Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romeorowan schreef:Het is een hele moeilijke beslissing die je alleen maar zelf kunt nemen.
Over de hb: mijn paard heeft ook enkele maanden onverklaarbare terugvallen gehad, zomaar soms van het ene op het andere uur. Wij hadden op een gegeven moment ook afgesproken dat als er weer zo'n terugval zou komen dat we haar zouden laten inslapen.
Ze is er nog (5 jaar later) dus wij hebben die beslissing gelukkig toen nog niet hoeven nemen.
Over de hypermetrie: staat dat los van de HB?
Ik stel me voor dat hypermetrie (kan heel goed zijn dat ik er naast zit hoor) net zo iets als spastische spieren. Kan er niet iets ontspannends worden gegeven zoals ze dt ook doen bij mensen met spasmen.
Ook kan ik me voorstellen dat de afvalstoffen in de spieren zorgen voor de hypermetrie.
EquiJoy schreef:Ik zou niet overhaast laten inslapen. Je paardje ziet er niet slecht uit op die foto. Het is niet graadmager en zit ook niet heel slecht in zijn of haar vacht... Ik zou Erik Laarakkers of Steffie eens vragen ernaar te kijken.
Ik heb lange tijd geleden voor mijzelf uitgemaakt dat ik alleen laat inslapen als ik er geen seconde over hoef te twijfelen. Je kunt namelijk niet meer terug en het is toch een levend wezen. Ik heb veel zieke paarden gezien en ik weet dat ze prima aangaven wanneer de geest er echt uit is. Een paard weet wanneer het niet meer verder kan en geeft dan op. Ook dat hoort bij een vluchtdier. Zolang ze niet opgeven (blijven rondlopen en eten), is er wat mij betreft nog van alles mogelijk...
gr_roos schreef:Als je wilt kan ik je wel het nummer geven van een holistische arts die ook erg goed is. Heeft der medicijnen ook van E. Laarakker, maar behaalt m.i. betere resultaten. Is door hun ook erkend als therapeut en heeft bij hem opleiding gedaan.
jesito schreef:gr_roos schreef:Als je wilt kan ik je wel het nummer geven van een holistische arts die ook erg goed is. Heeft der medicijnen ook van E. Laarakker, maar behaalt m.i. betere resultaten. Is door hun ook erkend als therapeut en heeft bij hem opleiding gedaan.
Het is van belang dat hij aan huis komt, dus dat wil ik best doen.
Maar hij kan echt geen twee uur op de trailer.
Jannepauli schreef:Maar deze vrouw is geen arts, zij is fysiotherapeut.
Ik heb zelf goede ervaring met Chiron: http://www.chironzeist.nl/
Zij is wél holistisch arts en werkt veel met paarden. Hele fijne vrouw die goed op de hoogte is van diverse disciplines. Is eveneens een geweldige chiropractor dus kan heel goed inzicht geven in het functioneren en de eventuele stoornissen in het bewegingsapparaat.
Zij komt aan huis.
joyce83 schreef:Meid wat ben je toch aan het sukkelen met je paardjes. Het is allemaal niet niks.
Heb je vriendinnen of kennissen in de buurt die bekend zijn met je paardjes? waar je een eerlijk advies van zou kunnen krijgen? Vaak ziet een buitenstaander het met meer afstand.
Ik vind het trouwens wel super wat je allemaal doet om in elk geval te kijken of de kleine man lekker pijnvrij kan lopen. Echt een dik compliment hiervoor.
singasong schreef:Je zou de kliniek van Laarakker eens kunnen bellen. Er zijn heel veel therapeuten in Nederland opgeleid door hem en hij zal je best een adres van iemand kunnen geven bij jou in de 'buurt' die bij je op stal kan komen. Als je dit tenminste nog wilt?
Waar ligt Posterholt ergens?
jesito schreef:singasong schreef:Je zou de kliniek van Laarakker eens kunnen bellen. Er zijn heel veel therapeuten in Nederland opgeleid door hem en hij zal je best een adres van iemand kunnen geven bij jou in de 'buurt' die bij je op stal kan komen. Als je dit tenminste nog wilt?
Waar ligt Posterholt ergens?
Ik wil dit wel en ik heb al een keer contact gehad per mail met eric laarakker maar die wil natuurlijk dat ik langskom.
Maar dat is echt niet zo simpel.
Ik heb geen e-rijbewijs, dus al zou ik een trailer kunnen lenen/huren wie gaat dat ding rijden.
Het is voor mij dik twee uur rijden daar naartoe en dat is in deze toestand niet haalbaar voor deze pony.
Meestal bestaan de behandelingen van laarakker uit meerdere keren.
Ik denk niet dat ik de pony daarmee een dienst bewijs.
Ik wil zo'n behandeling proberen maar dan wel aan huis.
jesito schreef:Hij ziet er super goed uit (al zeg ik het zelf) dit was het eerste jaar dat hij zelf zo goed uit zijn vacht kwam, hij hinnikt als ik kom en lijkt alles nog erg leuk te vinden, daar zit ook de twijfel.