Railly`s oog ****

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 20:44

Haagsemeid schreef:
Sorry bedoelde het niet zo banketstaaflig.
Ik bedoel ook niet dat je het niet kan betalen, maar waarom doe je het dan niet gewoon?

Je ziet toch zo dat het niet goed is, wat voor kleine moeite is het dan om het even te halen. Voordat het erger wordt?

ja maar railly heeft al wel vaker een onstoken oog en na een paar dagen schoonmaken is dat over.
Dus daarom heb ik dat eerst gedaan.
morgen bel ik de DA ff voor te vragen wat het kan zijn en wat ik er tegen moet doen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:47

ik denk dat de VA gaat zeggen dat je eerder had moeten bellen....

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 21:02

SmithsGirl schreef:
ik denk dat de VA gaat zeggen dat je eerder had moeten bellen....

TUURLIJK NIET>...

Hallo,
WAAR SLAAT DIT NOU OP!!???

Het is nu net 3 dagen ontstoken!!
een DA zegt altijd EERST GOED SCHOONMAKEN!!
Want we hebben hem al eens gebeld voor z`n oog..

ZOOO KINDERACHTIG Lips are sealed

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 22:24

dan heb jij een andere VA dan ik... Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:50

Ga je zelf 3 dagen met een ontstoken oog rondlopen?
Ik niet hoor, heb dat wel afgeleerd nadat ik dik een maand voor joker heb gelopen met een oog wat zo uitpuilde dat ik nauwelijks een bril opkon.

Waarom afwachten als je het zo makkelijk kan verhelpen!
Zeker als je paard vaker last heeft van zijn oog hoor je die zalf gewoon op voorraad te hebben! Het is redelijk lang houdbaar en kost minder als een da visite. Dus je hebt het sbel terug verdient.
Wij hebben ook een merrie die af en toe last heeft van geirriteerde ogen, zo eens in het jaar zet het op.
Omdat we er altijd vroeg bij zijn zie je er BINNEN een dag niets meer van en als je het een paar dagen volhoudt ben er voor een lange tijd weer vanaf.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:45

Ik vind het trouwens apart dat VA-praktijken dicht zijn... alsof dieren op zon- en feestdagen niet ziek kunnen worden Verward

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:41

Mensen, willen jullie niet met z'n allen op 1 persoon blijven slaan?
Ik snap, het is frustrerend wanneer het lijkt dat je adviezen in de wind worden geslagen, maar uiteindelijk heeft het paard maar 1 eigenaar.

Ik denk dat hier al genoeg duidelijk is gemaakt dat het gros van de Bokkers die hier geantwoord hebben dit probleem anders zouden aanpakken.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:30

Mijn pony'tje zat afgelopen weekend ook met een oogje met een witte waas erin en wat vloei eruit. Ik heb het schoon geveegd en gespoeld met afgekoelde kamillethee ... het zag er de volgende morgen al stukken beter uit (witte waas was weg) en toen nog 's opnieuw gedaan en nu zie je er niets meer aan . Ik haal ook niet voor elke wiswasje de DA hoor, ik zou goed te doen hebben me onze halve dierentuin hier!!!!!! Kipje die af en toe niet op de pootjes staat, DA erbij, kanariepiet die even wat minder goed voelt, DA erbij .... konijn die ineens terug komt van enkele dagen wildleven (weggelopen), DA erbij ter controle .... en ga zo maar door .... Als het echt niet goed is haal ik de DA er zonder meer bij, maar niet voor elke dwarse "scheet"! Je moet gewoon zelf voldoende helder zijn om te herkennen wanneer iets echt fout is en wanneer het om een banale aandoening gaat. Is de banale aandoening niet binnen twee/drie dagen gebeterd of weg roep ik alsnog hulp in.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 11:41

sonjabelgium schreef:
Mijn pony'tje zat afgelopen weekend ook met een oogje met een witte waas erin en wat vloei eruit. Ik heb het schoon geveegd en gespoeld met afgekoelde kamillethee ... het zag er de volgende morgen al stukken beter uit (witte waas was weg) en toen nog 's opnieuw gedaan en nu zie je er niets meer aan . Ik haal ook niet voor elke wiswasje de DA hoor, ik zou goed te doen hebben me onze halve dierentuin hier!!!!!! Kipje die af en toe niet op de pootjes staat, DA erbij, kanariepiet die even wat minder goed voelt, DA erbij .... konijn die ineens terug komt van enkele dagen wildleven (weggelopen), DA erbij ter controle .... en ga zo maar door .... Als het echt niet goed is haal ik de DA er zonder meer bij, maar niet voor elke dwarse "scheet"! Je moet gewoon zelf voldoende helder zijn om te herkennen wanneer iets echt fout is en wanneer het om een banale aandoening gaat. Is de banale aandoening niet binnen twee/drie dagen gebeterd of weg roep ik alsnog hulp in.

Ja vind ik ook..

EN ik ben net bij de DA geweest en ze zijden dat het goed was dat ik je het met gekookt water schoonmaakt!
EN ze zei: Als het na een dag of 2/3 niet minder word dat kun je beter wat zalf gaan halen!
IK HEB NU ZALF dus we zullen het zien...

Ik ga zo ook een vliegennetje halen zodat ie niet zo last heeft van de vliegen bij z`n ogen!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:10

Haal liever zo'n masker,
daar hebben ze veel meer baat bij.
Dat beschermt ook tegen zon.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:15

Ik heb voor Ponto zijn oog een flesje oogdruppels gehaald (voor hond en Kat) bij de dierenspeciaalzaak. werkte prima. Je hoeft echt niet voor elk wissewasje naar de DA te rennen. Het paard van mijn beste vriend was kreupel en na een week haalde hij de DA erbij. Hij krijgt van de DA lotion om er op te smeren. Na 3 dagen smeren werd het been dik. Nogmaals de DA erbij en die riep: foto's maken. Mijn vriend belde mij op of ik kon rijden met de vrachtwagen en ik zeg ik kom wel even kijken. Ik longeer het paard op het harde en op het zachte en hij blijkt helemaal niet meer kreupel te zijn, maar hij had wel een behoorlijk dik been. Wat bleek nou: paard kreeg een dik been van de lotion die erop gesmeerd was. Als we naar Utrecht waren gegaan had hij een kapitaal aan foto's uitgegeven waar toch niks op te zien was geweest. Altijd zelf rationeel blijven nadenken dus!!

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 16:15

het is al een stuk minder.
Ik heb een vliegen netje en zalf..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:21

ik denk dat het probleem vooral zit in de insecten. Je kunt je paard wel beter zien te krijgen maar die insecten maken het weer opnieuw ontstoken. Dat is bij mijn ruin ook het geval. er hangen nu slierten aan zijn halster om ze weg te houden.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 16:25

Desiree schreef:
ik denk dat het probleem vooral zit in de insecten. Je kunt je paard wel beter zien te krijgen maar die insecten maken het weer opnieuw ontstoken. Dat is bij mijn ruin ook het geval. er hangen nu slierten aan zijn halster om ze weg te houden.

JA heb ik ook..

Hopelijk helpt het

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:28

Chantal"]
[quote="Desiree schreef:

JA heb ik ook..

Hopelijk helpt het
[/quote]
vast wel! en anders bedenk je iets anders om dat ongedierte weg te houden. Alleen zonder dat ongedierte kan zijn oog genezen. Anders maak jij het steeds weer beter, maar die insecten het weer slechter. DAt is water naar de zee dragen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:34

Chantal"]
[quote="Desiree schreef:

JA heb ik ook..

Hopelijk helpt het
[/quote]

Dat werkt prima. Mijn paard had na anderhalve dag wei ook een ontstoken oog. Ik heb het gespoeld met kamillethee, en daarna zo'n "hoelarokje" aan haar halster vastgemaakt. Een dag later was het al bijna niet meer te zien, en nu verbrandt haar neus (enorme bles) ook een stuk minder. Een eenvoudige oplossing, maar 't werkt als een t**t.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:33

Een DA is nooit dicht.
Het ziekenhuis voor mensen is toch ook nooit dicht???

Zal een mooie boel worden....