Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tellisto schreef:Natuurlijk is een narcose altijd een risico, maar ja hoeveel paarden worden er niet gecastereerd.
Ik ga er liever niet van uit dat het fout gaat. Ik had van te voren informatie op het internet gezocht en aan de hand daarvan was ik blij dat de DA het liggende zou doen. Dat scheen toch echt beter als ik de info moet geloven.
De DA heeft zelf een hengstenstation en werkt er als DA naast. Ik heb ook gelest bij haar. Ze moet vaak hengsten castereren. Daarom koos ik in dit geval voor haar.
Ik denk niet dat ze echt wat fout heeft gedaan behalve dan dat hij misschien meer heeft gehad dan hij hebben kon. Maar omdat ze hem ook heeft "gewogen" kan ik haar dat niet kwalijk nemen. Ze kan moeilijk een weegschaal meenemen.
Ik ben vandaag bij haar geweest en de "bloed uit neus" vraag gesteld. Ze denk dat hij mogelijk een zwakke plek heeft gehad in een van zijn bloedvaten, die onder de fysieke stress is geknapt. Maar het blijft gissen... en uiteindelijk krijg ik hem er niet mee terug.
En ja Buitenlust, jij hebt goed en adequaat gehandeld door hem direct te beademen. Dat heb ik mezelf wel kwalijk genomen, ik was niet adequaat. Ik had hem ook moeten beademen.
Het is raar, we hebben zelf een melkveebedrijf met 210 melkkoeien. Dieren heb ik vaker dood zien gaan, maar zo makkelijk en onverwachts als het bij deze pony ging, heb ik nooit kunnen verwachten. Ik stond er gewoon niet bij stil dat dat zou kunnen gebeuren. Ik vertrouwde misschien ook teveel op de veearts.
We krijgen hem niet meer terug...gewoon bah!
Ik wil wel een foto plaatsen, maar hoe doe ik dat?
Splash_ schreef:Wat erg! Mijn 2 jarige heeft de narcose ook niet overleefd, ze kreeg een hartstilstand op de operatietafel in Utrecht. Reanimeren hebben ze 30 minuten geprobeerd maar is heel slecht te doen bij een paard.
Ik zou je DA bellen en hem je vragen stellen,anders blijf je er mee rondlopenSterkte.