welke olie om paard dikker te krijgen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xhiske

Re: welke olie om paard dikker te krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 20:43

thanks voor alle antwoorden. ik ga morgen een fles maisolie halen als ze dat hier in de buurt hebben, anders wordt het zonnebloem olie

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:53

dblijham schreef:
Hier zeer goede ervaringen met de subli omega 369.

hier ook, echt superspul :j

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:53

dblijham schreef:

Ja ik ook! dat heette eerst toch energiekernmix?

lisanneik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:11

ilovetessa schreef:
thanks voor alle antwoorden. ik ga morgen een fles maisolie halen als ze dat hier in de buurt hebben, anders wordt het zonnebloem olie

ik weet dat mais de paarden erg van groeien olie zou ik niet weten. olie zoals zonnebloem olie is goed voor het paard. dit is vooral goed voor de vacht, darmen enz.

als je paard echt mager is helpt het niet echt veel.
ik zou je slobber of musli met mais aanraden
bij heele magere paarden zie je ook wel dat ze ze mais geven van de koeien.
dit moet ook heel erg goed helpen en als je een boer in de buur hebt is het niet erg duur.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:44

pulpbrokken of maisvlokken, krijgt mijn pony op moment ook, die barst van de energie en wil ook niet dikker worden. helpt wel goed! mijne krijgt op moment pulpbrokken, (moet je dus aanmaken met water). beide zit absoluut geen energie in, want dan kreeg de mijne t ook niet :D

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:45

ilse_dgraam schreef:
dblijham schreef:

Ja ik ook! dat heette eerst toch energiekernmix?

klopt helemaal

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:20

wat voeren jullie naast de subli omega?

heb t ook jaren gevoerd samen met senior priores en ook kregen ze er geweekte bietenpulp en brok bij.

nu stuk simpeler, marstal corn, komen ze mooi van aan en glimmen als een spiegel, hoef niet meer te weken en 1 soort.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:25

op de faculteit in gent krijgen magere paarden om de twee uur afwisselend geweekte pulp en strucomix (krachtvoer voor paarden die met moeite eten, heeft een heerlijke geur). Ze krijgen ook (dacht ik) onbeperkt voordroog (beter in energie dan hooi) en bij elke keer struco een 60cc maisolie. het beste is je paard regelmatig eten te geven ipv in één keer een grote hoeveelheid.

Fien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:55

Gewoon zonnebloemolie is prima hoor, laat je geen geld uit de zak kloppen.. Andere soorten voegen niet veel toe.
Misschien is er een horeca groothandel in de buurt en heb je een pasje of kan je 1 lenen? Kan je een jerrycannetje halen. Als je dan telkens overgiet in een kleinere fles tegen ranzig worden kun je een tijdje vooruit.

MarEd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 00:51

van olie gaat je paard niet aankomen. Mijn draver was toen ik haar net had erg mager. Ik heb haar van alles bijgevoerd en het beste is Marstall havervrij geweest. Ze ziet er nu zoveel beter uit. Verder ben ik heel tevreden over de service van dit merk. Vertegenwoordiger is naar de wei gekomen, heeft heel eerlijk advies gegeven en bij mij wordt het nu zelfs thuis afgeleverd zonder extra kosten. Aanrader dus!