Vaak struikelen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:30

Ik denk dat het idd vooral te maken heeft met zijn aandacht erbij houden. Hij kan soms zo genieten van het buitenrijden (ook al doen we dat zowat dagelijks :D) dat hij totaal niet ziet waar hij loopt. Dan is de bodem ongelijk en verstapt hij zich dus regelmatig. Ik zal de komende tijd eens extra letten op het actiever rijden in het bos. :j Bedankt voor je reactie!

Gina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:49

mijn pony doet dat ook altijd
mijn vader zegt dat het komt omdat ik hem niet voorwaarts rij
maar ook als ik dat wel doe struikelt ie :?

A0M

Re: Vaak struikelen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:24

Mijn haflinger struikelt ook regelmatig vooral tijdens buitenritjes:), dit komt ook deels dat zijn achterbenen sneller zijn zijn voorbenen. Hij heft namelijk net als een heckney;) Hij heeft er vooral last van als zijn hoeven te lang zijn,

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:07

Mijn pony ging vroeger in de bak en op buitenrit ook veel struikelen.
Wij dachten eerst dat het ook uit puur niet willen optillen van de hoeven of gewoon geen zin hebben.
Later begon ze ook kreupel soms te lopen.
Maar het bleef maar door gaan en toen hadden we maar de hoefsmidt gebeld en die zei dat ze hoefkatrol had. Dus heb nu van die ijzers en nu loopt ze weer als de beste zonder pijn te hebben :d

Popstra

Re: Vaak struikelen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:51

Knap dat je hoefsmid zomaar kan zien dat je paard hoefkatrol (ontsteking) heeft! Meeste artsen hebben daar röntgen foto's voor nodig!!

naomie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:36

Heeft je pony slechte pezen?
Een pony bij mij op de manege struikelde ook heel vaak.
Maar zij heeft heel slechte pezen, nu ze peesbeschermers draagd struikeld ze veel minder.