Mijn pony wordt gek van de jeuk! Wat kan dit zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:20

je hoort toch wel eens wat van die kleine vliegjes waar sommige paarden heel veel last van hebben... Ik weet daar eigenlijk ook niet meer over, maar vraag nog eens rond

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:43

piedrolover=zomerexceem

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:47

misschien is het handiger om even de DA te bellen, misschien is het wel een schimmel of een luis.

als het toch zomereczeem is, zijn er best veel middels die je kunt proberen of je kunt een boett deken aanschaffen.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 12:53

Wel vreemd dat het paard naast hem het ook heeft. Zit er niet iets in de stal? Hoe is bijv de stalbodem en vloer? Zit er een oude mestput/grup oid onder? Dan kan het zijn dat die vol is en er vliegjes uitkomen.
Of idd luis, omdat ze samen staan en het van elkaar hebben gekregen. Kan je kleine beestjes zien lopen? (Goed zoeken aan staartwortel, manenkam.)

Wat ik zo langzamerhand wel van zomereczeem heb begrepen is dat je kan smeren wat je wil, maar het enige dat echt helpt (problemen voorkomt) is een boett-deken (of iets soortgelijks) waardoor de vliegjes niet meer op het lichaam kunnen komen.

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:06

is zomerexceem besmettelijk?
er staan rond de paarden van tamara en marjolein ook paarden die gewoon in de wei staan en snachts op stal en die hebben nergens last van. het zijn echt hun 2 die zo lopen te jeuken.
mijn paard staat tegenover gamble en hans en staat gewoon op stal maar hij heeft nergens last van dus daar kan het ook niet aan liggen denk ik.
gamble heeft bultjes maar hans niet toch mar?

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:08

gamble heeft bultjes van de wei... is volgens mij niks met die jeuk te maken!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:15

Je ziet echt helemaal niks zitten! geen schilfers, geen rare beestjes... Ze staan met een hele groep in de wei en alleen die van ons hebben t. We hebben nu immaverol gekocht en ze gewassen, dus even kijken hoe dat gaat!

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:11

Waarom vraag je de dierenarts niet even wat het is. "Zomaar" gaan wassen met Imaverol vind ik wel een beetje raar eigenlijk. Verward

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:50

Ik zei al; er valt helemaal niks te zien, ze hebben het niet elke dag. Wij zien t omdat we onze paarden kennen en weten dat ze normaal niet zo doen, een dierenarts ziet er helemaal niks aan... die zegt ook was m maar met een of ander middeltje. Imaverol kan geen kwaad dus waarom niet gewoon proberen?! Het lijkt tot nu toe te helpen..

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:07

ff offtopic..Gaaaap
haai tamaaar! ga je zo naar stal?

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 12:26

xxx4ya schreef:
Ik zei al; er valt helemaal niks te zien, ze hebben het niet elke dag. Wij zien t omdat we onze paarden kennen en weten dat ze normaal niet zo doen, een dierenarts ziet er helemaal niks aan... die zegt ook was m maar met een of ander middeltje. Imaverol kan geen kwaad dus waarom niet gewoon proberen?! Het lijkt tot nu toe te helpen..

Als je er een dierenarts bijhaalt zal die juist vragen naar de gedrag van je paard. Hij kan je in ieder geval wel vertellen of het zomereczeem is of iets anders. Misschien is je paard wel ergens allergisch voor, dat komt tegenwoordig steeds meer voor. Dierenartsen hebben niet voor niks minimaal 6 jaar gestudeerd.

Als jij jeuk hebt met vage klachten dan ga je er toch ook mee naar een huisarts? Je begint dan toch ook niet met zelf te dokteren:?

Imaverol is giftig en ermee wassen als het niet nodig is vindt ik persoonlijk dus niet erg slim Lips are sealed

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:00

Naja ieder zn ding toch!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 18:46

Tja, totdat het misschien fout gaat...

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 21:52

Hoezo zou het fout gaan? Als het erger word halen we er heus wel een dierenarts bij, ze hebben het nu pas 3 keer gehad in 3 weken, en na t wassen met immaverol hebben we t niet meer gezien. Maar goed op zulke reacties zitten we niet te wachten..