renate85 schreef:Heel lijstje voor de arts vanmiddag...
Fenegriek,muesli allergie?
beathing kruidenmix of dit goed is?
Vita medicatie voor in het water?
Kortisone?
1 maand rust en antibiotica?
Pufjes ventipulmin (ik heb nu een pomp gehad met vloeibaar spul)
Slijmoplosser (want vind af en toe van die heerlijke gele roggels op de grond)
Die gele roggels ken ik me nog herinneren van de New forest van mijn nicht. Die had chronische bronchitus. Is een keer nat van de regen op de stal gezet en is verkouden geraakt. Waarschijnlijk niet meteen DA er bij en toen heeft hij voor de rest van zijn leven bronchitus gehad. Er kon wel gewoon op gereden worden. Was meer 's morgens op gang komen volgens mij en dan zo'n lekkere geel-groene eruit hoesten.
Ventipulmin vloeibaar met een pompje had ik vroeger voor mijn dampige Ijslander. Hij had het echter te erg en de Ventipulmin hielp niet meer.
Pretnizolon heb ik 1 jaar geleden voor de hond gehad, tegen de jeuk die door huisstofmijtallergie werd veroorzaakt. Pretnizo(lo)n is een paardenmiddel wat vanalles onderdrukt, pijn-jeuk e.d. Ik vraag me af of het eigenlijk wel wat geneest of alleen maar onderdrukt...dat weet ik nl. niet meer.
Ik weet wel dat de hond van 27 kg is bijgekomen naar 33 kg..6 kg erbij dus, dat is dus dik 20% van haar oorspronkelijke gewicht. Het heeft een jaar geduurd eer we haar weer terug op gewicht hadden. Het duurt heel lang voordat dat spul weer uit het lichaam is. Reumapatienten krijgen het bijv. ook als niks anders fatsoendelijk helpt. Die zie je dan ook dikker worden; allemaal vocht wat vastgehouden wordt.
Ik vraag me af waarom een DA Pretnizolon voorschrijft bij een hoest. Om de hoest te onderdrukken?