vacht en voeding een relatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 16:04

Paard krijgt ca 1,5 kg basisbrok en (teveel) kuilgras
eenmaal per dag krijgt ze door het voer een schepje vitamine complex (equipecutrine) en een schepje calcium plus (pavo). Daarnaast sinds twee maanden scheutje lijnzaadolie.

BEgint een beetje haar los te laten, maar heeft nog een heel acceptabele WINERVACHT bij nu weer 30 graden!!!

floortje_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 10:48

ik zou niet willen zeggen dat kuilgras teveel is want het moto van onze leraar op school is beter te veel reuw voer dan brok er bestaat een of andere thee waar de rui sneller mee gaat moet je even bij paarden drogist vragen ik geloof dat die ze hebben

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 18:11

Floortje,

Ik bedoel met teveel, dat ze veel te dik is, maar de eigenaar wil niet minder voeren onder het motto " ze moeten toch eten..."

Ik zal de paardendrogist er eens op na slaan

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:26

pantarhei schreef:
Even voor de goede orde. De paarden staan pas sinds twee weken dag en nacht buiten, dus daarvoor enkele uren buiten en voor de rest binnen. De merrie is in het voorjaa goed verhaard, dus alle wintervacht eraf! Helaas is het er wel snel weer op gekomen. Ze krijgt al een multivitamine bijgevoerd, maar welicht onvoldoende.
Heeft iemand ervaring met dat spul uit de advertentie " nooit meer scheren"?

Dan zou ik me niet te druk maken over die dikkere vacht. Heb je de temperatuursverschillen tussen dag en nacht wel eens gemerkt? Ik denk dat je paard daarom een dikkere vacht aanmaakt. Op stal is de temperatuur veel constanter, bovendien is er door stro ed meer isolatie. Dat heeft ze nu gewoon zelf aangemaakt.