JaBa schreef:Alane: wat je schrijft, klopt dus echt niet. Ik kan mij niet meer herinneren waar ik het geschreven heb, maar je moet het vorige topic nog eens goed doorlezen. Daar heb ik ook de link naar een artikel gezet waaruit blijkt dat ivomec een veel lagere werkzaamheid heeft dan een gewone ontwormingstube met ivermectine. Komt door de formulering die dus niet gemaakt is voor paarden en al helemaal niet om intraveneus of intramusculair een werking uit oefenen. Dus het is helemaal niet effectiever! En al helemaal geen laatste redmiddel. Dat het paard er bij jullie doorgekomen is, heeft dus absoluut niets te zien met de injectie die hij gehad heeft. Als de tubes niet werken, is het omdat je de verkeerde gegeven hebt of te weinig, dat is alles. Maar de ivomec zal geen toegevoegde waarde hebben op de correcte tube die je kon geven.
Beste Jaba ik spreek uit ervaring, niet namens artikelen of van horen zegge, eigen conclussie ed... uit eigen ervaring...
en wat de combinatie dan ook is geweest dat het effectiever gewerkt heeft dan reguliere pasta, is van weinig meerwaarde... ... gewoon een feit.
JaBa schreef:Ik heb niet gezegd dat je 50% kans hebt dat je paard het niet overleeft. Het is 1 op 100 paarden die de INTRAVENEUZE injectie niet overleeft. Het gaat dus overwegend wel goed, maar het is gewoon een risico dat je niet hoeft te nemen, zelfs niet in hele erge gevallen, want de pasta's werken veel beter en zonder risico.
Dat schreef ik, of je paard overleefd de spuit of sterft aan de spuit...
let wel ben er geen voorstander van, en raad het niemand aan... maar kan effectiever zijn en een laatste redmiddel.
Zo is de kat van onze buren gered door een varkensmiddel... was een poging waard was er op of eronder... en dit was erop... hadden ze niets gedaan was het dier gestorven, de DA vond het zonde en heeft toen io gekozen voor een varkensmiddel ipv inslapen...
Dier was toen 12 jaar oud en is bijna 20 geworden....
Soms kan het helpen dingen te gebruiken te voor andere zaken dan daar waarvoor ze bedacht of uitgevonden zijn...
Zo gebruik ik iets waar je ook je was mee kan doen....
is chloor slecht voor je kleding, maar maakt witte was wel weer mooi wit als er vlekken in zitten....
en zo zijn er ook medicijnen die anders toegedient ervoor kunnen zorgen dat het dier iets overleefd of overwint wat het anders niet was gebeurd.
theorie en praktijk zijn af en toe elkaars tegenpolen.
en 'kan effectiever zijn' is iets anders dan dat het effectiever is.