hormoonprobleem, ze is drachtig en hengstig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 06:40

Anders moet kijken of je haar natuurlijk kan laten dekken.
Deze klachten kunnen ook ontstaan door een allergische reactie, op de verdunning vloeistof die word gebruikt met KI
Ik dekte met mijn hengsten altijd natuurlijk en veel merrie's die niet met KI of om een andere rede drachtig werden, werden dan wel dachtig.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:45

DA is net geweest, de eerste keer is alvast mislukt !!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:02

Hoever was ze?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:28

Was de eerste scan op 17 dagen. Ze is op een maandag geinsemineerd, toen het ei 4.5cm was, maar nog wel hard. Op woensdag was het ei weg (maar ja, voor hoe lang!) De vorige keer was ze in 1x drachtig dus volgende week maar opnieuw proberen ! Heb je nog tips Zannekin ? want die zijn altijd welkom

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:50

Nee hoor, opnieuw proberen en meer succes hebben Knipoog
Gekoeld sperma blijft gemiddeld 48 uur goed in de merrie.
Drachtig na 2 inseminaties is ook nog altijd heel mooi hoor.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 19:04

Mijn merrie is u op 30 dagen opnieuw gescand en heeft dus inderdaad de vrucht verloren. We zouden nu kunnen stoppen met het Progesteron waarna ze binnen enkele dagen hengstig moet worden. Omdat ik volgende week twee wedstrijden heb geven we het nog even door en dan gaat ze met de eerst hengstigheid bij de dierenarts op stal. We er alleen nog achter zien te komen of we al die moeite en geld voor een veulen over hebben. Ik ben nu totaal tevreden met mijn merrie en ben ergens ook bang dat ze bv last vd hengstigheid gaat krijgen als ze ooit een veulen heeft gehad. En je loopt natuurlijk altijd het risico dat er iets gigantisch mis kan gaan. Maar haar met zo'n klein ding zien is ook erg mooi en dan heb ik ook een nakomeling op stal met hopelijk hetzelfde karakter.