Wie durft er iets te ondernemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:43

dierenwelzijnswet: http://www.dierencoalitie.nl/images/sto ... ngswet.pdf

hierin staat de volgende omschrijving van welzijn:
dierenwelzijn: een toestand van fysieke en psychische harmonie van het dier met zichzelf en de omgeving,
zijnde de kwaliteit van het leven van een dier zoals dat wordt ervaren en gewaardeerd door het dier zelf;

maar dat kun je op heel veel manieren invullen natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:44

Equimotion schreef:
Ik vind de PvdD niet zo spannend, die blijft nl ook voornamelijk hangen in "ik vind".

Ik ben wel voorstander van het opheffen van een aantal vrije beroepen en verbeteren van de kwaliteit van opleidingen. Maar daar hangt voor de consument een prijskaartje aan, en ik denk dat dat voor een bepaalde doelgroep wel mee weegt in de keuzes die ze op dit moment maken.

Hun blijven idd ook ontzettend hangen in het "ik vind" verhaal, maar hun staan wel veel dichter bij de mogelijkheid om een definitie van paarden welzijn te creëren dan menig Nederlander.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 13:51

Apple schreef:
Verplaatst van RT-D naar BEH. Het is geen rijtechnische discussie.

Heeft er toch ook mee te maken?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:06

Dit wordt off topic maar wat is het welzijn van het paard?
Is het stro versus houtmot?
Potstal versus dagelijks uitmesten?
Inloop stal, stands, boxen?
muesli, slobber, bix?
suiker of light?

Het lijkt meer op een wedstrijd wie het beste concept gebruikt.
En dat beste bestaat niet, daarom zijn er zoveel stromingen.

jannekespr

Re: Wie durft er iets te ondernemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:23

Ja, dat ben ik met slokkie eens. Het probleem is dat de meeste mensen voor 1 stroming kiezen, en de ideeën daarvan blind aanhangen. En wat Fabersmid in het begin aangeeft, daarbij speelt helaas commercie een grote rol. Ik weet niet wat je daar tegen kunt doen, behalve zelf altijd overal goed bij na te blijven denken, en anderen desgevraagd te adviseren. Te pas en te onpas mensen je mening opdringen lijkt me geen oplossing.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:06

En hop, daar gaan we weer. Jannekespr, de 'meeste mensen' kiezen volgens jou voor 1 stroming en hangen de ideeen daarvan blind aan. Hoe weet jij dat 'de meeste mensen' dit doen, heb je daar bewijs van? En hoe weet je dat die mensen blind de ideeen aanhangen?
En FaberSmid, wat wil je bereiken met dit topic??

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:15

FaberSmid schreef:
De natuurlijke bekappers hadden hun conclusie getrokken, dat hoefsmeden hun klanten expres dom houden door ze informatie te achterhouden en geen uitleg te geven. Daarop heb ik beschreven dat hoefsmeden dat niet doen, dat ze zelfs gratis gebruikt gereedschap geven of nieuw gereedschap inkoopprijs en de klanten leren de hoeven tussendoor zelf te onderhouden. Dat is me absoluut niet in dank afgenomen, omdat ze natuurlijk zelf voor kosten natuurlijk bekappen, cursussen geven en gereedschap verkopen met winst belang.
Het is niet dat ik tegen ben wat ik beschreven heb, maar dat ik tegen de magie die er van gemaakt wordt om geld te verdienen op welke wijze dan ook. Natuurlijk heeft ieder zijn beroep en werk, maar sommige dingen gaan mij toch echt te ver.

Tjonge, voor iemand die zich zogenaamd zo netjes doet voorkomen in de diverse topics (U zus, U zo, etc.etc.) ben je toch wel erg bezig met stemmingmakerij hoor. Welke nb-ers hadden hun conclusie getrokken??? Alle nb-ers in de hele wereld? alle nb-ers in Nederland, 1 of 2 nb-ers?? wie o wie??? Als jij als hoefsmid ook zou willen dat jouw klanten tussen de bekap/besla beurten door iedere week de hoeven zouden bijhouden zou je misschien ook wel gereedschap verkopen. En nu generaliseer je voor het gemak nog even verder dat iedere hoefsmid die gereedschap verkoopt dit tegen inkoopsprijs doet. Heb je dat geinventariseerd? Kan me heel goed voorstellen dat bepaalde hoefsmeden dit toch echt niet tegen kostprijs doen. Kortom, niet de ene groep tot heiligen verklaren en de andere groep tot een geldbelustend stel beunhazen bestempelen.
Trouwens...ik zal dan bij de volgende bekapbeurt de vijl maar teruggeven aan de bekapster, die had ik nl. gratis en voor niets gekregen, zal haar even vertellen dat ze dit niet meer moet doen maar er winst op moet gaan maken. :Z

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 17:24

Kinke aangezien u alleen komt rel schoppen, ga ik niet op u in.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:55

Ik stel vragen nav berichten die U post...erg gemakkelijk om dan geen antwoord te geven en mij te beschuldigen van relschoppen. Dus ik vraag het nog maar eens...welke nb-ers???
Sta ik trouwens bekend als relschopper?? :?
Laatst bijgewerkt door Kinke op 19-09-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:56

Goh, ik dacht dat ik me zo netjes uitgedrukt had, dat ik niet aangevallen zou worden. Ik wil niemand beledigen, maar deel mijn ervaringen. Dat zijn ervaringen met mensen waar ik verder goed mee kan opschieten, maar die vaak wel alles volgens het boekje van 1 'stroming' willen doen. Ik vind dat gewoon jammer, omdat ik denk dat je meer kunt leren door overal mee te kijken en wat van mee te nemen. En natuurlijk zijn er ook mensen die dat al doen, maar ik denk (veilig uitgedrukt hoop ik) dat de meerderheid zich beperkt tot het aanhangen van 1 idee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:58

tja...dat ben ik niet met je eens, vind het altijd zo jammer dat er zo gegeneraliseerd wordt.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:06

Nouja, ik vind het mooi dat het blijkbaar niet overal zo is, aangezien jou ervaring anders is. Ik heb altijd veel commentaar en rare blikken gekregen als ik iets 'anders' deed.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:09

dan moet je toch juist niet generaliseren? Je wilt zelf toch ook niet in een hokje geplaatst worden?

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:15

Goed, ik zeg dat het mijn ervaring is, maar wil ook best aannemen dat het niet overal zo is, dus nu geraliseer ik niet meer... :D
Maar in een discussie (en dit is een discussietopic toch?) moet je natuurlijk wel een standpunt kunnen nemen, en een mening kunnen geven, dus een beetje generaliseren mag daar ook wel bij, anders kun je nooit discussiëren en meningen delen, zolang je het maar vriendelijk houdt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:21

tja...ik vond mezelf niet onvriendelijk maar wordt toch bestempeld als relschopper ;)

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:24

Ach, er zijn ergere woorden dan relschopper, dat krijg ik op mijn werk welke dag te horen. 8-)
Maar nu raken we erg off-topic...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 18:32

Kinke schreef:
Ik stel vragen nav berichten die U post...erg gemakkelijk om dan geen antwoord te geven en mij te beschuldigen van relschoppen. Dus ik vraag het nog maar eens...welke nb-ers???
Sta ik trouwens bekend als relschopper?? :?

Lees uw reacties aan mij en jannekespr. Antwoorden op uw vragen heb ik al eerder beschreven en zie mijn onderschrift.
Waar heb ik geschreven dat u een relschopper bent, had geschreven omdat u rel komt schoppen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:32

Wat een onzin topic inmiddels, mensen die terechte kanttekeninggen bij de vage stemmingmakerij van de TS plaatsen worden voor relschoppers uitgemaakt (inplaats van een inhoudelijk antwoord). Het is hier al eerder gevraagd Faber, en ik heb niet veel hoop op een begrijpelijk antwoord, maar wat is nu eigenlijk het punt dat je wil maken t.a.v. paardenwelzijn? Dat er mensen zijn die paarden houden/bekappen/beslaan etc op een manier waar jij het niet mee eens bent?
Oh ja en voor ik het vergeet, Wat moeten we "durven ondernemen" volgens jou?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:43

FaberSmid schreef:
in de visuele cirkel van de "piramiden sekte" natuurlijk bekappen?

zeer zichtbare cirkels :D ?
virtuele cirkels - niet bestaande cirkels
fiscale cirkels met belastingcenten die steeds weer bij de staat terugkomen
visceuze cirkels zijn zeer stroperig.

Kijk dat je die spelfout één keer maakt ok, maar als je dan elders ook al gewezen bent op die fout en je weet dus gewoon het goede woord niet, kan ik je écht niet meer serieus nemen FS.

Je schuift nu alles op één hoop over waar jij het niet mee eens bent, zoals Kuggur al meldde.

Met dit soort posts en topics zet je vooral jezelf voor schut

:wave:

Citaat:
Laten we het brood bakken als voorbeeld nemen. Voor het brood bakken betaal je een bakker. Om het te leren moet je deel nemen aan een of meer cursussen. Daar zijn de verdienste aan het meel, de gist, de rozijnen, en het gereedschap. Na de cursus heb je nog begeleiding, gereedschap en ingredienten nodig. Als de tijd komt dat je zelf brood bakken mag, breng je weer de klanten in de visuele cirkel van de "piramiden sekte" brood bakken

en om nog maar een quote te pakken

Citaat:
Wat is internet toch een mooi medium: Niet zozeer omdat creatieve geesten hun ei kwijt kunnen, maar vooral omdat de mogelijkheid wordt geboden aan een ieder om zichzelf voor het oog van de wereld belachelijk te maken. En sommige grijpen die laatste mogelijkheid met beide handen aan.
En zo wordt het voor het publiek veel gemakkelijker om een keuze te maken. Waar kiest men voor? Onnozele prietpraat, of goed onderbouwde artikelen? De tijd zal het leren.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 20:50

Kuggur schreef:
Wat een onzin topic inmiddels, mensen die terechte kanttekeninggen bij de vage stemmingmakerij van de TS plaatsen worden voor relschoppers uitgemaakt (inplaats van een inhoudelijk antwoord). Het is hier al eerder gevraagd Faber, en ik heb niet veel hoop op een begrijpelijk antwoord, maar wat is nu eigenlijk het punt dat je wil maken t.a.v. paardenwelzijn? Dat er mensen zijn die paarden houden/bekappen/beslaan etc op een manier waar jij het niet mee eens bent?
Oh ja en voor ik het vergeet, Wat moeten we "durven ondernemen" volgens jou?

U maakt ieder uit voor relschoppers?
Dat het antwoord niet het antwoord is wat u wil, is dan pech hebben leer mij dan naar uw zin antwoorden?
Wat mijn punten zijn staat beschreven, u leest alleen maar over natuurlijk bekappen? Het gaat er niet om of ik het er wel of niet mee eens ben, net zoals het bij u daar niet om gaat. Zie mijn onderschrift, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Wat u moet ondernemen, mag u helemaal voor u zelf bepalen. U mag best de anderen kant op kijken, als u iets ziet wat niet door de beugel kan.

Arabesk als u mij op een taalfoutje wil pakken, leef u uit. Als of u geen taalfouten maakt?
Is zeker een inhoudelijke reactie en geen persoonlijke aanval?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:22

Ik wil best een inhoudelijke reactie geven, maar dan moet er wel inhoud zijn }:0 sorry en die kan ik niet vinden :+

en nee ik maak geen taalfouten, hooguit typfouten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:28

Arabesk dan is mijn taalfout ook een typfout nou goed?
Schrijft u eens een inhoudelijk stukje dan?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:06

Wow, wat een wartaal,
Ik maak niemand uit voor relschopper, ik wijs jou erop dat je dat doet (lezen is blijkbaar ook moeilijk).
En tussen twee haakjes Faber ik ben niet een "natuurlijk bekapper", Ik besla mijn paarden (zelf).
Maar goed je antwoorden getuigen van een dermate hoge graad van verwarring dat ik verder reageren in dit topic nutteloos acht.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:07

Moderatoropmerking:
Verzoekje om een beetje ontopic te blijven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:12

Zooooo.. Ik snap de helft niet van wat je nu eigenlijk wilt maargoed..
Als je dat allemaal wil gaan boycotten kun je de paarden misschien allemaal maar in laten slapen? :+