Kan een paard de hik hebben????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 21:22

Annemoortje schreef:
Mijn eerste paard had het zo af en toe. Hij kon zich erg boos maken als hij gepoetst werd en ging dan soms aan het hikken. De eerste keer schrok ik er behoorlijk van, maar het ging gelukkig altijd snel over.

Ja ik schrok ook behoorlijk toen ik het hoorde bij mijn paardje..
Heb het daarna nog een keer gehoord en toen gaf ik hem wat te eten en was het zo over..
Voer hem nu bananen bij, dat schijnt goed te zijn..

shetties

Re: Kan een paard de hik hebben????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:24

Mijn pony (shetlander) heeft een scheef geroeid ruggetje en zij heeft vaker dan eens de hik. Ze maakt een soort schokkende bewegingen maar schijnt er verder geen last van te hebben...

Dus antwoord op je vraag: ik denk dat het best kan,maar mijn pony is wel een speciaal geval :P

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 21:28

shetties schreef:
Mijn pony (shetlander) heeft een scheef geroeid ruggetje en zij heeft vaker dan eens de hik. Ze maakt een soort schokkende bewegingen maar schijnt er verder geen last van te hebben...

Dus antwoord op je vraag: ik denk dat het best kan,maar mijn pony is wel een speciaal geval :P

Nee die van mij maakt geen schokkende bewegingen als hij de hik heeft..
Je hoort alleen hik, hik zeg maar..
Zodra hij wat te eten heeft is het over..

Mereltje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:30

ik heb mijn pony ook een keer horen hikken. Ik draaide ff om en op dat moment hoorde ik echt duidelijk een 'hik-geluid' ik keek dus snel om en verwachtte iemand te zien staan. Maar er stond echt alleen m'n pony die mij verbaasd aankeek :P daarna overigens nooit meer gehoord.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:36

[quote="Tamara21
Hmm mijn engels is niet zo geweldig..
Uitdroging en mineralen gebrek denk ik niet bij mijn paard want hij heeft himalayaliksteen in stal, krijgt Vitamine E + Seleen, wortels, appels enz..[/quote]

Dat er een liksteen in hangt oid wil natuurlijk niet zeggen dat t ook daadwerkelijk opgenomen word in het bloed.
Hiervoor is al uitgelegd waardoor het komt, ik zou als ik jou was toch even een bloed onderzoek laten doen. (even uitsluiten dat t idd wat ernstigs is)

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 21:40

newmom schreef:
[quote="Tamara21
Hmm mijn engels is niet zo geweldig..
Uitdroging en mineralen gebrek denk ik niet bij mijn paard want hij heeft himalayaliksteen in stal, krijgt Vitamine E + Seleen, wortels, appels enz..

Dat er een liksteen in hangt oid wil natuurlijk niet zeggen dat t ook daadwerkelijk opgenomen word in het bloed.
Hiervoor is al uitgelegd waardoor het komt, ik zou als ik jou was toch even een bloed onderzoek laten doen. (even uitsluiten dat t idd wat ernstigs is)[/quote]

Heb contact met de DA opgenomen en die adviseerde mij om eerst bananen te gaan voeren..
Mocht de hik nog steeds terugkomen dan wilde hij langskomen en hem onderzoeken en bloedonderzoek doen..
Dus ben er zeker al volop mee bezig..
Voer hem nu een week al banaan en heb het nog niet gehoord..

newmom

Re: Kan een paard de hik hebben????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:59

helemaal goed! (als je t al gezegd had heb ik eroverheen gelezen, sorry)

succes dr mee!!