hoeveel kilo hooi voeren per dag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:20

Gewoon twee tot drie maal per dag een halve plak hooi voeren per paard :Y) mijn pony's staan samen in een stal dus voer ik ze twee keer per dag een plakje *D (je geeft ze ook het beste maar twee keer per dag brokjes :)) ) en geef ze alleen een snoepje als je klaar bent met rijden O:) als je pony/paard zich niet laat pakken op de wei geef ze dan appel/wortel in plaats van een snoepje 8)7 en rij 3,4, tot5 keer per keer in de week :# en een aanranding voor gezonde paardensnoepjes is dit recept:

Biks
Parnermeel
Water
Oven
Bakplaat

Meng de biks met water en voeg parnermeel toe :evaw: kneden tot bolletjes op de Bakplaat leggen en in de oven *\%/*
Als hij dik blijft gewoon meer rijden 5/6 keer en als dat niet werkt gewoon meer rijden :#

Werkt dat nog niet geef dan wat minder hooi *\%/* *\%/* *\%/*

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:13

Liever een hooibuik dan een lege buik. Dat laatste is momenteel een beetje bij mij een probleem, pony eet te weinig en heeft een te lege buik. Dat vind ik niet fijn, en daar kan je ook problemen mee krijgen. Te lang zonder ruwvoer ook.
Ik voer onbeperkt. Vorig jaar keek ik nog naar kilo's, zal ongeveer 15 kilo zijn voor mijn grote merrie en pfff, geen idee hoeveel voor mijn shetlander. Ze staan nooit zonder.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: hoeveel kilo hooi voeren per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:50

Omdat dit een heel oud topic is en er recentere topics over dit onderwerp zijn hier een slotje.