Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, Chantal. Was het voor de stofwisseling?
Margreet
Geplaatst: 06-05-03 13:53
Tyrza schreef:
generieke middelen...
Ben wel benieuwd waarom je dat 'generiek' zo specifiek noemt, want voor de werking maakt het in principe niets uit of een middel generiek is. Alleen is de prijs vaak veel fijner!
Een generiek of generisch medicijn is een goedkopere versie van een oorspronkelijk merk-medicijn dat na een bepaalde termijn op de markt mag worden gebracht en dat hetzelfde effect beoogt. Kan dus van alles zijn, van super-chemisch tot geheel natuurlijk, alleen staat het merkje er niet meer op omdat het goedkoper nagemaakt is.
(Hot item op dit moment met AIDS-remmers!)
chantal1
Geplaatst: 06-05-03 13:55
Nee, voor zover ik weet niet Tyrza. Er was toen net HKO bij dit paard geconstateerd, had ontstekingsremmers gekregen en daarna moest men deze kruidenmelange voeren (dacht een maand of 2 a 3). Toen der tijd was dat iets "nieuws". Wat er precies in zat heb ik nooit geweten.
Tyrza
Geplaatst: 06-05-03 14:00
Margreet"] [quote="Tyrza schreef:
generieke middelen...
Ben wel benieuwd waarom je dat 'generiek' zo specifiek noemt, want voor de werking maakt het in principe niets uit of een middel generiek is. Alleen is de prijs vaak veel fijner!
Een generiek of generisch medicijn is een goedkopere versie van een oorspronkelijk merk-medicijn dat na een bepaalde termijn op de markt mag worden gebracht en dat hetzelfde effect beoogt. Kan dus van alles zijn, van super-chemisch tot geheel natuurlijk, alleen staat het merkje er niet meer op omdat het goedkoper nagemaakt is.
(Hot item op dit moment met AIDS-remmers!) [/quote]
Ach, ik bedoel te zeggen: de "chemische" middelen. Dus niet homeopatisch.
Margreet
Geplaatst: 06-05-03 14:11
Mwah... Nogal een verschil Homeopatisch kan ook generiek zijn, dus ik snapte je verhaal niet echt. Nu wel.
Tyrza
Geplaatst: 06-05-03 14:14
excuses. Mijn talenkennis is niet zo ontwikkeld als die van jou... Compliment daarvoor overigens.
Okee, nu weer on-topic...
wynoah
Geplaatst: 06-05-03 19:59
Ik zou primeval eens proberen. Daar doet die van mij het ook super op. www.primeval.nl