Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anne_GTI schreef:Besef wel dat als je dat diertje overneemt de huidige eigenaar er makkelijk vanaf komt. Hij moet gewoon zijn verantwoording nemen en zelf dat diertje bij de slager brengen. Dan is de ellende letterlijk in 1 klap afgelopen en wordt er ook niet meer mee gesold. Ook dat is een onderdeel van fokken.
Ik snap alleen niet goed wat de dierenbescherming hierbij moet. Een veulen van 6 maanden oud wat nog nooit is bekapt is geen uitzondering, eerder regel. En dat dat diertje zo geboren is kan de fokker ook niets aan doen.
Hinke schreef:Dit soort shetjes kom je ook elk jaar in kluiten tegelijk tegen op de zuidlaardermarkt. Daar kun je niks aan doen, ik weet eigenlijk niet precies waardoor ze zo vergroeid zijn en waarom er zoveel shetjes zijn met zulke kromme benen maar ik weet wel dat je dat niet meer recht krijgt. Inslapen is imo het beste. Zelf zou ik zo'n beestje niet kopen, het is voor je eigen gevoel misschien wel goed, maar je schiet er weinig mee op. Er zijn namelijk véel meer van dit soort kromgegroeide shetlanders , en je kunt ze moeilijk allemaal redden. Je zou de db kunnen bellen maar ik weet niet of je daar wat mee opschiet.
Prissey schreef:Hinke schreef:Dit soort shetjes kom je ook elk jaar in kluiten tegelijk tegen op de zuidlaardermarkt. Daar kun je niks aan doen, ik weet eigenlijk niet precies waardoor ze zo vergroeid zijn en waarom er zoveel shetjes zijn met zulke kromme benen maar ik weet wel dat je dat niet meer recht krijgt. Inslapen is imo het beste. Zelf zou ik zo'n beestje niet kopen, het is voor je eigen gevoel misschien wel goed, maar je schiet er weinig mee op. Er zijn namelijk véel meer van dit soort kromgegroeide shetlanders , en je kunt ze moeilijk allemaal redden. Je zou de db kunnen bellen maar ik weet niet of je daar wat mee opschiet.
Hinke tuurlijk niet alles is te redden.. Maar als je hier met eigen ogen naar staat te kijken hoe een man een pony vooruit staat te duwen terwel de knul niet wil ivm die benen waarschijnlijk pijn en je vervolgens smekend aan staat te kijken van help... Sorry maar ik kan daar geen vrede mee nemen.. En als ik dan 1 van die 1000 shetten kan helpen doe ik dat graag en met liefde.. Die paar tientjes maken dan ook niks meer uit.. als moet ik extra bij betalen om hem een spuitje te laten geven ook prima.. Maar ik kan met een gerust hart denken het was voor een goed doel.. En zo denken de andere meiden er ook over.
smurffie schreef:Ik was een van de meiden waarin het in t hoofd blijft spelen, beestje was zo angstig....
Ik was ook 1 van de meiden die zei dat we m niet mee gingen nemen maar DB gingen bellen, juist omdat wij als "jonge" meiden niks aan een volwassen man kunnen opleggen.
Ik HOOP dat dit word gezien als dierenmishandeling, en dat op de meerdere pony's die hij heeft beslag word gelegd.. (maarja in Nederland..) zodat de man er wat van leert..
Zilfstar@ ondanks de man er in mijn ogen gewoon weg niks vanaf weet (als je m zei dat t een merrie was had hij t denk nog geloofd...) moeten we wel zijn rechten tot prive beetje behouden, dus hier in t topic kunnen we niet met namen en adressen gooien, prissey zal je denk ik wel pb'en anders moet je mij even pb'tje sturen
Prissey schreef:Ik vind de fokker zeker wel schuldig aan deze daad! Hij had 2 dingen kunnen doen: Diertje direct inlaten slapen of laten helpen indien mogelijk was. Een dier pijnlijk rond laten lopen is in mijn ogen marteling.. De DB wordt zeker ingeschakelt en als die hier niks aan doen, denken wij erover dus dit dier te halen en direct te laten inslapen... Zoals ik al zei natuurlijk kan je niet elk dier wat zielig is helpen.
Maar moet je dit dan zo aan zijn lot achter laten omdat de fokker te broerd is om die pony uit zijn lijden te verlossen? Sorry maar ik kan dat niet.. hij blijft in onze gedachtes hangen en als wij hem kunnen helpen waarom niet?
Prissey schreef:vandaar proberen we eerst de hulp diensten in teschakelen.. Maar aangezien nederland niet zulke strenge rechten als bijv amerika heeft ivm dieren zorg, ben ik bang dat we niet ver komen.. Daarom geven we dan niet op en halen we dan gewoon zelf het dier weg.. Dan maar geen straf voor de man maar die pony kan rustig inslapen en hoeft niet onodig nog weken , maanden of jaren met pijn te lopen.. sorry ik kan wel een pony laten inslapen voor de beste man zijn ogen maar denk dat hij hier zeer weinig van heeft!! Ik zie namelijk 10x liever een pony vredig inslapen dan een pony met zulke misvorming dat het onmogelijk is pijnloos te leven