Paard door brug gezakt; resultaat * met foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Paard door brug gezakt; resultaat * met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:08

had in het andere topic ook al gereageerd
maar ik ben ook wel benieuwd naar evt reacties van de gemeente en of brandweer ed

fijn dat het zo goed gaat :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 17:18

geerke schreef:
Is er ooit een dierenarts bij geweest en is de wond onder verband gezet?
Zo niet werkt die zalf echt super....

Het is gehecht(linkerbeen), en krammer erin (rechterbeen)... Geen verband nee; omdat het een moeilijk plek is. En de wond blijft altijd schoon omdat ze er niet mee in de poep ligt (aangezien het aan de binnenkant is van haar benen). En nu kan het ademen en wondvocht kan er gewoon uit.

De eerste 5 dagen moest ik er groene klei (leem) opsmeren, dat trekt alle troep eruit. Dat groene zie je ook op de eerste foto nog op de kosten zitten. Daarbij kreeg ze ook een ruime week antibiotica en pijnstillers.
Na die 5 dagen groene leem heb ik het eraf gehaald en ben ik vulketan gaan smeren...

Ong. in de periode van de eerste foto's begon er een kost te vormen en stonk het heel erg. Toen is de DA er weer bij geweest, die was heel tevreden en zei dat we het dan gewoon elke dag goed moeten uitspuiten en wassen met betadineshampoo. En dan goed laten drogen en dan insmeren met vulketan. Met als resultaat; de laatste foto's van vorige week. Ik zal morgen weer nieuwe foto's maken, want de wond is nu kleiner en rustiger geworden.

Ook zijn we na dat bezoek van de DA weer gaan rijden op zijn aanraden. Ze heeft gelukkig geen pas kreupel gelopen. Ongelovenlijk maar waar!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:56

Moderatoropmerking:
Vele reacties zijn verwijderd. Onder andere doordat een gebruiker haar berichten had weggehaald. Alle quotes en reacties daarop zijn verwijderd. Die gaan in deze situatie offtopic en het is niet de bedoeling hier deze discussie te voeren. Dit topic gaat over het paard en zijn herstel. Graag alleen ontopic reageren.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:36

Hoi Ts had je vorrige topic al met grote schrik gelezen. De wond is wel opgeknapt. Maar dat Vulketan wat je erop smeert wat is dat? Verder kun je om littekens en wildvleesgroei tegen tegaan mesitran en vetramil gebruiken, het is beide hetzelfde maar de mesitran is voor mensen en dus goedkoper en de vetramil is voor paarden. Heel veel sterkte nog met het herstel van je paardje. Hopen dat alles goed blijft gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:29

Jeetje zeg, dat verwacht je ook niet tijdens een fijne buitenrit over zo'n bruggetje! Zojuist nog trots een filmpje geplaats waar ik met mijn dappere merrie in draf over een bruggetje ga...... Nou, dat zal voortaan wel anders zijn, met een stemmetje en deze beelden in mijn hoofd...

Nare wonden, maar vind ze er nu netjes uit zien! Heel veel sterkte, hopelijk een voorspoedig herstel!