Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pien06 schreef:Ik zie safe & sound vaak voorbij komen, maar ik heb gehoord dat er niet voldoende vitaminen en mineralen in zitten. Weet iemand daar meer over?
Ik zit erover te twijfelen om het te voeren, maar ik wil wel voldoende vitaminen en mineralen geven. Een gebrek hieraan lijkt me de IR niet helpen.
SuperRoos schreef:Binnenkort maar weer even de info verzamelen die dus ook nog in de openingspost vermeld mag worden...
Kukkie schreef:Twiggy, wat fijn!
Maar ik denk dat je al middenin je test zit hoor... het gras is hier in elk geval donkergroen en vet en schiet omhoog. Ook is er af en toe veel fructaan aanwezig door nog wat kou. Dus als het nu goed gaat, zou ik van mei niet al te veel vrezen.
Kukkie schreef:Pieker me suf, want Drainage comositum mag je niet geven aan IR paarden
Kukkie schreef:Ik lees hier ook weer graag mee. Helaas zou ik bijna zeggen, is ons weideseizoen ook weer begonnen. En ik heb nog geen nieuw/beter graasmasker en de GlucoBalance is ook nog niet binnen. Ben best zenuwachtig aangezien mijn paardje nog lang niet genoeg is afgevallen om dit er nog bovenop te krijgen.
Kukkie schreef:Het enige waar ik me nu naast de IR een beetje druk over maak is het schuren. Fli is begonnen te schuren, in de laatste week voor ze het land op gingen. Alleen de manenkam. Ze had er al steeds zo'n jeuk aan. Vorige jaren heeft ze ook al jeuk ontwikkeld, maar dat trok weer weg. Nu blijft die manenkam vrij hard en ik ben zo bang dat ze hiernaast nu ook ZE ontwikkeld heeft oid. Het kan zeker niet van gras komen, omdat ze dat nog niet kreeg toen. Wel stond ze overdag gewoon buiten, zoals de hele winter al.
Pieker me suf, want Drainage comositum mag je niet geven aan IR paarden en ik wil haar toch een beetje detoxen. Ook omdat er weer een wormenspuit in moet. En die durf ik al amper te geven vanwege de IR.
Iemand ervaring met leemkuren om de boel op te schonen? En kan dat icm de GlucoBalance die ze hopelijk vanaf eind van de week gaat krijgen?
Twiggy2008 schreef:Met mijn IR paard gaat het momenteel nog steeds goed (staat 24/7 buiten op het gras, heb helaas geen andere keuze in deze omgeving). Hij heeft een paar maanden geleden een behandeling gehad van een natuurgeneeskundige (hij is ook dierenarts) met bloed afnemen en acupunctuur en daarnaast geef ik hem wat Chinese kruiden om zijn lever en milt goed te laten werken. We voeren de kudde buiten dagelijks wat extra hooi bij en verder leven ze op gras en ander groen.
De kruiden doe ik in twee handjes Nature's Best muesli (ja, heel fout, maar hij doet het er prima op) met wat lijnzaadolie.
Hij zit nog steeds heel goed in zijn vel, zijn verharing gaat prima, hij loopt ruim en niet meer zo houterig als voorgaande jaren, zijn gewicht ziet er prima uit (eindelijk!!!), zijn manenkam kan soms ietsje harder zijn, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik laat hem wel veel lopen, rijden, los werken, van alles en nog wat, dat wissel ik af. Ben echt heel blij met dit resultaat, al ben ik wel bang voor de maand mei, want dat is DE grote test met het opkomende gras.........