Pony blijkt hooikoorts / allergie te hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 08:43

Ik heb nu inmiddels al 3x de puur pollen gegeven; om de vijf dagen een dosis. Zondag is de 4e keer en daarna is het om de 3 weken.
Kan niet zeggen dat het werkt, maar ook niet zeggen dat het niet werkt. Ze moet nog wel vaak proesten bij de aanvang van het rijden met heel af en toe een kuchje tussendoor, maar niet elke keer.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:52

ik heb jaren geleden ook een paard gehad met een pollenallergie. Toendertijd waren er nog niet veel medicijnen voor en hij kreeg een medicijn die elke 2 weken speciaal uit engeland moest komen. Dit was giga duur en ben naar iets anders gaan zoeken. Ik ben toen uitgekomen op polinosan van dr Vogel en dit hielp bij hem erg goed. Misschien een tip?

Magica

Re: Pony blijkt hooikoorts / allergie te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 09:09

Ik heb het even bekeken, had er nog niet van gehoord. Uit de bestandsdelen kan ik niet echt opmaken wat er allemaal inzit? Wat dus bij Puur Pollen het geval is; van een heleboel planten en ook o.a huisstofmijt, zit er een hele kleine dosis vermengd in vloeistofvorm. Doordat ze dit binnenkrijgt is het de bedoeling dat haar lichaam daaraan gaat werken zodat haar allergie afneemt. Dit is in elk geval de bedoeling . . . ik hoop dat het gaat werken. Denk dat ik dat op dit moment nog niet goed kan beoordelen omdat homeopatische middelen even de tijd moeten hebben. Verder rij ik nog met een pollennetje maar ik kan niet echt zeggen dat dat werkt?

Wat voor medicijn kreeg jouw paard dan wat helemaal uit engeland moest komen?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:30

Magica schreef:
Ik heb het even bekeken, had er nog niet van gehoord. Uit de bestandsdelen kan ik niet echt opmaken wat er allemaal inzit? Wat dus bij Puur Pollen het geval is; van een heleboel planten en ook o.a huisstofmijt, zit er een hele kleine dosis vermengd in vloeistofvorm. Doordat ze dit binnenkrijgt is het de bedoeling dat haar lichaam daaraan gaat werken zodat haar allergie afneemt. Dit is in elk geval de bedoeling . . . ik hoop dat het gaat werken. Denk dat ik dat op dit moment nog niet goed kan beoordelen omdat homeopatische middelen even de tijd moeten hebben. Verder rij ik nog met een pollennetje maar ik kan niet echt zeggen dat dat werkt?

Wat voor medicijn kreeg jouw paard dan wat helemaal uit engeland moest komen?

Ik weet de naam eigenlijk niet meer :o t is ook al bijna 20 jaar geleden, het was een vloeistof in een halve liter fles. Het hielp wel heel goed, maar hij kon 2 weken met 1 fles en zo'n fles kostte toen 75 gld (dat kan ik dus wel onthouden ;) )

Magica

Re: Pony blijkt hooikoorts / allergie te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 10:24

Zow das niet goedkoop inderdaad ;-)