Breghje één jaar na de koliekoperatie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vanmeekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:48

Wat betreft de verzekering hoef je je niet al te druk te maken. Mijn paard is wel verzekerd - beperkte ziektekostenverzekering in geval van koliek, ongeval enz. Na een uitglijder vorig jaar heeft hij artrose in de lendenwervels gekregen en is daar nu een paar keer voor behandeld. Maar niet denken dat ik ook maar een cent vergoed krijg hoor - hij leeft nog steeds, dus was het niet levensbedreigend en bovendien: wie zegt dat die artrose iets met die val te maken heeft? Nou vind ik het, net als jij, belangrijker dat hij opknapt, maar ik vind het wel zonde van al die jaren dat ik premie betaald heb.
Veel geluk nog samen met je paard gewenst!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:45

Wat een verhaal.... wat een tegenslagen en wat ziet ze er nu weer super uit!
Hopelijk kun je nog een hoop jaren van dr genieten!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 22:00

Vanmeekeren, Bregje is behoorlijk goed in de verzekering gezet na dit voorval :D Niet alles wordt vergoed, maar toch wel heel erg veel.

Dank je wel Barbara, ik hoop ook dat de pechvogel ons nou eens vergeet en over blijft slaan :D

vanmeekeren

Re: Breghje één jaar na de koliekoperatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:20

Moet je ook meer premie betalen, omdat Breghje nu koliekgevoelig is?
Ik hoop echt dat jullie nog een heel aantal jaren plezier van elkaar zullen hebben. Dan krijg je door zo'n diep dal heen een nog veel sterkere band.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 11:49

Nee, er is wel in het eerste jaar van verzekeren uitsluiting van de kolieken, maar daarna worden die ook netjes vergoed. Ook is er een maximum dat ik mag claimen en dat is iets lager dan normaal, maar nog steeds ruim genoeg om bepaalde zware dingen vergoed te krijgen. De band is idd heeeel erg sterk, dat is dan wel een voordeel, je leert elkaar heel erg goed kennen en op elk voorteken reageren. Dank je wel, ik hoop volgend jaar wéér zo'n topic te kunnen openen!! :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:15

diaan: trots zijn op je hangbuikwondertje met de moodswings :D

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:35

wat een verhaal zeg diaan, krijg er gewoon tranen van in mn ogen. toppers samen

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:42

pff.. wat een verhaal!

Gelukkig is het weer goedgekomen:)

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:11

Bregh topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:06

Wouw, ik heb je hele verhaal gelezen, via de link in je onderschrift.
Ik kreeg echt tranen in mijn ogen, zo sterk komt jullie band naar voren.
Echt super dat je haar die kans hebt gegeven en ook al ziet ze er nu niet meer uit als het paard van koningin Beatrix, ze is wel gelukkig. :+:

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 18:09

Dank je wel Tien! Ze heeft sinds vanavond een lekkere vent naast haar op stal staan,dus nu is ze vást gelukkig hhihihihi!
..en hoezo niet zo mooi als Trix haar paard, Bregghes is echt wel mooier jah.. :P

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:41

Pfff, heftig verhaal! Ik hoop dat mijn paardje er ook weer helemaal bovenop komt. En als ze me bellen of ze moeten opereren dan zeg ik ja, het zal me een hoop geld kosten, maar hij verdient het.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:51

He Diaan...
Ik heb respect voor wat je voor je allemaal voor je paard doet!!!
Toppie *\o/*

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 10:22

Ondertussen kan ik met trots vermelden dat Bregh ook het tweede jaar met glans heeft gehaald!!! Gisteren vierde we haar tweede verjaardag, in goede gezondheid wbt haar buikje. We zijn aan het opbouwen na een slappe knieband, dat vind ze moeilijk omdat ze nu dus echt haar buik moet gaan gebruiken, de tijden van het freewheelen zijn over en klaar. Tot nu toe nog geen enkele koliek gehad, wel gaat ze in de nacht op stal en vreet ze nog steed zand als ze de kans krijgt. Sterker nog, zelfs de Agterbergbodem van de bak is niet veilig..zucht.. Maar buiten dat... gaat het super met haar!!!

En ik hoop volgend jaar rond deze tijd weer een fijne update te kunnen geven!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:53

Mooi om te horen!

Hier gaat ook nog steeds alles goed, hoewel ze weer een scheef bekken lijkt te hebben, dus daar moet ook wat aan gedaan worden. Afgelopen vrijdag heeft ze me gelanceerd en nu zit ik een beetje in de kreukels, maar we waren verder wel aardig op weg! Wij zijn 2 jaar en 5 maanden ( en 5 dagen) verder na de koliekoperatie.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:06

+:)+

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:17

*\o/* +:)+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:33

Jet, ik merk dat Bregh ook zo scheef is als een banaan, dus ben zeer rechtgericht aan het rijden. Ook houdt ze haar rechterheup iets hoger dan haar linker, wrs door het willen ontlasten ivm die slappe band, dus ik moet nog eens overleggen met de da of er een chiro kan komen of dat dat beter even kan wachten. Als ze op eigen benen en over haar rug loopt dan heeft ze nergens last van, maar gisteren had ze even stil gestaan en dan komt het toch weer boven.... baal ik van, maar goed het is even niet anders.

Aan de rest, dank jullie wel!! <3

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:32

Ik kreeg van van Toor in Wassenaar het advies haar toch te laten behandelen. Dat is al eerder gebeurd, zo'n vijf jaar geleden, ook op zijn advies, maar ik had toen niet echt het idee dat het veel hielp.
Nu wil ik dus een ander laten behandelen, maar die heeft nog geen contact opgenomen.
Ik ben ook wel erg bezig met rechtrichten, maar ook nog erg met mijn eigen houding en dat is waarschijnlijk het punt, zo duurt het wat te lang. We zijn er erg goed in geworden elkaar te versterken in het verkeerd lopen ;) .
Het is bij Lou dus een probleem dat al bestond voor de operatie, tijdelijk wel goed of in elk geval een stuk beter is geweest, maar nu weer terug is. Het komt vast wel weer goed en misschien dat ze me er daarom vrijdag ook wel afmikte, ik heb misschien net even op of aan een gevoelige plek gezeten.
Het was alleen fijn geweest als ze iets subtieler was geweest :D .
Overigens is ze ook weer een paar keer op het beton onderuit gegaan, dat draagt ook neit bij aan een goede rug/heup en goed bekken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 12:38

Ik heb met Centered Riding heeeeeel erg aan mijn eigen houding kunnen sleutelen, oa kortere beugels en andere teugelvoering, en andere houding van armen en benen doet mij heel erg goed zeker in mijn gewrichten. Ik heb nu geen rugpijn, kniepijn en zere enkels meer, zit veel meer ontspannen en voel ook veel meer wat Bregh doet.

De instr. die me nu les geeft heeft ervaring met CR, dus dat is wel heel erg fijn, er zijn toch dingen die anders gedaan worden, maar ik merk aan Bregh dat ze het nu fijn doet, althans dat hoop ik dan straks. Vorige week liep ze zo goed als rad, en dan nu weer totaal niet, daar wordt je wel eens lichtelijk soort van gefrustreerd van zeg maar.. Afijn, daar is de da voor, hij is wel blij met mij ben ik bang hihihi.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:49

Ik heb ook al een aantal jaren CR les, super inderdaad. Maar door de nodige onderbrekingen door blessures van mij of van Lou moeten we iedere keer weer een stapje terug beginnen. Afgelopen vrijdag toen ik eraf ging had ik ook les, dus ze heeft wel heel goed kunnen zien wat Lou doet in zo'n situatie en wat ik dan dus kennelijk niet doe...
Het loopt bij ons toch heel mooi paralel eigenlijk, grappig wel.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:38

Ja dat ken ik ook helaas... elke keer een stapje terug moeten doen wegens stuk paard of stukke zelf. Ik hoop dat dit ook echt het laatste is wat we weer voor de kiezen krijgen, en dat die tactmatige onregelmatigheid weg gaat voor ik compleet geschift ben. Want je ziet op een gegeven moment echt elk knikje, elke verandering etc, en blijf dan maar eens ontspannen zitten...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:31

Dat is wel heel herkenbaar inderdaad, hoewel ik dit dus niet gevoeld heb. Dat komt ook wel omdat het er zo langzaam insluipt en het voor ons dus eigenlijk een gewone beweging is geworden. Niet goed natuurlijk, maar wel een beetje begrijpelijk.
Als ik weer opgeknapt ben, gaan we er weer lekker rustig tegenaan!