hoe te handelen bij schimmel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 21:44

bedankt voor de tips Knipoog

itty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:51

Er is tegenwoodig een schimmelenting. Werkt super. Vraag je dierenarts.

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:42

Hoi,

Met schimmel moet je ook uitkijken dat je jezelf niet besmet. Dus je handen ook goed wassen met imaverol en niet aan je huid komen. Je krijgt dan van die rode rondjes op je huid en das niet fijn. maar inderdaad zou effe goed kijken of het wel schimmel is.

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:58

Hoi,
Heb mijn paard ook laten injecteren met Insol tegen huidschimmel. Ik kreeg het bij hem niet weg met Imaverol. Het was even weg om later weer terug te komen. Door het gebruik van een chabrak op twee paarden kreeg de ander het ook.
De injectie werkt zowel tegen de schimmel maar je kunt hem ook preventief geven. Dit kan geadviseerd worden aan mensen die hun paard rijklaar laten maken of met de merrie naar een hengstenhouder gaan. Het middel werkt negen maanden. Het bestaat uit twee injecties die gegeven worden met 14 dagen tussentijd.
Mijn paard kreeg een heel nieuw velletje. Eerst allemaal schilfers maar hij ziet er nu perfect uit. Pling Pling Pling
En inderdaad is het besmettelijk want ik had zelf ook al een klein plekje bij mijn neus dat op een schimmeltje leek. Verder ben ik geen smeerpoets hoor Sigaar Sigaar maar wanneer zijn je handen goed schoon?

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:02

Feetje schreef:
Waarom zou je Dreft op je paard doen als je er ook gewoon een "paards"middel voor hebt...zo duur is dat nu ook weer niet!

heb k gezegd dat ik het met dreft doe omdat ik paardenmiddeltjes te duur vind? waarom zou ik dan een paard hebben als ik alles te duur vind?
ik heb gewoon een tip gehad dat het werkt, jeetje zeg wat is dat nou voor opmerking.

itty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:51

missgoldy schreef:
Hoi,
Heb mijn paard ook laten injecteren met Insol tegen huidschimmel. Ik kreeg het bij hem niet weg met Imaverol. Het was even weg om later weer terug te komen. Door het gebruik van een chabrak op twee paarden kreeg de ander het ook.
De injectie werkt zowel tegen de schimmel maar je kunt hem ook preventief geven. Dit kan geadviseerd worden aan mensen die hun paard rijklaar laten maken of met de merrie naar een hengstenhouder gaan. Het middel werkt negen maanden. Het bestaat uit twee injecties die gegeven worden met 14 dagen tussentijd.
Mijn paard kreeg een heel nieuw velletje. Eerst allemaal schilfers maar hij ziet er nu perfect uit. Pling Pling Pling
En inderdaad is het besmettelijk want ik had zelf ook al een klein plekje bij mijn neus dat op een schimmeltje leek. Verder ben ik geen smeerpoets hoor Sigaar Sigaar maar wanneer zijn je handen goed schoon?

Precies dit middel bedoel ik!

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 19:20

ga eerst even imaverol proberen , mocht het niet werken kan ik altijd nog om die injectie vragen . In ieder geval bedankt voor de tips , ik heb er zeker wat aan Lachen Lachen

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:39

imavarol werkt egt goed, je moet wel ruim om de plek heen smeren anders gaat het naast het eerste plekje zitten en ook je spullen kun je met een spons met imavarol afnemen, eerst normaal schoonmaken en daarna met imavarol, heb ik ok gedaan met mn peesbeschermers en hoofdstel, en die hebben er geen schade aan ondervonden

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:41

ik gebruik bij een eventuele schimmel besmetting altijd detol om mijn borstels te ontsmetten dat is een vrij sterk middel maar het werkt echt SUPER *LOL*
DOOD ECHT ALLE BACTERIEEN DIE ER OP JE BORSTELS OF ANDERE SPULLEN ZITTEN,
kan je je spullen gewoon in een emmer met detol doen naar gebruik....

succes en ik hoop voor je dat het geen schimmel is want dat is vrij hardnekkig!!!