Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aieshja schreef:@Bravura
Mijn paarden hebben absoluut geen dampigheid.
Ik gebruik de hoestmiddel als ik ze een paar keer hoor hoesten.
Zo doe ik het al jaren en het werkt super.
Je krijgt geen rare bijwerkingen en het is mij zelfs aanbevolen door een dierenarts.
Want voor hoesten kan je zoveel ditjes en datjes krijgen. Lekker simpel en goedkoop houden.
Bravura schreef:@TS, ik geef altijd bij een kuchje of een nat neusje foenegriek. Meestal is het dan met een week wel over.
Al een tijdje, maar dat was maar 1 x per week ofzo. Ik heb nu ook dat poeder, en dat doe ik dan over muesli heen. Ze eet het poeder trouwens ook gewoon uit mjin hand, gek beest.
xkimmx schreef:Bravura schreef:@TS, ik geef altijd bij een kuchje of een nat neusje foenegriek. Meestal is het dan met een week wel over.
Ja ik geef het haar ook al.Al een tijdje, maar dat was maar 1 x per week ofzo. Ik heb nu ook dat poeder, en dat doe ik dan over muesli heen. Ze eet het poeder trouwens ook gewoon uit mjin hand, gek beest.
![]()
Ik geef het nu wel elke dag, hoop dat het al over gaat hierdoor.
Trui schreef:Probleem is, Utah is niet van ons, is lease van de manege. Kunnen dr dus ook teruggeven. We hebbend r nu drie weken en zijn dus nog niet heel erg gehecht. Dierenartskosten zijn van onz (denk niet dat manege eigenaren zoveel geld uitegeven, die doen dat paard normaal gwn weg ). Maar als we er niks meer mee kunnen, dan gaan we dr echt teruggeven aan de manege, omdat we dus nog niet zo erg gehecht zijn. Maar dan hebben we wel 300 euro uitgegeven aan dr. En als ze duurdere medicijnen moeten dan moeten wij dat ook betalen. Maar zoals ik al zei, we gaan dr als er echt niks te doen is teruggeven, kunnen nu nieteens een rondje galopperen of lekker draven. Alleen maar hoesten/ kreunen (dat de hoest er niet uitkomt)
Trui schreef:paard wat niet meer goed in de les kan lopen teruggeven aan manege=naar de slacht... maar ik sluit hier de discussie want heb inmiddels al een antwood.
Trui schreef:Het is wit! En is ook warm achter de oren, maar eigenaren zeggen dat het normaal is. (Dat van de te,peratuur)
Nandos schreef:Ben ik het niet mee eens Bigone. Mijn paard heeft vorig jaar een stofallergie ontwikkeld en heeft gehoest van december tot maart. Zij heeft hier gelukkig niets aan over gehouden en wij zijn weer helemaal terug op ons oude niveau, maar dat komt ook door juist handelen en nauw contact met de dierenarts. Niet ieder paard dat enige tijd hoest is niet ten dode opgeschreven of rijp voor de slacht. Wel ben ik het met je eens dat longblaasjes idd kapot gehoest kunnen worden en daarom is juist handelen en dierenartscontact dus super belangrijk.
Tipje; een adviesgesprek met de dierenarts (telefonisch) is gratis en vrijblijvend, kom je al een stuk verder mee en je kunt ook vragen naar een prijsindicatie.