Mijn pony is broodmager en komt niet aan. HELP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn pony is broodmager en komt niet aan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:00

Schildklier zal ik idd ook even voorleggen aan de DA. Dank jullie allemaal voor de reacties!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:06

_Chanel_ schreef:
Dit is Chanel toen ik bij haar ging kijken op 20november 2009

Afbeelding

Dit is Chanel 2 weken geleden. Ze lijkt hier dikker dan dat ze is en is sinds deze foto weer meer afgevallen.

Afbeelding

ze zit op de de foto wel veel beter in d'r vacht en ziet er ook een stuk mooier uit! je ziet ook egt dat ie gegroeid is! het is geen overbouwd veulen\jaarling\twenter (ach, je weet wel wat ik bedoel, het word qua bouw meer een volwassene ;) ) meer :+ :') :=
leuk dier!
Ben nieuwsgierig wat de DA ervan zegt..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:08

Je vraagt niet om voer advies,maar als ik je foto's laat zien van mijn magere KWPNer dan zal je verbaast staan.
Alle soorten en maten paarden heb ik met dít voer dikker gekregen.Het is echt een wonder middel,Masters senioren slobber.Dit is niet alleen voor oude paarden,ook voor paarden die té mager zijn en niet dikker willen worden.Als je jou paardje dit eten geeft kan ik je bijna garanderen dat ze aankomt na 2 weken al.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:08

gohya schreef:
Je vraagt niet om voer advies,maar als ik je foto's laat zien van mijn magere KWPNer dan zal je verbaast staan.
Alle soorten en maten paarden heb ik met dít voer dikker gekregen.Het is echt een wonder middel,Masters senioren slobber.Dit is niet alleen voor oude paarden,ook voor paarden die té mager zijn en niet dikker willen worden.Als je jou paardje dit eten geeft kan ik je bijna garanderen dat ze aankomt na 2 weken al.

foto? heb je ook een foto van voor en na? ben wel nieuwsgierig naar de werking van het spul :P

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:10

Misschien zou je een glucoes-absorptie test kunnen laten doen om te kijken of ze wel voldoende voedingsstoffen opneemt via haar darmen (met andere woorden of haar darmen wel voldoende functioneren). Dit moet echter wel in een kliniek gebeuren. Zeker omdat je wormen en maagzweren al hebt uitgesloten, is dat vaak een verdere stap in het onderzoek naar de reden waarom een paard te mager blijft...
Succes !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:15

dit is voor ze die slobber kreeg,ik had haar net gekocht.
Afbeelding
dit is na een 2mnd.
Afbeelding

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:21

Je ziet zeker wel verschil! Ik zou het proberen als ik TS was.. mijn mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:24

Flappie30 schreef:
Misschien zou je een glucoes-absorptie test kunnen laten doen om te kijken of ze wel voldoende voedingsstoffen opneemt via haar darmen (met andere woorden of haar darmen wel voldoende functioneren). Dit moet echter wel in een kliniek gebeuren. Zeker omdat je wormen en maagzweren al hebt uitgesloten, is dat vaak een verdere stap in het onderzoek naar de reden waarom een paard te mager blijft...
Succes !

Dat ga ik navragen aan de DA. Ik denk dat ik even afwacht wat het bloedonderzoek zegt ( weet iemand hoelang het duurt voordat de uitslagen binnen zijn) en als daar niks uitkomt dat ik dan om deze test ga vragen.

Gohja: Sorry maar ik heb echt alle zogenaamde wondermiddelen uitgeprobeerd en als ik het echt niet meer weet en ze echt niks heeft dan zal ik dit voer kopen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:32

Gaf je ook de speciale wormenspuit tegen lintwormen? Mss overbodig om te vragen hoor maar niet alle werkzame stoffen pakken die mee.
En los van haar conditie zijn haar achterbenen erg steil, kan ze ergens pijn(rug/benen?)hebben waardoor ze niet makkelijk aankomt?
De Masters senioren slobber sla ik even op. Een mooie verbetering Gohya!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:33

Amalarab schreef:
Gaf je ook de speciale wormenspuit tegen lintwormen? Mss overbodig om te vragen hoor maar niet alle werkzame stoffen pakken die mee.
En los van haar conditie zijn haar achterbenen erg steil, kan ze ergens pijn(rug/benen?)hebben waardoor ze niet makkelijk aankomt?
De Masters senioren slobber sla ik even op. Een mooie verbetering Gohya!

Ja idd heb verschillende wormspuiten gebruikt en ook die die overal tegen werken. Haar achterbenen zijn niet steil die zijn juist week en nee pijn heeft ze niet

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:47

weet iemand waar ik die Masters senioren slobber kan kopen in de buurt van alphen aan den rijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:53

Daar ben ik ook benieuwd naar. Alpen ligt niet zo heel ver bij mij vandaan en bij "mijn"gewone voerhandel hebben ze dat niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:55

Dank je wel Tamary helaas zit het wel allemaal best ver weg voor mij..

[***] is ook best een moeilijke eter... Gohja heb jij misschien een kilo ofzo daarvan die je naar mij zou kunnen sturen ( tegen een vergoeding) zodat ik het uit kan proberen?

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:04

zag dat ze een dealer hebben in moerkapelle heb ze gemaild. werk daar namelijk vlakbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:05

Moerkappele is toch wel een stukje bij mij vandaan maar ach mn beste vriendin heeft net der rijbewijs en vind het heerlijk om ver te rijden dus dan gaan we zo wel voer halen haha

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:07

hihi. Ik heb maar gemaild wanneer ze open zijn en of ze het op voorraad hebben. bn wel erg benieuwd hoor goede verhalen daar over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:08

Ik heb er nog nooit iets over gehoort maar het valt te proberen als het bloedonderzoek niets uitwijst. Ik hoop dat [***] vol met wormen zit ofzo daar kan tenminste iets tegen gedaan worden.

Noralyroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:11

Hee,

Mijn KWPN merrie is soms ook opeens een tijdje aan de magere kant. Het kan ook komen door hengstigheid, schijnt heel veel energie te kosten.. en verharing kost ook veel energie. Ik geef haar dit, en dat helpt: http://www.paardendrogist.nl/product/105/139/exquesli/108029/
Hoop dat het binnenkort beter gaat. Maakt ze wel een energieke indruk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:18

De jouwe heeft het soms een tijdje en de mijne altijd.. groot verschil vind ik.

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:20

wormen word je ook niet blij van hoor..kan ook blijvende problemen veroorzaken. zou het geen stress kunnen zijn?

Noralyroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:21

_Chanel_ schreef:

Oke nou sorry, probeer je alleen maar te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:21

Stress... Geen idee ze maakt geen stresserige indruk en gedraagt zich ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:22

Noralyroos schreef:
_Chanel_ schreef:

Oke nou sorry, probeer je alleen maar te helpen.

Dat snap ik maar wat er in je link stond heb ik ook een tijd gevoert en de mijne is altijd zo dus het is niet zo dat ff gewicht is verloren en dat er weer bij moet hebben.

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:24

Dat zal dan wel niet. balen zeg!