ivermectine spuiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:57

JaBa schreef:
UltimOo schreef:
zijn er nog meer ointwormingsmiddelen in een spruit die de DA spuit?
want ik laat mijn paard ook elk half jaar enten door de DA voor wormen, omdat ik bij die van mij met geen mogelijkheid een ontwormings pasta in de mond krijg.
iedereen bij ons op stal doet dat eigenlijk en heb nog nooit iets ernstigs mee gemaakt.
ik laat mijn paard al 5 jaar elk half jaar enten en heeft nooit ergens last van.
alleen weet niet zeker of dat ook ivomec is of iets anders.
t is voor wormen iig.

Nee, die bestaan niet. Dus ofwel spuit je DA ivomec, ofwel dectomax. Fout bezig dus. En twee keer per jaar zo behandelen, met een product dat met moeite werkt bij paarden? Wat een onzin. Ze moeten vier keer per jaar worden gedaan en dan liefst met een product dat ook echt werkt voor paarden, namelijk de tubes.

die van mij is er gister morgen nog mee gespoten, heeft nergens last van.
heeft ook nog nooit worm infecties o.i.d. gehad, dus in mijn ogen werkt het wel.
iedereen bij ons laat zn paard spuiten, en geen een heeft rare bijwerkingen gehad.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:00

Nou, mijn paarden hadden van het voorjaar luizen.
Mijn DA adviseerde ze in te laten spuiten, maar ja.. er zat wel een risicootje aan, maar wilde ik er echt vanaf komen, dan was dat de enige oplossing.
Ik heb haar vriendelijk bedankt en gezegd geen spuiten met rotzooi in mijn paard te willen hebben en heb de volgende DA gebeld.
Die adviseerde toen vlooienshampoo, twee keer gedaan en weg waren de beestjes.

Nooit geen enge luis/mok/worm spuiten voor mijn paarden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:51

Puchje schreef:
Mijn DA adviseerde ze in te laten spuiten, maar ja.. er zat wel een risicootje aan, maar wilde ik er echt vanaf komen, dan was dat de enige oplossing.
Ik heb haar vriendelijk bedankt en gezegd geen spuiten met rotzooi in mijn paard te willen hebben en heb de volgende DA gebeld.

'een risicootje'....die da is toch ook vreemd hoor :(
Ik heb het vorig jaar eens aan mijn da gevraagt,of hij dat spuit....absoluut niet dus,hij kende wel wat anderen die dat wel deden maar hij niet.
Ik denk toch ook dat je als eigenaar gewoon moet opletten wat er ingespoten wordt.
Er zijn mensen die nieteens weten wat voor soort ab de dierenarts er in heeft gespoten....ik begrijp dat niet.
Als je niet goed bent in namen,schrijf dat dan ergens op....mocht je paard er slecht op reageren weet je tenminste dat dat product er de volgende x niet meer in moet.

ghisje

Re: ivermectine spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:56

wij hebben het in huis staan voor onze melkkoeien, maar idd voor geen goud dat mijn paard ermee ingespoten wordt. Het risico is veel te groot, en de dierenarts had je het moeten vertellen van de risico's

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: ivermectine spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:00

Kennis van mij (soms klunzig type) was zijn koeien aan het spuiten toen ie per ongeluk zichzelf ook te pakken had. Deed heel zeer, die troep brand behoorlijk in je aders.

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:14

Puchje schreef:

Tjonge, wat voor DA is dat? Tuurlijk zijn er veel meer middelen tegen luizen! Deze DA zou er bij toch niet meer in komen hoor...

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:14

Trekpaarden hebben vaak las van schurfmijt. Deze worden vaak behandeld met Cydectine pour on. Is ook niet geregistreerd voor paarden!
Vandaag had ik het met iemand over het inspuiten van ivermec bij mijn tekpaard. Ik durf het niet aan.............
Ik lees nogal wat uitgesproken meningen met feiten. Zijn deze mensen dierenarts oid? (Ik bedoel dit absoluut niet vervelend maar een mening van een iemand die dierenarts is of van iemand die een paard heeft interpreteer ik toch ietsiepietsie anders)

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:26

mvdberg88 schreef:
Trekpaarden hebben vaak las van schurfmijt. Deze worden vaak behandeld met Cydectine pour on. Is ook niet geregistreerd voor paarden!
Vandaag had ik het met iemand over het inspuiten van ivermec bij mijn tekpaard. Ik durf het niet aan.............
Ik lees nogal wat uitgesproken meningen met feiten. Zijn deze mensen dierenarts oid? (Ik bedoel dit absoluut niet vervelend maar een mening van een iemand die dierenarts is of van iemand die een paard heeft interpreteer ik toch ietsiepietsie anders)

Ik denk dat er op bokt veel mensen beter geinformeerd zijn over het gebruik van Ivomec bij paarden dan hun veeartsen!
Een tijdje geleden heb ik een jonge veeartse (1 jaar bezig nu ) uit de streek nog aangesproken over het gebruik van Ivomec.Zij zei me dat ze in het begin weigerde om Ivomec te spuiten (hetgeen bij ons in de streek niet meer dan normaal gevonden wordt en dus op grote schaal gebruikt wordt) maar dat ze er veel klanten door verloren is.Als de mensen er nu achter vragen vertelt ze ze alle risico's die eraan verbonden zijn t.e.m. het ter plaatse dood neervallen,probeert ze de eigenaars te overtuigen dat een tube efficiënter is en als de eigenaren dan nog altijd de Ivomec willen dan spuit zij de paarden... Dat is hier echt ingeburgerd en veel paardeneigenaars zijn onmogelijk te overtuigen dat het een gevaarlijke,ondoeltreffende behandeling is.