Gek geluid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:25

Suiccil schreef:
Zilfstar schreef:
Euhm.. de ene keer zeg je ZIJ en de andere keer HIJ. Is even om iets uit te sluiten wel van belang dat we weten of het om een ruin of merrie gaat (kokergeluiden)

Ja komt door m'n vader. :P Het is een zij.

Nou dan vallen de kokergeluiden idd af...

Als ik zo jouw lengte hoor en de hoogte van de pony dan denk ik ook dat je te groot bent.

Opties:

Vrijheidsdressuur, Lange Teugelwerk, mennen.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:26

Heyy,
Je hoeft niet perse te groot en te zwaar te zijn voor die pony. Issie een beetje shetlanderachtig? Lekker stevig gebouwd? Dan moet je goed leren zitten dat je hem niet in de weg zit ( met je gewicht en lengte) en zijn spieren en conditie rustig opbouwen. Korte ritjes van een kwartier met vooral stap beginnen, dan kan je het opbouwen naar een kwartier en wat meer draf dan 20 min. enz. en dan eerst twee maal in de week en later drie... Vooral veel geduld hebben niet overhaasten.
Dan zul je waarschijnelijk merken dat hij steeds beter bespierd raakt en na een tijdje je gewicht beter kan dragen, en kun je wat langer en wat meer met hem gaan doen. Blijf goed naar je pony luisteren. Kijk ook of hij zijn rug niet weg duwd of klem zet. Mocht dat toch gebeuren en niet na zeer voorzichtige en geleidelijke trianing weg gaan dan moet je het idd opgeven. Maar naar mijn mening is er zeker nog hoop voor jou en je paardje! (niet iedereen zal het er mee eens zijn, ik ben van mening dat het kunnen van ponies vaak wordt onderschat, kijk jij maar wat jij ervan vind en neem de keuze die bij jou past).
Mocht je toch niet meer willen rijden, kun je nadenken over mennenç dat is ook erg leuk met een kleinere pony. En je kunt daarnaast nog veel meer verzinnen om met je pony te doen, kunstjes leren, wandelen, fietsen. grondwerken, spelen.
Succes.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:26

Een shetlander die ik reed toen ik veel te zwaar was maakte ook een soort hijggeluit, ik ben inderdaad benieuwd naar een foto..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 01:04

Suiccil schreef:
hafjelinger schreef:
Gebruik je mischien een ander hoofdstel of zadel? Zit je neusriem niet te strak? Is je houding goed? Draaf je niet te lang?

Ik weet het niet zo goed. Ik denk dat mijn houding normaal is en ze heeft een duur/mooi hoofdstel + zadel.. Mijn zusje gebruikt hetzelfde.

buitendat niet dat uik denk dat het aan het zadel ligd. maar inderdaad omdat de pony het te zwaar heeft,
Hoeft een mooi duur zadel niet meteen goed te liggen op een pony

Ojajoh

Re: Gek geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 01:09

68 kilo vind ik best veel voor een pony van 1.17m ....
ik raad overige dingen te doen en te stoppen met rijden

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:17

ikdoemaarwat schreef:
68 kilo vind ik best veel voor een pony van 1.17m ....
ik raad overige dingen te doen en te stoppen met rijden

Ben ik het geheel mee eens..
Ga lekker wandelen met je pony en grondwerk end. Maar rijden dat is echt niet te doen met je lengte en gewicht ookal is het een stevige pony.

Joyce900

Re: Gek geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:09

Ik ben 2 cm. langer en pas al niet meer op een stevige C-pony.
Met je 1.68 moet je toch minstens aan een flinke D-pony denken, een E is nog beter, of een paard van iets van 1.60m.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:17

SV-->MD

Heb je met die hijggeluiden etc wel eens gedacht aan mogelijke cornage?
Al komt zoiets maar heel gering voor bij kleine beestjes...