in plastic verpakt zit tussen hooi en kuil in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:58

Citaat:
nee, hoor. stof zit er altijd wel in hooi en voordroog

Klopt, maar wel aanzienlijk minder in voordroog dan in hooi.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 16:23

Ik ben bang dat ik ook een echte hooivoerder zal blijven. Ik moet zeggen gelukkig geen dieren die last hebben van stof. Onze boer is er 1 die echt kleine pakjes blijft maken. Maar nu die aparte balen doordat het geen tijd had om door te drogen voor hooi. Alle tips zijn opgeschreven zoals geheel uitpakken, keren bij warmte opletten op schimmel ed.
Allemaal super bedankt, natuurlijk blijf ik gewoon nog meelezen en eventueel reageren bij iets nieuws. Ik ben trouwens nu wel erg benieuwd hoe de balen eruit zien :P

cids

Re: in plastic verpakt zit tussen hooi en kuil in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:32

ik voer ook voordroog. maar helaas is 1 van onze pony's allergisch voor stof. dus vanmorgen toch nog maar wat kleine natte baltjes voor haar besteld. ondanks dat het voordroog van prima kwaliteit is en er op het oog geen stof in zit begon ze toch te hoesten.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 09:02

Mijn paard krijgt op pension ook voordroog en ik merk toch dat ze dat sneller op heeft dan hooi en er ook sneller van groeit. Het wordt gevoerd omdat een paard van de eigenaar snel hoest en hiermee dus helemaal niet. Gewoon hooi hebben ze dan ook helemaal niet.. Ik houd het altijd goed in de gaten op broei en schimmel, maar ik kan het niet continu in de gaten houden. Dit maakt het wel lastig, ik zou haar liever hooi geven.

BlueStar

Re: in plastic verpakt zit tussen hooi en kuil in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 21:30

Vandaag even met de boer gesproken, het is net 5 of 6 weken verpakt, gelukkig gaan ze aardappelen rooien zondag dus is het druk en zal de baal verpakt spul wel even op zich laten wachten.
Anders laat ik het nog 2 weken liggen om zeker te zijn van minimaal 6 weken wachten.