mirgino schreef:mijn pony is in mei ingeslapen op de kliniek aan acute EMS
had ik het maar eerder geweten dan had er misschien wel iets aan te doen geweest.
pony was een harde tante en liet eigenlijk niets merken totdat het echt te laat was
de ongemakken die ze in de 5 jr dat ik haar had gehad heeft, waar volgens de DA geen verklaring voor was ,vielen wel op zijn plaats.
ik heb heel wat bij de DA gelopen met haar en elke keer ging het over,waardoor er niet verder gezocht is
en ik had er nog nooit van dichtbij mee te maken gehad anders waren we zeker gaan doorzoeken.
ze was dus ernstig Insuline Resistend en dat was te behelpen geweest,als het op tijd ontdekt was.
ik baal dus verschrikkelijk en had er alles voor over gehad om haar pijnvrij te kunnen houden.
als ik nu lees in het IR topic hoe daar de IR paarden weer opknappen word ik erg verdrietig.
mijn pony is ingeslapen omdat we er telaat bij waren.
je hoeft jezelf niets te verwijten...je bent atijd tijdig bij een dierenarts geweest....kijk dat er nog relatief weinig bekent is over IR en EMS is gewoon jouw pech geweest.....
Mijn paard kreeg al 13 jaar geleden IR,dat weet ik nu sinds vier jaar.....daarvoor had nog geen dierenarts er van gehoord(in frankrijk)