Wel of geen rust periode na behandeling Osteopaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wel of geen rust periode na behandeling Osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:16

Ik heb ooit eens Margritta bij Blingh laten komen. Ondanks dat hij niet extreem vast zat moet hij na de behandeling ook een weekje rust..

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:32

Ik heb ook net een osteopaat laten komen en hij had alleen een kleine blokkade in zijn rug en bij zijn atlasgewricht (maar dat hebben ze volgens mij altijd). Ik moest hem een week rust geven. Veel buiten laten lopen en wandelingen maken. Na die week rustig aan weer gaan rijden. Eerste paar dagen alleen de basis, rechte lijnen, grote cirkels, stap, draf, galop en daarna steeds weer wa fanatieker. Ik moet eerlijk zeggen: ik begin er niet meer aan of hij moet echt iets makeren maar het is ee hoop gedoe en mijn paard is er niet beter door gaan lopen. Hij vond het zelf ook helemaal niks.

bagheera2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:37

Dit verschilt echt per paard. Vorige week zijn er bij ons op stal drie paarden behandeld/nagekeken en voor alle drie de paarden geldt een andere rustperiode/opbouwperiode. Dit is uiteraard afhankelijk van wat er behandeld is en hoe groot de blokkades waren.

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:18

Volgende week komt er ook voor de eerste maal een osteopaat bij mijn paardje ik ben zo benieuwd wat hij gaat vinden en wat en hoe hij gaat behandelen en ben ook benieuwd hoe lang ze op rust moet maar dat weet ik volgende week blijf dit topic wel volgen ....

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:26

Het ligt er een beetje aan wat en waaraan ze behandeld is. Veel mensen pakken hun paard meteen op om te kijken of ze verschil merken. Ik zeg, laat je paard eerst even bijkomen. Iets kleins waarvoor ze behandeld zijn kan grotere gevolgen hebben (gehad). Ook kan het al die tijd ergens naar uitgestraald hebben, dus ik zou mijn paard eerst lekker zelf laten wennen (op de wei!).

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:51

Leuk dat jullie allemaal reageren!
Voor mij is dit alles maar nieuw, maar het ligt dus echt aan de behandeling.
Mijn merrie is zaterdag weer behandeld en moet 3-5 rust in de vorm van weidegang of losgooien. Daarna weer oppakken.
De eerste keer had ze langer rust, maar was ze compleet debiel blij in de wei. Nu is ze juist mat en rustig, gister gooide ik haar los en was ze vreselijk stijf.

Vreemd hoe onze beesten reageren op dit soort behandelingen.

marijtje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:37

Bij ons mocht hij een week niet rijden en ook geen weidegang (omdat hij nogal idioot doet dan). En daarna inderdaad rustig opgebouwd.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:50

bij mij is hij net geweest, 3 dagen rust maar wel beweging (weidegang) daarna 4 dagen longeren en daarna stilletjes beginnen rijden