'natuurlijke' manier van bekapping

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:28

Ik heb een artikel van vier pagina's over Cytek Shoeing. Het is in het Engels, maar als je het wil hebben kan ik het wel even mailen/pb-en.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 01:58

Tja dacht dat ik ook een Naturale Balance smid had maar naar het lezen van de site's erover heb ik nu sterkte twijfels.
Hij snijd altijde de gehele straal weg enige wat hij aan wel doet is zoveel mogelijk streven dat de hoek van de hoef een 90º hoek krijgt.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:52

huh, 90 graden hoek?
Bedoel je niet eerder 45 graden? of wil hij de hoef echt helemaal steil hebben?
voor de natuurlijke hoeken, kijk ff op mijn site: www.lynny.tk Lachen
volgens strasser-trim bekapt

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:10

Ik heb sinds een jaar ook een hoefsmid die aan Natural Balance doet, en het bevalt erg goed! Mijn paardje loopt werkelijk een stuk beter! Vroeger kon ik beter eerst een dag wachten voordat ik ging rijden, helemaal als ik op straat reed. Nu kan ik er meteen opspringen en rij met gemak een betegeld pad op. Dus dat zegt al wat. De website van haar is http://www.home.zonnet.nl/joke_nibbelin ... tellen.htm
Echt een aanrader om het even te bekijken. Ze komt volgens mij in heel het land en is dacht ik nog niet helemaal 'volgeboekt'. Ze is namelijk nog niet zo heel lang terug uit Amerika waar ze alles heeft geleerd. Maar goed, lees maar! Groetjes!
Stukje van haar site:
Ik heb dus nu gezien en geleerd door duidelijke bewijzen en logische redeneringen wat de juiste manier is om paardehoeven te onderhouden. Ik zie de resultaten aan de paarden die ik bekapt en beslagen heb. Dit is een vernieuwing in de hoefverzorging waarmee we weer een stapje verder zijn om de paarden een zo goed mogelijk leven te geven.

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 17:57

Natascha schreef:
ik zie dat je in Oosterhut woont. Oosterhout NB of Oosterhout GLD. Ikzelf woon in Oosterhout NB en ken helaas geen hoefsmit die natuurlijk bekapt. Ik heb wel mijn eigen hoefsmit het artikel van de site van Frans Veldman gegeven en hij was er goed over te spreken. Hij zei dat hij met veel van die dingen zelf al rekening houdt. Ik heb een semi-natural hoefsmit dus Haha!

Hoi Natascha,

Grappig ik woon inderdaad ook in Oosterhout NB. Welke hoefsmid heb jij?

Groetjes van Celeste

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 18:05

Bedankt allemaal nogmaals! de site van Joke nibbelink heb ik inderdaad al bekeken en zij lijkt me ook erg goed. Ik heb haar een email gestuurd maar nog niets terug gehad. Inmiddels heb ik wel info van een andere nb hoefsmid gekregen. dit is Frank van Geene, hij woont in lopikerkapel en rekent 25 euro voor het bekappen en 0,27 cent per km voorrijkosten. ik vond dit vrij duur aangezien er voor mij 20 euro op komt (maarja welke hoefsmid is niet duur). maar wie weet. in ieder geval wens ik iedereen succes met de hoefjes van jullie paardjes!

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:11

Joke rekent volgens mij geen voorrijkosten, het bekappen kost wel 25 euro. Succes en als je nog iets wilt weten, heb ik het nummer van Joke wel. Groetjes Carolien

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 18:18

Hoi Caroline,

Zo dat zou een hoop geld schelen, zeg. Ik zou graag het nummer van Joke krijgen, misschien in mijn postbus? Bedankt en groetjes van Celeste

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:16

jilleroo schreef:
daarnaast kwam er ook uit voort dat je een jong paard nog kunt corrigeren in beenstand maar als je dat met een volgroeid paard pas doet je juist de problemen opzoekt omdat de gewrichten zich al hebben aangepast aan de afwijking. als je ze dan corrigeerd krijg je problemen met de gewrichten van het paard.

Tja, ik heb een heel normale hoefsmid, maar die zegt hetzelfde... Mijn pony's hoeven slijten vrij snel en groeien niet zo hard en hij is erg gevoelig, dus haalt hij echt zo min mogelijk weg. Hij zet hem weer redelijk recht, als je kijkt naar de stand van de benen, zodat hij niet te scheef komt te staan en moeilijker af kan wikkelen door schuine punten aan de hoef.
Hij vind hoe hij mijn pony bekapt wordt ook al natuurlijk, en dat had in zijn ogen niets met die Strassermethode uit te staan. (klonk niet zo enthousiast)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:58

wat ik daar geschreven heb staat los van natuurlijke bekapping maar is ook ondervonden in de preoven op de waiboerhoeve.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:19

Mijn hoefsmit is Peter Sprangers uit Rijsbergen. Hij bekapt mijn paard al van jongs af aan en ik ben er goed over te spreken.
Waar staat jouw paard ergens?

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 13:23

Hoi Natascha,

Oke, ik zal zijn naam opschrijven. Mijn pony staat inmiddels op een droomplekje en heeft daar nu dus ook de hoefsmid (is zoiezo al beter dan diegene die Pep eerst had waar ik woonde) die daar komt (volgens mij woont ie in Moerdijk). Pepper staat in Teteringen en jouw paard?
Groetjes van Celeste

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 15:26

Da's nou wel erg toevallig. Ik sta ook in Teteringen. Sta jij bij Hoefjeseind, Balemans of Jespers. Of bij een kleine pensionstal. Ik sta net op randje Teteringen/Breda. Vlakbij de Ben langs het spoor. Lekker offtopic he? Haha!

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 16:27

Natascha schreef:
Da's nou wel erg toevallig. Ik sta ook in Teteringen. Sta jij bij Hoefjeseind, Balemans of Jespers. Of bij een kleine pensionstal. Ik sta net op randje Teteringen/Breda. Vlakbij de Ben langs het spoor. Lekker offtopic he? Haha!

Das inderdaad erg toevallig! Ik sta bij een boerderij op de Meerberg, hihi zo zie je maar wat is de wereld (en vooral Nederland) erg klein! Grappig ja, het konden die jij noemt ook zijn (ben destijds bij Balemans ook wezen kijken) en de pensionstal aan de Hoeveneind is vlakbij pep haar stalletje. Kan je bij jou in de buurt ook lekker buiten rijden?

Groetjes van Celeste (we komen hier in ieder geval elkaar wel vaker tegen denk ik zo) Lachen

Pepcel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 16:33

Nog effe offtopic hoor,

Ik heb je profiel nog effe bekeken. Prachtig paard heb je zeg! En wat maak jij mooie tekeningen, toevallig was ik al een tijdje na aan het denken over een schilderij van pepper maar een tekening zou ook erg mooi zijn. Doe je dat van een foto af of kom je ook kijken? (ik ga mijn profiel ook binnenkort effe wat vullen, maar heb jammergenoeg geen digicamera)

Groetjes van Celeste!!

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:23