te dun...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:29

Yeps het helpt wel bij mij helaas niet op de plekken waar het moest. Hij kreeg een dikke buik ipv over zijn hele lijf meer vet.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:38

als er een witlof kweeker in de buurt zit. Kun je daar vragen of je wat witlof wortel mag hebben..
niet meer dan 4 kilo per dag... en langzaam opbouwen want het kan gas veroorzaken...
Het smaakt bitter maar de meeste paarden lusten het wel..
de voedingswaarde is te vergelijken met mais.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:23

Dat klopt niet mythgard, witloof en witloofwortel is hoofdzakelijk water en werkt vochtafdrijvend ... dikker worden ze er niet van, wel gezonder. Het kan zeker geen kwaad!!!!! Maïsproducten zijn dé aanzetters van vet bij uitstek, waarom anders is er in de landbouw algemeen naar maïs en voederbieten gegrepen is in de winter?!?!? (meel, olie, gevlokte maïs, korrels ook, maar die worden minder vlot opgenomen omwille van de pel die eromheen zit, gehakselde maïs kan ook), gerst is ook zeer goed vanwege de vitamines en de spieraanzettende kwaliteit ervan en voederbieten (is zelfde dan pulp, maar onverwerkt dan -PULP WEKEN!!!-). En ... goede beweging zorgt voor een goede eetlust en spierontwikkeling (en die zitten niet op de buik Knipoog)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:30

anydale schreef:
dus maismeel helpt echt? en waar halen jullie maiskiemolie?

De maiskiemolie haalde ik bij AH. Maar ik zag dat ze het ook bij Konmar hadden. Probleem hier is dat je niet je paard explosief wilt hebben maar hem toch dikker wilt hebben. Dan is dit mixje erg goed. Doe het in een vijfliterkan en dan zo'n pompje erop. De eerste keer 1 keer pompen. En steeds wat opvoeren tot max. 4/5 keer. Doe het bij voorkeur over slobber heen, dat neemt goed op en zakt het niet naar de bodem.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:00

Fasel"]
[quote="anydale schreef:
dus maismeel helpt echt? en waar halen jullie maiskiemolie?

De maiskiemolie haalde ik bij AH. Maar ik zag dat ze het ook bij Konmar hadden. Probleem hier is dat je niet je paard explosief wilt hebben maar hem toch dikker wilt hebben. Dan is dit mixje erg goed. Doe het in een vijfliterkan en dan zo'n pompje erop. De eerste keer 1 keer pompen. En steeds wat opvoeren tot max. 4/5 keer. Doe het bij voorkeur over slobber heen, dat neemt goed op en zakt het niet naar de bodem.
[/quote]

dus je doet de olie en het maismeel bij elkaar?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 08:57

Nee niet maismeel. Je haalt vier liter maiskiemOLIE (staat bij de andere olies als zonnebloem en slaolie) en 1 liter zonnebloemolie. Dan pak je een oude vijfliter jerrycan van je appelazijn en maakt die even schoon. Daar gooi je de olie in. Alle vijf. En dan heb je het mixje. Eerste keer niet teveel geven anders gaat ie aan de race. Hij moet er wel even aan wennen natuurlijk.

Verder geef ik van St-Hippolyt een aantal muesli's waar mais inzit. Kan nooit kwaad als je maar even goed studeert op wat je allemaal geeft. Raak is me veel te dun dus die wordt echt even goed bijgevoerd nu.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:25

Fasel schreef:
Nee niet maismeel. Je haalt vier liter maiskiemOLIE (staat bij de andere olies als zonnebloem en slaolie) en 1 liter zonnebloemolie. Dan pak je een oude vijfliter jerrycan van je appelazijn en maakt die even schoon. Daar gooi je de olie in. Alle vijf. En dan heb je het mixje. Eerste keer niet teveel geven anders gaat ie aan de race. Hij moet er wel even aan wennen natuurlijk.

ow oke ik snapte et ff niet ben blond he Haha!

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:39

mijn pony was ook wat mager maar die is van zichzelf wel stevig Pling
Ik ben begonen hem pavo 1000 te geven zij kreeg normaal al 4 kilo per dag.
toen ben ik met de pavo 1000 begonnen en kruidenmuslie .
Ik zou hem lijnzaad of lijnzaadolie geven lijnzaad olie is het makkelijkst dat kun je gewoon in zijn voer gooien. Party!!
sucses .
PS anders gooi je je paard tochn een keer alleen op de wei. *LOL*

naomi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:02

als je een paard dikker wilt krijgen kun je hem best pulp brokken geven wij geven het ook aan onze shire je mag het alleen in geen geval droog voeren altijd een halve dag in water laten weken dan word het een soort vieze wormen drap maar het werkt wel heel erg goed en bevat niet zoveel eiwitten dus wordt hij er ook niet gek van
succes

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:39

loonie schreef:
Ik zou hem lijnzaad of lijnzaadolie geven lijnzaad olie is het makkelijkst dat kun je gewoon in zijn voer gooien. Party!!
sucses .
PS anders gooi je je paard tochn een keer alleen op de wei. *LOL*

lijnzaadolie is toch voor een mooie vacht, daar worden ze volgens mij niet dik van

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:10

slobber,vitaminestoot,wormspuit?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:56

Ik kan Maaraak 1 dag op een goed gevoede wei zetten en dan nog wordt ie niet dik Boos!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:05

Cheyenne is ook gewoon een mager type....heel rank en als zij dik zou zijn zou het echt niet gezond zijn. Te dun is natuurlijk niet goed, maar je kan ze beter iets aan de slanke kant hebben dan aan de dikke kant.....denk aan belasting van gewrichten, hart-en bloedvaten, hoefbevangenheid ed......

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:21

Dat is aan de ene kant wel zo Franca alleen in de Endurance willen we juist wat reserves hebben zodat ze niet direct de voorraad ophebben. Als ze dan wat vetten hebben kunnen ze daar ook nog brandstof uit halen.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:49

Ja dat is ook weer zo. Maar arabieren hebben zowiezo niet snel vet teveel, toch?

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:55

mijn shetlander is ook erg dun hij krijgt een plastic bekertje biks en hooi en staat op weide krijgt af en toe lekkere appels en penen en veel brood en word niet dik maar de baas ontwormd hem nooit.maar ik kan het niet betalen heb ook nog mijn eigen pony wat nu?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:10

Biks weglaten en wormspuit kopen voor dat geld

ardonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:11

je moet hem gebroken mais geven dat geef ik ook aan m'n paardje en het si tenminste niet zulk stoffig poederig spul als dat maismeel. En van veel biks en zo krijgen ze ook meer energie, van gebroken mais niet daar worden ze alleen dikker van. wat je ook kan doen is hem veel minder biks geven en lekker plakken hooi das nog beter.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:32

Ik geef geplette maïs, da's nog net iets beter dan gebroken maïs. De velletjes van rond de korrel is volledig weg bij gevlokte maïs en zo kan de voedingswaarde volledig door de darmen worden opgenomen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:21

wat voor wormenspuit heb je gegeven? probeer anders eens equest, dat is ook tegen rode wormen(ofzo) heeft mijn paard ook gehad