Help, mijn paard wordt kaal!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirrrriii

Re: Help, mijn paard wordt kaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:32

Ondertussen ben ik er achter wat het nu was, imaverol!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:37

heeft je paard ook jeuk?mischien last van een worminfectie? fijn dat het geen schimmelinfectie is..en nu maar hopen dat de pillen gaan werken!

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:55

Mistralleke,

Weet je inmiddels wel wat het is geweest? Is hij er nu vanaf en wat heb je precies gedaan?
Het paard van mijn dochter heeft precies hetzelfde. DA denkt aan schimmel. Heb haar nu 2 x gewassen met Imaverol, maar het wordt gewoon erger.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:10

ateo: Helaas is Bo er nog niet geheel vanaf, het is al wel véél minder. Op dit moment zitten er alleen nog plekken op de hals, 2 plekjes op haar schouder en 1 oor wat nog jeukt. De rest van het lichaam is op dit moment plekjes vrij :)

We zijn opgehouden met de vliegenspray, bo heeft nu de hele dag (alleen s nachts niet) een vliegendeken met hals op. Plekjes worden elke dag gecontroleerd, open plekjes worden ingesmeerd met goudbloemzalf. Plekjes zonder haar smeer ik in met cardiflor van vsm, wat helpt tegen de huidirritatie.

Tussendoor heb ik haar nog gewassen met betadine, dit heeft erg geholpen naar mijn idee. Binnenkort wil ik dat nog 1x doen, voor de zekerheid. Zolang het niet erger wordt haal ik er niet nog een dierenarts bij, als dit wel het geval is komt die er nog een keer bij. Voorlopig is het dus aankijken en afwachten.. helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:11

het duurt nu wel lang hoor TS. Bij de mijne was het na een dikke week al helemaal weg...

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:18

Wij zijn gisteren voor de 2e keer naar de DA gegaan. Na de eerste keer werd het alleen maar erger. Ze had een injectie gekregen. Daardoor zou het erger kunnen worden in eerste instantie, volgens de DA. Mijn andere paard heeft de bacteriele infectie. Hij heeft het waarschijnlijk eerst aan het paard van mijn dochter doorgegeven. Hij krijgt nu antibiotica. Ik moet ze allebei wassen met Imaverol. Na de 2e injectie (a.s. vrijdag) zou het echt veel minder moeten worden. D.w.z. na het weekend moeten ze beiden echt veel beter zijn. Hopelijk komen we er snel vanaf. We staan in pension en ik hoop niet dat ik anderen op kosten ga jagen, doordat de onze het hebben. Geen idee hoe we eraan gekomen zijn.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 16:26

ateo, dat is wel heel vervelend zeg.

Bij Bo is het dus niet besmettelijk. De andere 2 paarden waarbij ze staat hebben echt nergens last van, gelukkig.

Chanel: Tsja ik vind ook dat het heel erg lang duurt, maar zolang het niet erger wordt haal ik er even geen DA bij. Kijk, als het over 1/2 maanden nog niet over is komt er als nog een DA bij, want dan zijn de enige reden die ik kan bedenken (insecten) ook weg...