borstwond hoe het best behandelen (foto's staan in link)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazyhorse77

Re: borstwond hoe het best behandelen (foto's staan in link)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 02:21

@ Momo ik ben natuurlijk de laatste die zal zeggen dat het advies van je arts niet in orde is, maar de wond ziet er niet fraai uit zo.
Misschien toch nog een keertje overleg met je arts.
Doordat er nu zoveel wondvocht en pus uitloopt die allemaal in de haren gaat zitten plakken gaat dit ook alleen maar trekken aan de huid en dat zal haar nog meer pijn geven.
Heeft ze ook antibiotica erbij gehad? en of pijnstilllers?
Heel veel succes !!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:34

Of je het wel of niet moet doen, daar geef ik geen advies over.
Maar kan wel vertellen dat mesitran bij mensen wel degelijk gebruikt wordt bij open en diepere wonden. Bijvoorbeeld met een alginaat (even googelen) in een fistel, het alginaat is reinigend en zuigt enorm veel vocht op (wordt dan een gelplakje), de mesitran werkt antibacterieel en wondherstellend. Er wordt dan ook niks afgesloten!

Als je mesitran gaat gebruiken, kies dan in dit geval de gelversie. De zalfversie werkt in op vocht en dit kan pijn geven.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:17

dierenarts heeft net teruggebeld had de foto's gestuurd. Zijn mening niet stressen. Wel even proberen wat aankoekt als ze ons niet vermoord met lauw water en betadine vochtig temaken zodat het losweekt en dan komt hij Donderdag of vrijdag de hechtingen eruithalen. Hij zei het is heel vies en wordt nog veel viezer. Maar spoelen in de wond is bij haar niet te doen zonder verdoving dus probeer heel rustig met wat lauw water te laten weken.

Grit -> een alginaat zou ik graag willen maar denk dat ze mij dan kunnen afvoeren. We mogen er niet aanzitten :(. Ik ben wel van plan als de hechtingen eruitzijn en ik er misschien bij kan om het te smeren. De resultaten die ik ervan gezien heb zijn super. Dat was ook 1 van mijn eerste vragen toen hij kwam. Maar hij zag toen al aan haar reactie dat het waarschijnlijk niet mogelijk was om met erbanden erin te gaan werken.

We doen ons best om haar te helpen maar als ze het niet toelaten en het gaat zo nog goed dan blijven we zo werken.

anneliesdj

Re: borstwond hoe het best behandelen (foto's staan in link)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:50

Maar de wond zit toch tussen de voorbenen?
Dan kun je gewoon langs haar borst en hals spoelen dan loopt het vanzelf naar beneden en langs de wond.
Kan me moeilijk voorstellen dat dat ook niet lukt maarja, ik heb dan ook allemaal goed opgevoede paardjes :P

Nathalie137

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:11

Ik heb zelf super ervaring met honing van de imker, dit is een natuurlijke antibiotica, ik heb het bij mij zelf gebruikt bij een operatie van de blinde darm, deze wond ging niet dicht door een ontsteking naar heel veel antibiotica enz, na anderhalve week honing smeren ging die dicht

Groetjes NAthalie

Fleur_BC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:53

Zo dan! dat is even schrikken zeker? Suc6 en geef haar maar een kus :o

Gr

mvanaarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:08

Lastig dat ze de wond zo moeilijk laat spoelen.

Ik had, om te spoelen, een lege colafles. Vullen met water. Betadine erbij totdat je een theekleurtje krijgt en dit goedje zo hard mogelijk in de wond spuiten (klein gaatje in de dop gemaakt, zodat je goed kracht kan zetten). Mijn merrie bleef tijdens deze manier van spoelen gewoon los naast me staan en leek helemaal geen pijn te hebben. Maar dan moet ik er ook wel bijzeggen dat het een keiharde tante is die ook gewoon doorloopt met een hoefzweer (terwijl mijn andere merrie geen stap meer zet en op 3 benen staat met een hoefzweer)

Ik kan wel eens kijken of ik vanavond wat foto's kan plaatsen van haar borstwond (in linkjes) Dan heb je nog wat meer vergelijkingsmateriaal.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:39

@Momolover, hoe is het met je paardje? zijn de hechtingen er uit nu en hoe gaat het met de wond? Hoop voor jou dat het er beter uitziet en dat het aan het helen is.