verlopen olie tegen de jeuk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:08

gohya schreef:
Ik heb het hier over de HOEFTEER,de echte zuivere hoefteer.
Niet die chemische hoefteer.

Mag jij 3 keer raden wat daar in zit...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:13

_Sigrid_ schreef:
Azijn en zout zijn zeer zuivere en onschadelijke natuurproducten die geen bijwerkingen opleveren. Ik heb ook al meerdere keren succesvol azijn ingezet bij jeuk en mijn eigen wondjes ontsmet ik standaard in gekookt water met zout daarin opgelost. Het prikt even, maar daarna is het ook echt wel schoon.

Ja op een gave huid wel, ik maak zelf ook wel dingen met azijn etc. vliegenspray bijv. Ponnie van topic starter weten we niet eens of de huid open is dus dat is eigenlijk wel wat speculeren. Maar goed die afgewerkte olie is geen strak plan en zij zal het duidelijk moeten zien te maken aan de eigenaren, het is niet haar ponnie, het is haar verzorgponnie en dat is wat me zo raakt.
Ik denk als je die olie gaat gebruiken moet het wel bar en boos zijn en het is ook nog goedbedoeld om beest van de jeuk af te helpen.
Ik ben dus ook eigenlijk best erg benieuwd waarom beest zo schuurt. Pas dan kun je denk ik zeggen azijn, zout of menthol etc. Of wie weet gewoon een eczeemdeken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:16

In de zon mogen ze idd. NIET staan.
Ik heb het nagevraagd bij een reformwinkel en daar zeiden ze ook dat het NIET kanker verwekkend is.Het gaf vroeger zulke goede resultaten bij mens en dier.Maar als iets echt werkt halen ze het uit de handel,want dan kan er nix meer op verdient worden he.
Mijn dieren zijn het levende bewijs dat het echt werkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:19

:= Wat een onzin... Sorry.

gohya

Re: verlopen olie tegen de jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:26

Heb jij het ooit geprobeerd? Nee dus,dan kan je ook niet zeggen wat een onzin.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:28

gohya schreef:
Ik heb het nagevraagd bij een reformwinkel en daar zeiden ze ook dat het NIET kanker verwekkend is.Het gaf vroeger zulke goede resultaten bij mens en dier.Maar als iets echt werkt halen ze het uit de handel,want dan kan er nix meer op verdient worden he.

Misschien kun je het beter navragen bij het registratiebureau diergeneesmiddelen?
Afgewerkte olie werkt ook. Maar inmiddels is er wel van bekend dat het middel erger kan zijn dan de kwaal.
Van teer had ik nooit gehoord trouwens hoor dat dat zou kunnen helpen.
Maar iemand die in een reformwinkel werkt vind ik eerlijk gezegd niet een betrouwbare bron voor diergeneesmiddelen. Wel weet ik dat er teershampoo bestaat tegen roos etc. verkrijgbaar is in reformzaken, maar dat lijkt me ook behoorlijk verdund en wordt uitgespoeld na het haren wassen.
Ik wil je beslist niet ongeloofwaardig maken hoor, maar bij teer heb ik dus ook vraagtekens of dat nu wel zo veilig is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:31

Ik zou zeggen probeer het eens en je zult het resultaat zien,
je zal er versteld van staan.
Mijn hond is nu al 13 jaar oud,is behandeld met die hoefteer toen hij 6 jaar was.Hij is nooit ziek geweest en nog steeds kern gezond.Als die teer zo slecht zou zijn had ik de gevolgen ervan allang moeten zien.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:41

gohya schreef:

En dat zeggen mensen die verlopen olie gebruiken nou ook... Het werkt toch! Kijk maar mijn dieren zijn het bewijs dat het werkt. Tja.... :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:43

Nou ik heb geen enkel dier gezien waarbij de olie heeft gewerkt.
Maar ik houd er over op,ik weet dat de teer helpt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:43

Verlopen olie werkt in sommige gevallen echt ! Maar of het gezond is ???
Het levende bewijs is mijn eigen paard heb het 3 dagen gebruikt !!!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:44

Lindaan (= verboden landbouwstof) is ook het enige middel dat werkt tegen schurftmijt. Het werkt inderdaad, de schurft gaat weg. Maar de toxische stoffen worden opgeslagen in je onderhuidsevet en zullen daar je hele leven blijven en zo lang het daar zit, is het "veilig". Maar het is zeer slecht voor mensen die daarna gaan afvallen. Het vet verbrand, gif komt weer in je bloedbaan en zo in je lever terecht waar het leverschade aan kan richten...

Maar het helpt wel tegen schurftmijt :j

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:00

Wij gebruiken ook azijn bij paarden die af en toe een schuren maar als ze echt eczeem hebben helpt het niet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:42

Er bestaat shampoo zwavel en teer shampoo oa van sectolin , en wordt aangeraden voor paarden of andere dieren met jeuk , oa tegen schilfers , roosachtige aandoeningen !!!
Dat werkt dus ook prima :)

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 17:44

Bedankt voor al jullie reacties,
Hij heeft geen wondjes gelukkig maar jeukt wel.
Het spul help trouwens niet want mijn verzorgpony jeukt gewoon door, de eigenaar denkt zelf dat het wormen zijn maar vind een wormenkuur te duur en de da al zeker.
en hij blijft het gewoon smeren, ik weet echt niet hoe ik hem nou goed aan het verstand moet brengen dat dit slecht is. ;(

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:04

biesbas schreef:
Bedankt voor al jullie reacties,
Hij heeft geen wondjes gelukkig maar jeukt wel.
Het spul help trouwens niet want mijn verzorgpony jeukt gewoon door, de eigenaar denkt zelf dat het wormen zijn maar vind een wormenkuur te duur en de da al zeker.
en hij blijft het gewoon smeren, ik weet echt niet hoe ik hem nou goed aan het verstand moet brengen dat dit slecht is. ;(

Wat vreemd dat de eigenaar denkt dat een wormenkuur te duur is. Is meen ik iets van tussen de 10 en 12 euro ( even uit mijn hoofd)
Misschien heb je er wat aan om deze wikipagina over wormen uit te printen en het te geven aan de eigenaar. Als de ponnie ziek wordt van de wormen is ie veel verder van huis en de ponnie ook.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:50

Bedankt, maar ik denk dat hij zelf heel goed weet wat de gevolgen kunnen zijn en dat hij alleen maar boos word als ik het hem laat zien.
Hij voert mijn verzorgpony nu uien omdat dat helpt tegen de wormen zegt hij, ik zou zelf liever hebben dat hij een wormenkuur krijgt, (als hij echt wormen heeft teminste, misschien is het wel iets heel anders waarom hij jeuk heeft). maarja het is mijn pony niet, al voelt het vaak wel zo.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:45

biesbas schreef:
Bedankt, maar ik denk dat hij zelf heel goed weet wat de gevolgen kunnen zijn en dat hij alleen maar boos word als ik het hem laat zien.
Hij voert mijn verzorgpony nu uien omdat dat helpt tegen de wormen zegt hij, ik zou zelf liever hebben dat hij een wormenkuur krijgt, (als hij echt wormen heeft teminste, misschien is het wel iets heel anders waarom hij jeuk heeft). maarja het is mijn pony niet, al voelt het vaak wel zo.

En dan is een DA te duur? De hele uienfamilie is giftig voor paarden (bloedarmoede).

Om even off topic te gaan : Kan zijn dat je serieus moet nadenken of je hiermee door wil gaan of dat je vanwege de eigenaar helaas beter een andere verzorgpony kan zoeken. Want hoe dan ook de eigenaar verander je niet en dan helaas ook het welzijn van de pony niet.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:50

Sorry dat ik dit topic nu weer omhoog schop. :o
Ik heb dus tegen hem gezegd dat verlopen olie slecht en kankerverwekkend is, maar hij zegt zelf van niet omdat hij zijn pony een keer helemaal heeft inesmeerd en hij nu nog leeft. En hij vraagt nu aan mij of ik kan aantonen dat het echt slecht is, maar hoe zou ik dit moeten aantonen, is er een keer onderzoek naar gedaan?
Ik heb vandaag trouwens ook afgezegt, omdat ik zijn gezeik iedere dag echt niet meer trek, hij zegt steeds dat ik lui ben etc. terwijl ik voor zijn 4 pony's uitmest.
Laatst bijgewerkt door biesbas op 22-09-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:53

Ik kan je niet vertellen of er een artikel is ! Maar ik heb het zelf ook wel eens gebruikt omdat ik de wanhoop nabij was , gezond zal het zeker niet zijn !!
Maar een advies je hoeft je niet te laten kleineren door een pony eigenaar dus als hij dat blijft doen , zou ik lekker andere pony,s zoeken om te verzorgen :) bij iemand die het wel waardeerd

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:55

Zinzi_jewel schreef:
Ik kan je niet vertellen of er een artikel is ! Maar ik heb het zelf ook wel eens gebruikt omdat ik de wanhoop nabij was , gezond zal het zeker niet zijn !!
Maar een advies je hoeft je niet te laten kleineren door een pony eigenaar dus als hij dat blijft doen , zou ik lekker andere pony,s zoeken om te verzorgen :) bij iemand die het wel waardeerd
Ik heb vandaag afgezegd, alleen er is een maand opzegtermijn,
maar voor de pony maakt het niks uit want die blijft daar nog wel gewoon, maarja ik denk dat ik daar niet veel aan kan veranderen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:04

Een maand opzegtermijn ???
Op wat voor basis verzorg je die pony,s dan ?
Krijg je er een vergoeding voor oid.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:09

of ze moet betalen?
als je geen contractje hebt
gewoon weggaan

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:21

biesbas schreef:
Ik heb dus tegen hem gezegd dat verlopen olie slecht en kankerverwekkend is, maar hij zegt zelf van niet omdat hij zijn pony een keer helemaal heeft inesmeerd en hij nu nog leeft. En hij vraagt nu aan mij of ik kan aantonen dat het echt slecht is, maar hoe zou ik dit moeten aantonen, is er een keer onderzoek naar gedaan?

Aan wetenschappelijk onderzoek kan ik je niet helpen. Vertel die man maar dat roken ook kankerverwekkend is, maar dat er zat mensen zijn die rokend de 90 jaar behalen. :) Ook is één paard niet echt een goede maatstaf om te bepalen of iets (op lange ! termijn) slecht is.
(Aparte vent trouwens, ik zou het er niet al te lang uithouden. Maar ja, liefde voor de paarden, of niet? :D )

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 00:33

dat het niet zo goed is voor milieu en dieren kan ie lezen Zelf kan ie conclusie trekken. Jij hoeft niets te bewijzen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:46

elke keer als ik een topic zie langskomen wat over verlopen olie gaat moet ik toch even reageren

ik heb een merrie gehad die in haar jongere jaren elk jaar behandeld werd met verlopen olie tegen mok.
( vanaf ongeveer 1e jaar tot 5e jaar)

het werkt inderdaad wel, je kunt het voor tal van aandoeningen gebruiken.
alleen tja...mijn merrie kreeg dus op haar 7e meerdere tumoren verspreid over het hele lichaam.
na enige speurwerk kwamen veearts en ik uit op de verlopen olie.

merrie is er uiteindelijk aan overleden.

zijn zoveel huis tuin en keukenmiddelen die werken.
de berkenteer ken ik als heel goed product,maar dan niet de hoefteer,maar de gewone olie.
valt prima op plekjes te smeren, denk dat de teer ook wel te proberen valt,als het op een hoef kan word het toch ook opgenomen door het lichaam?

reden waarom de teer en verlopen olie werken is dat deze de plekjes luchtdicht afsluiten waardoor veel bacterien geen kans meer krijgen.
als staartschuren veroorzaakt word door wat anders dan een bacterie moet je dan dus ook andere producten gaan proberen.