middeltje tegen mok?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:50

Volgens mij is het helemaal niet goed om er tandpasta op te smeren, maar dat moet je zelf weten natuurlk.

Ik gebruik betadine shampoo ( niet te vaak) en daarna smeer ik er sudocreme op en weg is de mok.
Soms doe ik allen sudocreme als het kleine plekjes zijn. Ben heel tevreden met deze middeltjes en ze zijn ook niet duur.

Marls

Re: middeltje tegen mok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:27

ik weet ook een middeltje tegen mok zwavel en uiercremé door elkaar doen en dan is het een soort van groen spul en dat smeer je er op je moet het wel roeren als het te dik is doe je er wat water bij ik heb het van iemand gehoord, die dat ook deed ;)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:30

het allerbeste middel is

TANDPASTA met fluor;

echt waar het helpt :D

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:36

Mijn verzorgpaard heeft ook mok. We hebben op die plekken de haren van zn been geknipt, en we wassen het 1x per week met betadine scrub. (En als het erg smerig is van het buiten staan wordt het ook gewassen). Dan goed zorgen dat het droog is. Eerst gebruikte we sudocreme, hielp niet. Daarna hadden we mokzalf (weet niet meer welk merk), hielp ook niet. Toen kregen we oordruppels voor kat en hond, hielp ook niet. En nu hebben we van de dierenarts een hele vettige creme gehad (ben de naam even kwijt) en het gaat duidelijk beter met de plekken, dus ik hoop dat we er snel vanaf zijn en dat het weg blijft!

Tandpasta met fluor lijkt me niet fijn. Ze hebben een keer bij een meisje op 'groep acht kamp' tandpasta op haar gezicht gesmeerd en de dag erna had ze allemaal rode vlekken van waar de tandpasta had gezeten, het is een best branderig goedje..

alexbrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:20

Mesitran werk erg goed bij mok! Hoorde dit op de beurs van iemand die alles al had geprobeerd en toen dit maar eens probeerde. Met zeer goed resultaat.
Goed te verklaren vanwege de antibacteriële werking en omdat er zinkolie door de zalf zit.
Kreeg op de beurs nog een tip van iemand die tinkers heeft. Til de sok op, scheer/knip alleen de kootholte.
Dan kan de sok er weer overheen. Kan je de kootholte prima insmeren en dus de mok behandelen zonder het uiterlijk aan te tasten.

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:43

Ik gebruik ook droogzetspul voor koeien, werkt heel goed en lang.. Wassen korstjes eraf pulken droogmaken en er heel dun op smeren. Binnen een paar dagen weg. Heb het idee met uierzalf ed dat je het afsluit en dat het dan blijft broeien.. maar zoals ik het hier lees is dat dus niet het geval??

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:03

Ik heb ook goede ervaringen met sudocrème!

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:23

Cavalor MudDoc werkt echt super! Kijk maar eens voor meer info op www.jrsport.nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:17

sympie schreef:
het allerbeste middel is

TANDPASTA met fluor;

echt waar het helpt :D

Tandpasta doe ik al niet eens op mijn eigen wondjes, laat staan op die van mn paard.. Arm dier.. :=