paardenneusjes in de zomer :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 07:25

Beiden onze paarden hebben witte neusjes. En verbranden snel. Ik heb de hoogste factor van Nivea. Stervensduur maar het helpt als een tijger. De lap stof kreeg ik ook aangeraden maar vond ik niet zo handig. Moet dan namelijk echt ook over de lippen kkomen en dat neemt toch weer zuurstof weg zij het een beetje. Lijkt me overigens ook niet lekker.

Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 12:22

Hoi,

Wat ik bij Voice wel doe (ook zo n witneus Huilen ) is een washandje aan de zijkanten open knippen. Dat kun je dan over de neusriem van het halster hangen en blijft prima zitten.

Judith

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:28

ik smeerde altijd een sunblock er op met een beschermingsfactor 20 hielp super en als het zonnetje weg was uier zalf erop mocht het toch al verbrand zijn snapie en dan sochtends de sunblock weer!

LittleChief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:35

Ik smeer gewoon de goedkoopste zonnebrandcreme die ik kan vinden erop , natuurlijk wel de hoogste factor. Helpt prima! Clown

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 13:47

Ik doe beide, ik heb een stuk handdoek aan zijn halster gemaakt, vind ie niet leuk maar hij heeft geen keus. Ook smeer ik zijn neus oograndjes oksels en liezen en peniskokerbuitenkant in met een factor 30.

Want let op ook in hun oksels en liezen kunnen ze verbranden. Als het heel heet en zonnnig wordt krijgt hij een vliegendeken van Bucas op die ook UV werend is, dat helpt nog het beste is alleen wat warm. Maar als je paard een keer blarenin zijn oksels heeft gehad dan doe je het wel.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:22

ik haalde gisteren mijn paard uit de wei en haar neus was helemaal verbrand en erg rood en velltjes en ...! en het doet echt pijn ik kon amper haar halster aandoen! Weet iemand mss ook of je er vb. branwondenzalf (Flamazine ofzo) mag aandoen, want zonnecrème is nu toch al te laat!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 14:35

uierzalf help goed je mag er ok aftersun opdoen of gewoon vaseline

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:06

Op héél warme hete dagen hou ik gewoon m'n tinkerhengst binnen tot na 3/4 uur tot de heetste uren voorbij zijn. Het is dan nog klaar buiten tot 10 uur en als de merrie binnen zit s'nachts kan zij zelfs de nacht buiten blijven. Nog geen problemen gehad tot nu toe

Pompidoe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:11

Ons paard heeft een grote witte bles en witte voetjes. Toen ze verbrand was hebben we dit goed ingesmeerd met hydrocotiderm (bij DA verkrijgbaar, ook voor mok) en het is prachtig genezen. Nu smeren we haar in met fotosen creme (witte pot met roze etiket, bij paardensport zaken te koop of te bestellen) en ze verbrand nu helemaal niet meer.

succes

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:03

sorayalover schreef:
uierzalf help goed je mag er ok aftersun opdoen of gewoon vaseline

Ik zal er maar geen uierzalf of vaseline of ander VET spul op smeren,dit wordt lang zo snel niet opgenomen door de huid..de neus blijft vettig...zo brand dit als het ware er gewoon in,met als resultaat een verbrand neusje...gewoon een zonnbrandcreme met hoge factor..en bij de ruitersportzaak heb je ook producten te koop...Lachen

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:28

das niet waar...

er was een haf op de manege met dikke blaren en korsten hier hebben we elke dag uierzalf op gesmeerd en een week later was het weg.
nu hebben we bij mooi weer zonnebrandcreme factor 30 dat helpt tegen de zonnebrand maar als het neusje al verbrand is dan uierzalf of vaseline

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:24

kascar schreef:
Vraagje aan Paintje of aan iedereen die het weet: kun je die kapjes (die ook op foto hierboven staat) ook in Nederland kopen? En waar? Alvast bedankt! Liefs van Carolien

Ik heb ze hier nog niet gezien. Misschien kun je Cashel Company mailen en vragen of ze ook in Europa verkrijgbaar zijn. De link staat bij de foto.

Bij de paardendrogist heb je wel die zwarte netjes die je aan het hoofdstel kan doen. Misschien helpen die ook wel voldoende?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:50

Taco staat op het land en niet even bij mij in de buurt. Helaas voor hem verbrand hij dus zijn neus. Ik kom om de week bij hem. Afgelopen weekend was zijn neus verbrand en ik ben heel benieuwd hoe dat over 2 weken is. Weer verbrand of genezen.
Halster opmlaten met een doek eraan is geen optie, ook zo een net is geen optie. Voor hem is het puur natuur. Ik vermoed dat hij dat al vaker heeft gehad in zijn leven, de bles zit er zijn hele leven al, dus hij zal wel elk jaar verbrand zijn.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:07

jah dat bedoel ik ook zo sorayalover...als het al verbrand is kan het wel...maar als ze in de wei staan en je smeert ze er dan mee in,dan brand het er wel in...

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:39

vanity schreef:
ik haalde gisteren mijn paard uit de wei en haar neus was helemaal verbrand en erg rood en velltjes en ...! en het doet echt pijn ik kon amper haar halster aandoen! Weet iemand mss ook of je er vb. branwondenzalf (Flamazine ofzo) mag aandoen, want zonnecrème is nu toch al te laat!

ik lees hier nergens zinkzalf(voor babies)maar dát werkt dus echt het beste.het werkt tégen de zon en ook werkt het bij al verbrande neusjes

mijn pony had in de 10 dagen dat ik op vakantie was ook haar roze kootholtes verbrand,en toen heb ik elke dag zinkzalf gesmeerd en na 10 dagen is het helemaal verdwenen,terwijl de korstjes echt heel dik waren en aan haar huidje vastzaten.
zinkzalf is gewoon bij etos(eigen merk)verkrijgbaar voor 1.39

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 16:03

Ik gebruik factor 60. Zelf zou ik nooit vaseline of uierzalf smeren om verbranden tegen te gaan want die bevatten helemaal geen beschermingsfactor. Smeer jezelf er maar eens mee in en ga dan lekker in de zon zitten, zeker weten dat je verbrand!