Castratie hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:18

Don_Zhivago schreef:
Ik blijf erbij dat stokmaat genetisch bepaald is..
als jij 2 ponies heb (bij wijze van) moet je ook niet verwachten dat na castratie het paard opeen 1,70 wordt :P beetje overdreven maar oke..

Mijn paard zou groeien volgens DA 1.. ballen eraf en hij is nu ook maar 1.59.
Dankzij zn stoere bouw en het groots lopen toont hij onder het zadel groter..

Ik geloof niet dat ze na de castratie omhoog schieten maar wel dat een hengst veel energie in zijn spieren steekt waardoor de botten wat langzamer gaan,
bij een ruin hoeven de spieren niet zo breed en zal de energie meer gaan in de botten.
Het zal ook met de leeftijd van de castratie afhangen.

papillon1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:19

Ik denk dat als onze paarden kunnen praten zij gaan zeggen dat zij het uberhaupt niet willen! :D

Ik heb door dit topic idd ook al meer informatie gekregen. bedankt! Dit weekend ga ik even de hengsteneigenaren vragen of ze het goed vinden dat mijn hengst dan tussen hun ruinen blijft lopen.
Maar misschien dat zij hun plannen ook aangepast hebben en ze nog een half jaar hengst laten.

Anders moet ik op zoek naar een nieuwe kudde! haha

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:37

papillon1983 schreef:
Ik denk dat als onze paarden kunnen praten zij gaan zeggen dat zij het uberhaupt niet willen! :D

Ik heb door dit topic idd ook al meer informatie gekregen. bedankt! Dit weekend ga ik even de hengsteneigenaren vragen of ze het goed vinden dat mijn hengst dan tussen hun ruinen blijft lopen.
Maar misschien dat zij hun plannen ook aangepast hebben en ze nog een half jaar hengst laten.

Anders moet ik op zoek naar een nieuwe kudde! haha

Dit zou ik persoonlijk zelf niet willen..
Als jou paard als enige hengst in de kudde staat wordt hij gegarandeerd de "baas" wat je dan krijgt is een jonge hengst die denk boven jou te staan wanneer je hem naar stal haalt..
hij heeft namelijk ook altijd boven zn kudde gestaan.

Ik spreek uit ervaring.. mijne stond tussen allemaal hengsten en was altijde de hoogste in rang..
heb geprobeerd boven hem te komen wanneer hij op stal kwam maar dat gaat je niet lukken ;)

Dus ik raad het je af om je hengst tussen ruinen neer te zetten...