wanneer je schreeuwt, hoort niemand je, wanneer je fluistert, moeten mensen moeite doen om naar je te luisteren, misschien is dat een levensles die je mee kunt nemen vanaf nu.

c'est le ton qui fait la musique.