wat zou jij doen als het jouw paard was???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: wat zou jij doen als het jouw paard was???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:45

Jeetje zeg, al zoveel ellende gezien en gehad, en komt dit er bij.... Al zoveel met je paard doorgemaakt, knap dat je keer op keer weer met haar hebt gevochten. Maar op een gegeven moment is het klaar, hoe ontzettend moeilijk ook! Als ik alles zo optel, het verhaal zo lees, de kosten, de pijn met revalidatie, en de vraag of het goed gaat komen... In achterhoofd houdend wat er naast deze problemen nog verder speelt denk ik dat het beste is dat je die hele moeilijke beslissing moet gaan maken voor haar... voor het welzijn van je paard.... Ik sluit mij wat dat betreft bij mijn voorgangers aan.

ontzettend moeilijk, en iwl je heel veel sterkte en wijsheid wensen met je beslissing :(:)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:49

Wat heeft dat paard al veel achter de rug, had ik denk ik niet zo lang volgehouden! :n
Ik zou echt niet meer aan een operatie beginnen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:49

Ik zou haar in laten slapen.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:52

alison_belle schreef:
Ik heb haar in 5 jaar maar zelden gelukkig gezien en heb er veel voor over dat weer te bereiken.......maar het moet wel eerlijk blijven.
De conclusie schrijf je eigenlijk zelf al.
Je hebt alles wat mogelijk is al gedaan en desondanks geen vreugde bij je paard. Als je voor de operatie kiest dan is er zeker sprake van een tijd in een box en ook daar wordt ze niet blij van.
Hoe moeilijk ook maar ik denk dat het tijd is om haar te laten gaan :(:) .

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:56

Wat een onmogelijke keuzes moet een mens soms toch maken...
Als ik je bericht zo lees, zegt je gevoel iets anders dan je verstand.
Heel veel sterkte met dit moeilijke besluit :(:)

Dit gedicht stuurde iemand mij toen ik voor eenzelfde keuze stond:
Als twee lieve ogen je vragen
'Help me want ik heb zo 'n pijn'
Mag je dan, omdat je hem nog niet kunt missen, egoistisch zijn?
Als de dokter zegt 'dit komt nooit meer goed'
Mag je dan, omdat je er nog niet aan wilt zeggen, 'we houden goede moed'
De liefde voor een dier gaat verder dan het leven zelf
En het zal je altijd liefde blijven schenken
Iets waar je met goede herinneringen aan zult blijven denken
Dus neem de stap en laat hem gaan
Dan pas kan je zeggen 'ik heb alles voor hem gedaan'

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:00

Ach meis, wat hebben jullie al een boel ellende samen meegemaakt.

Ik kan je niet zeggen wat ik zou doen. Het is mijn paardje niet, en het is heel hard als buitenstaanders zeggen dat je je allerliefste maatje moet laten inslapen.

Volg je gevoel, je verstand en je hart. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen bij het maken van een beslissing.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 14:27

Heel erg bedankt allemaal, ik denk dat ik er uit ben.
Ik kom net terug van stal en heb daar alles even goed op een rijtje kunnen zetten.
Ik heb te veel respect voor haar om haar weer te kunnen op gaan sluiten in een stalletje.
Ik ken haar door en door en weet dat ze naar buiten wil, knokken om de hoogste plaats en haar groep beschermen tegen gevaar.
Ze zou het liefst iedere dag werken en alles voor me kunnen doen wat ik haar vraag.
Ik kan haar niet weer een gevecht aan laten gaan wat ze uiteindelijk zal verliezen.
Ze krijgt pijnstillers en een vip behandeling, uiterlijk morgen bel ik utrecht om een afspraak te maken.
Daarna bied ik haar aan aan de medische wetenschappers zodat ze nog wat van haar kunnen leren.
Het heeft geen zin het bloedonderzoek af te wachten omdat ik weet en zie dat ze pijn heeft.
En als ik deze keus niet snel doorzet dan ga ik me vermoedelijk bedenken.

sja, ik was haar net aan het leren voetjes te geven voor een snoepje........vandaag deed ze dat voor het eerst uit zichzelf..... ;(

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:58

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen waarbij het voor jou goed voelt.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:13

heel veel sterkte met deze moeilijke, maar ik denk zeer wijze keus.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:05

ik vind het een wijze beslissing en wens je echt veel sterkte toe de komende tijd :(:) Y;(

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:29

Ah meis, wat verschrikkelijk voor je!! :(:) :(:)
Ik denk inderdaad wel dat je de juiste beslissing genomen hebt, hoe moeilijk het ook is.
Zoals men zegt: houden van is ook los kunnen laten.... en helaas ben jij op dat punt gekomen.
Neem goed afscheid van haar en alle mooie herinneringen kan niemand jou afnemen.
Heel veel sterkte!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:39

dit kreeg ik net over de mail......
Ik kan er niets aan toe voegen......

Als twee lieve bruine ogen vragen
Help me ik voel me niet fijn.
Mag je dan omdat je voelt dit is het einde Egoistiche zijn?

Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
En zij krijgt steeds meer pijn
Mag je dan omdat je haar niet kan missen
Egoistiche zijn?

Als twee trouwen ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder haar naar huis toe moet
Met een halster in je hand
En je hart vol pijn
Dan probeer je jezelf te overtuigen
Ik mocht niet egoistiche zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes
Elke dag samen was een feest
En in al die jaren
Is zij zelf niet één keer egoistiche geweest.

Het enige wat ik er bij vertellen kan is dat ze een week geleden nog haar uiterste best deed om goed over haar rug te lopen........alleen kon ze dat helemaal niet meer, toch deed ze wat ik vroeg......heel eventjes maar toch......
Nu is het mijn tijd om grenzen te verleggen, iets te doen wat ik niet kan.....heel eventjes maar

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:01

Krijg kippenvel van die tekst, en ook van de tekst die je eronder hebt geschreven... wat een ontzettende moeilijke, maar dappere beslissing..... heel heel veel sterkte :(:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:05

;(
ach meis..
niet zo heel lang geleden leek het er juist op dat het eindelijk beter zou gaan.
Wat vreselijk voor je!!

Vindt het zó ontzettend erg voor jullie Y;(

Alle respect dat je zo sterk en verstandig bent voor je meisje.

Oneindig veel sterkte gewenst de komende tijd :(:)

chinookz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:53

ik zal voor het paard kiezen en toch afscheid nemen! hoe hard het ook is

pipo1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:58

hoe moeilijk het ook zou zijn ik zou haar laten inslapen. sterkte ermee

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:52

Suzanne F. schreef:
Als het mijn paard was geweest had ik haar al veel eerder in laten slapen. :)

Is natuurlijk makkelijk gezegd als het niet je eigen paard is maar ik vind dit ook.....zoveel boxrust is geen kwaliteit van leven..
Ik heb er zelf ook voor gestaan jaren geleden en heb na 2 maanden tobben de DA gebeld voor het laatste spuitje....natuurlijk het laatste weekend lekker verwend en pijnstillers verdubbeld.
Sterkte! :(:)

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:51

lieve Alison.
Een moeilijk besluit, een moedig besluit.
Eerlijk voor Belle, geen pijn meer voor Belle.
Altijd is ze trouw geweest, ze ging voor je door het vuur.
En als het dan niet meer gaat, als haar lichaam het niet meer trekt, omdat ze niet zelf de beslissing kan nemen, sta jij als baasje, als beste maatje voor deze moeilijke keus.
Gelukkig heeft ze jou als baasje, gelukkig een baasje die alles voor dr paardje over heeft, een baasje die alles al heeft geprobeerd, een baasje die nu zegt: Het is genoeg geweest meisje, je hoeft niet meer te vechten...

Sterkte El, we houden contact, liefs Joyce

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:09

Nogmaals heel veel sterkte :(:)

Het is zo moeilijk, zo onmogelijk maar toch wel de juiste beslissing.....
Bedankt voor je telefoontje :*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:20

Tja het is heel makkelijk om een keuze te maken als het je eigen paard niet is. Dus ik zou ook kiezen voor in laten slapen. Maar ik weet niet wat ik zou doen als ik voor zo'n keuze zou komen te staan. Maar je moet gewoon eerlijk zijn naar je paard; wat wil je nog met/ van haar? Kan ze nog een fijn leven hebben zonder pijn? Zo niet dan is de keuze makkelijk (nou ja makkelijk): laten gaan. Ik zou het ook vreselijk vinden als ik die beslissing moet nemen, maar je bent het naar je paard verplicht. Je hebt beloofd voor haar te zorgen, dan moet je ook zorgen dat ze een fijn einde krijgt. Wens je heel veel sterkte. Makkelijk is het niet, maar je weet dat je er goed aan doet.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:25

Pff jeetje heel moeilijk...
Het doet me heel erg denken aan de situatie waarin ik nu zit met mijn paard, een soortgelijke situatie alleen dan met andere klachten en nog iets minder ver gevorderd. Maar het gevoel is hetzelfde en ik zal ook ooit voor deze keuze komen te staan, al is de keuze die ik nu heb minstens zo moeilijk.
Als je interesse hebt in dat hele verhaal mag je me altijd een pb sturen :) .

Terug naar jouw verhaal. Het is moeilijk, heel moeilijk. Maar diep van binnen denk ik dat je in het belang van het paard ook wel je keuze al gemaakt hebt, maar dat die nog even te moeilijk is om te ondervinden. Ik denk dat het voor je paard het beste is als die naar de groene weides mag....

Ik zie nu dat je, je keuze gemaakt hebt. Heel dapper van je en heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk dat je op dit moment je paard tegen haarzelf in bescherming moet nemen omdat ze zo hard is voor zichzelf...

Rainbow Bridge

Just this side of heaven is a place called Rainbow Bridge.
When an animal dies that has been especially close to someone here, that pet goes to Rainbow Bridge. There are meadows and hills for all of our special friends so they can run and play together. There is plenty of food, water and sunshine, and our friends are warm and comfortable.

All the animals who had been ill and old are restored to health and vigor. Those who were hurt or maimed are made whole and strong again, just as we remember them in our dreams of days and times gone by. The animals are happy and content, except for one small thing; they each miss someone very special to them, who had to be left behind.
They all run and play together, but the day comes when one suddenly stops and looks into the distance. His bright eyes are intent. His eager body quivers. Suddenly he begins to run from the group, flying over the green grass, his legs carrying him faster and faster.

You have been spotted, and when you and your special friend finally meet, you cling together in joyous reunion, never to be parted again. The happy kisses rain upon your face; your hands again caress the beloved head, and you look once more into the trusting eyes of your pet, so long gone from your life but never absent from your heart.

Then you cross Rainbow Bridge together....

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:29

De beste beslissing is vaak de moeilijkste.
Sterkte!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:33

Ik wens je heel veel sterkte, het is een rot situatie, maar wel eerlijk naar je paard toe.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 09:20

Ik was nog niet helemaal wakker vanmorgen toen ik belde.
Maandag middag maken we een laatste rit.
Als ze nog paarden kunnen gebruiken voor onderzoek dan word dat haar doel.
Verder heb ik maar niet gevraagt.......
Ik twijfel zo enorm als iemand mij er weer van probeerd te overtuigen dat ik haar nog een jaar in het land moet zetten........
De reacties van mensen die het er absoluut niet mee eens zijn........
Maar dan zie ik haar pijn weer.......We maken er een mooi weekend van......

Lekker gras eten eindelijk zonder masker, lekker brokken eten ipv muesli, lekker veel gepoetst worden en knuffen.

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:35

ik heb een woord voor je ,,,, RESPECT !!!!!!

trek je alsjeblieft niets aan van mensen die het niet met je eens zijn ,,,
deze mensen voelen jou pijn niet deze mensen kunnen niet in jou knip kijken ,, en deze mensen voelen de pijn van jou paardje ook niet ,,, zei hebben deze lange weg niet bewandeld met jullie ,,
t alle belangrijkste in deze beslissing is dat je er achter staat no mather wat een ander zegt of denkt , jou maatje krijgt een welverdiende rust , en ze zal je dankbaar zijn dat weet ik zeker ,,
geniet van elke minuut dit weekend schat en laat je niet gek maken , praat met haar en vertel haar jou gevoel , nu kan het nog !!!
en na het weekend is ze bij jou in je hart en daar zal ze nooit meer weg gaan
iemand die zo veel voor haar maatje over heeft ,, weet wat liefde is ,, en weet ook waneer de strijdbijl neergelegd moet worden ,,

ik wou je dit echt nog even mee geven ,, hoe hard mensen ook schreeuwen ,, je bent een topper dat je zoveel en zohard geknokt heb al die jaren lang , en vergeet dat niet !!!!

RESPECT !!!!!!!!!!!!!!!!

sterkte xxx