Dikke koker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samneman

Re: Dikke koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:35

Mijn hengstveulen heeft van zichzelf ook een erg dikke koker. Zelfs toen hij een paar weken oud was al. Geen koorts of last van, dus zal wel bij hem horen. Maar zo als op de foto is wel heel erg...

Ik heb nog een vraagje: Spoelen/wassen jullie preventief de kokers aan de binnenkant ook wel eens? Of is dat niet nodig?
Mijn 9 jarig ruin heeft erg snel, veel smegma aan de binnenkant van zijn achterbenen, en een troep dat er dan in zit... Is dat erg? Ik was het dan wel uit met warm water en betadineshampoo..

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:09

nee ik doe het niet preventief. Mijn paard laat zich echt niet makkelijk wassen op die plek, maar als de dierenarts er toch is voor bv zijn gebit en hij toch een roesje krijgt dan maak ik het wel gelijk even schoon. Twee vliegen in een klap haha.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:20

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:30

ziet er niet uit als een stalkoker, meer op het laatste wat je zei. ;)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:32

Die van mij heeft ook een grote koker... Heb er eigenlijk nooit wat achter gezocht en ook niks van gemerkt dat ie groter ofzo word...Heb ook niet het idee dat hij er last van heeft.
Ik kan me ook voorstellen dat het niet hoord. Ik houd dit topic even in de gaten!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:27

als de huid van de koker niet strak/gespannen staat of erg bol is, niet teveel smeer in ophoopt dan hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.

het lijkt op een redelijk normale koker lailapri.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:48

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:58

Ik heb een jaarling hengst op stal staan.
Staat dag en nacht buiten, onbeperkt hooi.
1 kilo pavo 3 grow. halfe kilo slobber klaar gemaakt.
Aangezien de DA vond dat ze meer mochten krijgen.

Zijn koker is daarna dikker geworde, dus waarscheinlijk door het te veel voedingsstoffen. Maar we kunnen hem ook niet minder gaan voeren omdat hij het nodig heeft

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:29

is dat wel zo?
wat voor jaarling heb je dan?
welk ras?
wij hebben ook jaarlingen staan en die doen het prima op onbeperkt voordroogkuil,een liksteen en een weinig brokken.
( niet eens dagelijks,maar een paar keer per week wat)
vooral dat onbeperkt ruwvoer is vaak wel goed voor ze, en weer beter voor de afvalstoffen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:24

Heeft hij het wel echt nodig?
Mijn vriendin had ook altijd een paardje wat snel afviel, vacht wat open, veel gapen en toch vrij hoog ik het voer. Bleek dat hij maagzweren had...

Pluiskuike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:08

@ellepel: die foto ziet er echt niet zo erg uit hoor. Ik zal binnenkort ook eens foto's nemen van mijn Falco z'n koker, is echt veeel meer opgezwollen, vandaar dat ik mij zorgen maak. Is er uiteindelijk iets dat echt helpt? Maandag komt de tandarts, zal zien of hij dan uitschacht en dat ik het met isobetadineshampoo wat kan afkuisen. Hij laat het erg goed toe (geniet er soms zelfs van), maar laat niet alles hangen, dus kan het onmogelijk echt proper krijgen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:14

stalgenootje van me haar paard heeft het in het voorjaar/overgang zomer
is vaak net als de temperaturen nogal wisselend zijn.
zou geloof ik een allergische reactie kunnen zijn op een bepaalde vlieg,maar die heeft dan ook meerder bulten over zijn lichaam zitten
en die heeft dan echt een hele dikke koker, en krijgt dan ook antibiotica.

ik had er een foto van,maar die kan ik niet weer vinden

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:34

Onze Gelder had dat ook regelmatig! Dikke schacht en liep/stond 9 vd 10 met lange leuter. Ook wij hebben er toenertijd 2 x DA bij laten komen en zijn zelfs daarvoor naar kliniek geweest. Conclusie: veel smegma aanmaak.
Ze haalden er daar gewoon "kiezels" uit }:0 (en ik dacht: och, heeft ie een steentje erin zitten :o? ). Dus opdracht was: als hij uitschacht gewoon zonder iets afdoen want dat is tegennatuurlijk. Regelmatig erin spuiten met een slang, met hand in schacht en met pink in 't randje zooi eruit halen. Zeker dat laatste was regelmatig helemaal opgehoopt. Nou liet paardlief dat ook gewoon toe en zo konden we het onder controle houden.
En toen gingen we van stal verhuizen. En geloof het of niet: paard laat 'm niet meer hangen en heeft geen dikke koker meer gehad sinds feb :? ? En waar dat aan ligt???

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:07

mijn tinkerruin heeft ook regelmatig last van een dikke koker (en rotstraal)

Ik heb bij hem ook bloedonderzoek laten doen en daar kwam ook uit dat hij selenium tekort had. maar het voeren van vitamine E en selenium hielp niet echt.

Wat wel heel bijzonder is dat als hij wat eet wat niet goed voor hem is zie je dat meteen aan zijn koker. Hij hoeft maar vijf minuten in het gras te staan als er fructaan in zit en woppa dikke koker, hij hoeft maar een paar brokjes te eten die niet goed zijn en woppa dikke koker.

heel bijzonder!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:00

Meestal heeft het te maken met een bacterie of ander soort infectie(schimmel) van de slijmvliezen; darmen, luchtwegen en schacht/koker zijn allemaal slijmvliezen en hebben vaak met elkaar te maken. Die van mij kampt er al jaren mee en het is niet echt onder de knie te krijgen.
In de reguliere geneeskunde kunnen ze er niets mee. Je krijgt een lotion oid mee waar je het mee moet insmeren (lekker werkje ook ;) ) Dit helpt wel maar is op basis van hormonen en niet echt goed voor het lichaam.
Ik spoel de koker regelmatig met de tuinslang en dit houd het aardig onder controle. Verder wordt hij behandeld door een hol. therapeute.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 12:15

iK HEB DEZE TOPIC GEOPEND
NIEUWSFLASH !!
Nou bij mijn Pepper is nu iemand geweest die hem helemaal heeft doorgemeten. (ik had niet gezegd wat de klachtern waren, zomereczeem, hoefrot en een enorm dikke koker en heel gauw moe)
Pepper kreeg een band om zijn nek en dan had die mevrouw een labtop en nog een apparaat.
Dan werd de omgeving gechecked op stralingen. Alles was goed. Toen werd hij doorgemeten en tegelijk behandeld. wat kwam er uit ?? Lever en nieren functioneren niet. Had heel veel afvalstoffen in zijn lichaam en hij had te weinig rode bloedlichaampjes (zuurstof toevoer dus conditie) . Ze kon zelfs zien dat hij iets van siloconen (chip !!) in zijn borst had. En dat hij een ongeluk had gehad, want zn atlas zat scheef. Daar ga ik een osteopaat bij halen.
Hij had ook een eiwit tekort. (wat klopt omdat mij juist was verteld eiwit arm voer en droog hooi te geven)

Hij gaat nu op musli, want dat zijn ongeraffineerde zaadjes ipv geraffineerd/bewerkt spul.
Hij moet ook schuitje lijnzaad olie over zn voer en veel peen, want ook caroteen (als ik het goed zeg) te kort.

Ze kon zien dat het al heel lang gaande is dus chronisch, daarom heb ik een 2e behandeling nodig en wel volgende week.

Ze kon ook asbest zien. (klopt ook al heeft 5 jaar bij boer gestaan met asbest dak op de stallen)

Ik zie (zaterdag behandeld) nog geen dunnere koker, maar dat kan natuurlijk nog niet. Het kan zelfs nog even beetje erger worden, want homeopatisch en dat is normaal.

Deze methode word al jaren succes bij mensen toegepast (naar het schijnt) en nu is zij dus met paarden begonnen. Het is een nieuw apparaat want er zijn veel van zulke apparaten, maar dit is geweldig. Wat je er mee kan zien is ongelofelijk toch ? En het klopte gewoon allemaal.
De lever schijnt afval weg te werken en als dat niet klopt vergiftig je zelf en wordt je om te beginnen ontsteking gevoelig, wat hoefrot en eczeem uiteindelijk is.
Volgens haar heeft hij als hij beter is ook geen last meer van mijt, want die komen alleen bij dieren met slechte afweer, normaal gesproken.

Ik hou jullie op de hoogte, want als dit toch eens echt werkt, willen jullie vast allemaal !!!!!

Gr Esther

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:27

Dat is fijn Esther!
Was het een bioresonatie behandeling ofzo?
Succes met behandelen.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 14:17

Ik weet eerlijk gezegd niet wat een bio... behandeling is ??

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:35

CarmD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:50

Om te voorkomen dat een koker ontstoken raakt kun je eigenlijk vrij weinig doen. Wat mijn dierenarts mij vertelde is dat mijn ruintje hier last van kreeg omdat hij een ruin is. een ruin laat zijn penis namelijk minder vaak "luchten" dan een hengst. hierdoor gaan baceterieen zich in de koker ophopen. die van mij heeft het eigenlijk alleen als hij vrij weinig beweging krijgt. zo kreeg hij het op zijn dertiende voor het eerst toen ik hem lekker drie weekjes vrij wilde geven en hem lekker dag en nacht in de wei liet lopen en verder alleen een beetje met borstels deed tuttelen. ik ben hem toen naar een week gaan rijden en de dierenarts heeft zijn koker en piemel een keer gewassen en het was over. hij raadde mij aan om een geen geval betadine te gebruiken omdat dit veel te agressief was. badedas of zwitsalbaby shampoo zou beter zijn.

nu moest hij op zijn negentiende door een vervelende blessure noodgedwongen rustig aandoen en weer een ontstoken koker tot gevolg, deze keer is het echter hardnekkiger. nu verdoof ik hem een keer in de zoveel tijd zodat hij zijn penis uit zijn koker laat en ik hem goed kan wassen (wel met handschoenen aan omdat de klonten die eruit komen kankerverwekkend zouden kunnen zijn volgens mijn dierenarts). ik was hem dan meestal met babyshampoo en doe daarna een antibacteriele creme erop die van de dierenarts heb gekregen.

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:17

Hierbij wil ik mijn ervaringen met een SCIO en gedrags therapie delen.

Mijn paard had 2,5 jaar hoefrot en een dikke koker al meer dan 4 jaar. Bovendien heeft/had hij zomer eczeem !
Toen leerde ik een jonge vrouw kennen, die een SCIO apparaat had waar je een paard (mens en dier)mee kunt door meten en zo doende disbanans / blokkades kunt op sporen.
Bovendien kun je met dit apparaat, en dat is uniek, ook meteen behandelen. DUS er komt geen medicijn aan te pas. Wel is er een osteopaat geweest, omdat er iets niet goed zat.
Om een lang verhaal kort te maken, we zijn het gaan proberen (mijn dierenarts heeft auto-immuun ziekte geconstateerd enige remedie spuitje geven, volgens hem): Mijn paard heeft geen hoefrot meer, en dat terwijl ik al 2 jaar, zomers, prednison heb gegeven (op aanraden van de dierenarts omdat dit tevens hielp tegen het kapot schuren) EN mijn paard z'n koker is weer volledig normaal. Ik zei: als we nog vaker behandelen wordt het een meisje. Haha
Bij die koker had ik ook al meerdere malen een dierenarts gehad, maar hij dacht dat hij er elke x tegen werd geschopt. Maar het blijkt dat hij dus slecht werkende nieren/ lymfe en bijnieren had. Dit had ook vele bijwerkingen.
Dit werd ook bevestigd door de ostheopaat, die rook het aan zn urine (ieder zijn vak)!
Ik ben dus erg enthousiast, ook omdat het vaak maar raden is wat er is met je paard. Meten = Weten !!
En nog belangrijker het apparaat kan dus meteen behandelen door middel van frequenties.
Het schijnt dat alles bestaat uit energie en daar kunnen blokkades in optreden. Ik begrijp het allemaal niet helemaal en was vreselijk sceptisch en ben ook elke x verbaasd wat dat apparaat allemaal ziet/weet en kan !
Op het moment word mijn Pepper behandeld voor zomereczeem, wat tot dit jaar (al 10 jaar aan de gang hij is 15) alleen maar elk jaar erger werd. Het enige wat de dierenarts kan doen is prednison geven, maar als ik daar mee stop na de zomer zwelt die piemel op en komt de hoefrot terug. Tot nu.
Ik hoop ontzettend dat het ook hiervoor werkt, maar eerlijk gezegd twijfel ik er niet aan, want het heeft al die hoefrot etc ook weggewerkt.
Dus voor iedereen die meer over dit apparaat wil weten. Laat het me weten. Ik heb geen aandelen ofzo Haha maar ik wil gewoon iedereen die kans gunnen om zn paardje of hond of wat dan ook beter te maken.

Oh en dat vergeet ik nog, hij was al jaren echt sloom (door die prednison) en nu lopen we gewoon te dansen door het bos. Hij is mega fit ! Weer heerlijk om te rijden, hij struikeld ook niet meer, wat hij ook deed de laatste jaren.

Wil je weten of het nu echt ook helpt tegen de zomereczeem laat het dan weten of ik zal kijken of ik het dan ook hier op bokt zet als update. Ben nog uit aan het vogelen hoe het werkt en waar ik het dan moet zetten.

Mvg Esther van den Enden

Tevens zet ik hier de gegevens van de therapeute:
Susan Mijnsbergen
Tel 06.41424534
Email: Info@vitalisconsensio.com
Internet: vitalisconsensio.com

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:35

Hier nog iemand met een tinker en vorig jaar opgezette (vieze) koker.
Vorig jaar was mijn paard ook veel te dik en had ophoping van afvalstoffen (hing ook tegen lichte hoefbevangenheid aan)
Nu zijn ze verhuisd en heeft mijn paard weer normaal postuur en geen dikke koker meer.

Verandering:
Van 24 uur weidegang naar enkele uurtje weidegang per dag (max 8). Wel 24 uur buiten, maar 2 keer daags 1 net hooi erbij.
Mijn paard was scheef en stijf (steeds spierproblemen), hierdoor had hij pijn bij beweging. Nu hij hiervoor rechtgericht wordt en weer wil bewegen kunnen we tenminste lekker bewegen.
In de winter is hij behoorlijk afgevallen, veel paarden krijgen in de winter teveel. Maar moeder natuur zorgt er voor dat ze in de winter hun vetreserves opmaken. Als je paard vet de lente ingaat, kun je problemen verwachten.

Geen muesli meer, alleen nog Marstall weide/stal koek dagelijks en zoutliksteen ernaast. In de winter krijgt hij wel vit e-selenium suppl. erbij. In hooi zit weinig. Zodra ze gras krijgen is dit niet meer nodig. Ik hou juist helemaal niet zo van suppl. want er zit vaak teveel toevoeging van glucose / suiker in.
Langer gras laten eten en in echte fructaanperiode (zon en vorst) enkel stripbegrazing aantal uurtjes per dag (max 8 uren).

Vooral weide bemesten / kalken is beter voor lager fructaangehalte. (dan wel stripbegrazing)
Ze hebben hiervoor op ontzetten arme grond gestaan, gras wilde daar niet groeien. Ik denk ontzettend veel fructaan.

Ik zal topic nog even doorlezen. Niet teveel verschillende dingen proberen, het heeft tijd nodig om afvalstoffen af te voeren.
Ook geen kuil voeren aan tinkers, gewoon goed hooi.

Inenting krijgt hij nog maar om het jaar (enkel voor risico tetanus), ontwormingsmiddel 2 keer per jaar en alleen na mestonderzoek.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:00

Pellie schreef:
Hoe zijn jullie paarden er psychisch onder? Die van mij constant down, niet happy of blij. Niet energiek, gewoon een afgeblust paard. Terwijl hij eigenlijk vrolijk en nieuwsgierig van aard is. |(

Pellie, gekke vraag he, maar een paard spiegelt zich aan je. Kan het zijn dat je dit gevoel, deze energie overgeeft aan je paard?

Je kunt door zelf positief, blij en onbevangen te zijn een heel ander paard krijgen.
Laatst bijgewerkt door xcomplientx op 17-05-10 12:27, in het totaal 3 keer bewerkt

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 12:07

Ik heb een tijd geleden een vraag gesteld over mijn Pepper/tinker die een enorme dikke koker had.
Het is over !! Ook zijn hoefrot.
Lees maar:

Hierbij wil ik mijn ervaringen met een SCIO en gedrags therapie delen.

Mijn paard had 2,5 jaar hoefrot en een dikke koker al meer dan 4 jaar. Bovendien heeft/had hij zomer eczeem !
Toen leerde ik een jonge vrouw kennen, die een SCIO apparaat had waar je een paard (mens en dier)mee kunt door meten en zo doende disbanans / blokkades kunt op sporen.
Bovendien kun je met dit apparaat, en dat is uniek, ook meteen behandelen. DUS er komt geen medicijn aan te pas. Wel is er een osteopaat geweest, omdat er iets niet goed zat.
Om een lang verhaal kort te maken, we zijn het gaan proberen (mijn dierenarts heeft auto-immuun ziekte geconstateerd enige remedie spuitje geven, volgens hem): Mijn paard heeft geen hoefrot meer, en dat terwijl ik al 2 jaar, zomers, prednison heb gegeven (op aanraden van de dierenarts omdat dit tevens hielp tegen het kapot schuren) EN mijn paard z'n koker is weer volledig normaal. Ik zei: als we nog vaker behandelen wordt het een meisje. Haha
Bij die koker had ik ook al meerdere malen een dierenarts gehad, maar hij dacht dat hij er elke x tegen werd geschopt. Maar het blijkt dat hij dus slecht werkende nieren/ lymfe en bijnieren had. Dit had ook vele bijwerkingen.
Dit werd ook bevestigd door de ostheopaat, die rook het aan zn urine (ieder zijn vak)!
Ik ben dus erg enthousiast, ook omdat het vaak maar raden is wat er is met je paard. Meten = Weten !!
En nog belangrijker het apparaat kan dus meteen behandelen door middel van frequenties.
Het schijnt dat alles bestaat uit energie en daar kunnen blokkades in optreden. Ik begrijp het allemaal niet helemaal en was vreselijk sceptisch en ben ook elke x verbaasd wat dat apparaat allemaal ziet/weet en kan !
Op het moment word mijn Pepper behandeld voor zomereczeem, wat tot dit jaar (al 10 jaar aan de gang hij is 15) alleen maar elk jaar erger werd. Het enige wat de dierenarts kan doen is prednison geven, maar als ik daar mee stop na de zomer zwelt die piemel op en komt de hoefrot terug. Tot nu.
Ik hoop ontzettend dat het ook hiervoor werkt, maar eerlijk gezegd twijfel ik er niet aan, want het heeft al die hoefrot etc ook weggewerkt.
Dus voor iedereen die meer over dit apparaat wil weten. Laat het me weten. Ik heb geen aandelen ofzo Haha maar ik wil gewoon iedereen die kans gunnen om zn paardje of hond of wat dan ook beter te maken.

Oh en dat vergeet ik nog, hij was al jaren echt sloom (door die prednison) en nu lopen we gewoon te dansen door het bos. Hij is mega fit ! Weer heerlijk om te rijden, hij struikeld ook niet meer, wat hij ook deed de laatste jaren.

Wil je weten of het nu echt ook helpt tegen de zomereczeem laat het dan weten of ik zal kijken of ik het dan ook hier op bokt zet als update. Ben nog uit aan het vogelen hoe het werkt en waar ik het dan moet zetten.

Als iemand de gegevens van de SCIO therapeute wil vraag maar, ivm reclame mag ik het geloof ik niet meteen opzetten.

Mvg Esther van den Enden

natas72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 14:47

Even aan Pellie:
Mijn tinker Pepper was ook niet happy dat gaf die Scio (zie mijn verhaal) ook aan. Daar moest ik beetje om lachen ik dacht hoe kan een paard nou depri zijn ik ben zo goed voor hem hij heeft een wei een maatje (shet) eten noem maar op. Maar hij is nu ook veel fitter en vrolijker. Komt hinnikend aan gerend in de wei. Normaal slofte hij mijn kant op.
En over afval stoffen dat zei ook iemand. Het heeft alles te maken met afvalstoffen. Bij Pepper werkte zijn bij/nieren en lever en lymfe niet goed. En daarom kwam er waarschijnlijk ook rotzooi uit zn hoeven (midden in straal) het moet er toch uit en die dikke piel. En OOk daarom heeft hij zomereczeem, want dat gif van die beestjes (afvalstoffen) komt er niet goed uit.
Maar Suzan (scio therapeute) komt nu elke week en ik moet het afkloppen maar hij jeukt nog niet !

Maar alles staat met elkaar in verband als er blokkades zijn en organen niet werken komt dat op allerlei manieren naar voren.