Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Ze waren bijna direct na de ingreep weer bij! Moest ze daarna uiteraard niet in een land zetten met een sloot er omheen, want ze waren uiteraard nog wel erg suf
JoyCiej007 schreef:hotchocolat schreef:Hier casteren ze niet in de zomer.
Eigenlijk zouden DA's het idd echt moeten weigeren ja.... tenzij er absolute medische noodzaak is oid.
Het is eigenlijk gewoon dom om vanaf mei tot september te castreren.
JoyCiej007 schreef:Volgens mij snap je het niet helemaal; maar in de zomer castreren is écht not-done, en dat zal iedere DA je wel zeggen.... minimaal vanaf september pas.
Denk dat je nu dus echt binnen een paar weken hem onder het mes moet hebben, of wachten tot september; in mei zijn de vliegen er al weer volop..........
JaBa schreef:Waarom zou dit dom zijn? Beweging is nodig na een castratie en dat is nu eenmaal het makkelijkst op de weide tijdens het weideseizoen. Ik veronderstel dat jullie schrik hebben voor vliegen? Mijn DA castreert het hele jaar door, is totaal niet aan seizoen gebonden. Maar hij naait het zaakje achteraf dan ook altijd volledig terug toe, dus geen probleem dat er vuil of infectie of vliegen inkomen. Bij hem kost het 150 euro, onder volledige narcose, thuis.
xAylie schreef:JoyCiej007 schreef:Volgens mij snap je het niet helemaal; maar in de zomer castreren is écht not-done, en dat zal iedere DA je wel zeggen.... minimaal vanaf september pas.
Denk dat je nu dus echt binnen een paar weken hem onder het mes moet hebben, of wachten tot september; in mei zijn de vliegen er al weer volop..........
sorry ik vind deze reactie werkelijk nergens op slaan, ik zeg ook dat het nog weken/MAANDEN kan duren voordat ik hem koop, hij kan zelfs nog een tijdje hengst blijven maar daarna zal die toch echt geruind moeten worden, maakt mij niet zo zeer uit wanneer, van die vliegen ben ik het mee eens dus dat zal een tijdje langer duren, maar verder ga ik hem echt niet met de vliegen laten castreren 'omdat ik dat wil' ofzoiets, nee zo is het niet.
ik ga eerst mijn DA raadplegen, zij doet het zoiezo op de kliniek & ik weet ook niet welk seizoen etc etc zij het doet dus dit ga ik gewoon vragen.
dankjullie wel voor de reacties, zit veel info in heb er erg veel aan!

xAylie schreef:& daar heb je gelijk in, dat heb ik al in meerdere reacties verteld.
ik begrijp je heel goed ongeacht ik nu meer info vraag, dit is meer kwa prijs & liever te veel info dan te weinig natuurlijk.
leer er ook erg veel van om gewoon gebeurtenissen etc te lezen, hier heb ik gewoon veel aan.

xAylie schreef:Change_: ben hier eigenlijk wel nieuwschierig naar.
JoyCiej007: die heb ik inderdaad gezien, zou hem nog een keertje bekijken (ga maar niet teveel naar de foto's neuzen, toch meer de tekst erbij haha.
JoyCiej007 schreef:JaBa schreef:Waarom zou dit dom zijn? Beweging is nodig na een castratie en dat is nu eenmaal het makkelijkst op de weide tijdens het weideseizoen. Ik veronderstel dat jullie schrik hebben voor vliegen? Mijn DA castreert het hele jaar door, is totaal niet aan seizoen gebonden. Maar hij naait het zaakje achteraf dan ook altijd volledig terug toe, dus geen probleem dat er vuil of infectie of vliegen inkomen. Bij hem kost het 150 euro, onder volledige narcose, thuis.
Kans op infectie is ook nog erg groot als de wond al dicht gemaakt is natuurlijk, dat maakt niets uit. Bij ons werd de wond heel 'losjes' wat dichtgemaakt met 2 kleine, oplosbare hechtingen, zodat de rest kon opschonen.
Het gaat idd om de vliegen. Bij ons werd ook echt afgeraden, ongeacht welk seizoen het ook is, om hem idd op stal te houden; of je moet zorgen dat de stal echt schoon blijft.
En gros van de shetten kennen niet echt 'weideseizoen', die lopen toch vaak 24/7 buiten en dat kan prima naar mijn mening.