Fijn dat je dit wel even kon evalueren met je DA. Zo sta je toch vaster achter je besluit denk ik. Ik wens je veel sterkte!
Nick1963
Geplaatst: 02-09-09 10:37
Heftig voor je , toch voor Girocco een moedige beslissing , en inderdaad jij bent degene die het moment zal bepalen wanneer het tijd voor hem is om te gaan. Heel veel sterkte en hoop voor jou en Girocco dat jullie een mooie nazomer gegund worden.....
ken je verder niet, lees dit topic nu pas, maar wil ff zeggen dat ik met je meeleef. Heb zelf in maart een paard moeten laten inslapen ivm artrose en nog wat andere klachten. Ik weet hoe moeilijk het is. Maar het is een dappere beslissing en het meest eerlijk naar je paard toe. Sterkte
Ook ik vind dat je een dappere beslissing hebt gemaakt die eerlijk is naar je paar toe. Maar dat had ik in mijn eerder reactie ook al vermeld. Veel sterkte de komende tijd.
Kan je hem niet lekker in het land laten en laten genieten van zijn oude dag..Uiteraard zonder pijn en dat er niet meer op hem gereden word. Misschien weet je een adresje waar hij lekker vertroeteld word en daar mag staan.
Ik zou niet zo heel erg snel opgeven ( mits het dier pijn heeft natuurlijk)
Sterkte met je beslissing en ik vind het heel moeilijk voor je!
linda_arnold
Geplaatst: 03-09-09 22:49
Heel veel sterkte de komende week, het zal geen makkelijke tijd voor je zijn!
Paard mag trots zijn met een baasje zoals jij!!
Sterkte
liljebo
Geplaatst: 04-09-09 07:18
Elvira24 schreef:
Kan je hem niet lekker in het land laten en laten genieten van zijn oude dag..Uiteraard zonder pijn en dat er niet meer op hem gereden word. M!
Als je alles goed leest, weet je dat het paard wel veel pijn heeft.
*heb altijd wat moeite met dit soort reacties onder deze omstandigheden. TS heeft het moeilijk genoeg*
Als hij zoveel pijn heeft dan staat hij niet meer op..en dat doet hij niet. Ik heb het ook het beste voor met het paasdje hoor. En ik heb moeite met jouw reactie!
SusanW
Geplaatst: 04-09-09 08:36
Elvira24 schreef:
Als hij zoveel pijn heeft dan staat hij niet meer op..en dat doet hij niet.
Deze opmerking vooral in combinatie met je onderschrift....
Elvira............. je hebt duidelijk nog een hoop te leren.............
CP...... moedige beslissing, en ik bewonder je daarvoor!
Paard heeft het beste gegeven wat hij kon geven, en het is op nu....... nu moet jij het beste teruggeven wat je hem kan geven.... en dat is rust en pijnvrij...... ondanks dat het je verdriet doet....... Houden van is loslaten!
Ik ben het totaal met je eens!!ik zei toch als het pijn heeft.. Ik weet dat ze er alles aan heeft gedaan..ik zou tot het uiterste gaan tot dat het echt niet meer kan maar wel zonder pijn. Ik vind dat ze het heel goed doet!!veel bewondering voor! Mijn vraag was aan haar en niet aan jou! En ik denk niet dat ik nog veel te leren heb hahah als jij eens wist! Ik denk jij eerder dan ik maar maakt niet uit..ik laat je in die waan!
CP heel veel sterkte in deze ongeloofelijke moeilijke tijd!! Het is vreselijk om je beste vriend in te laten slapen,vertroetel hem en maak nog mooie foto's zodat ze altijd inje herinnering blijft!
fanci_mike
Geplaatst: 04-09-09 08:54
TS: heel veel sterkte, ik voel met je mee (zit in zelfde soort schuitje). Heel moedig dat je voor hem kiest, om het niet te erg te laten worden. Ik ben al bijna 5 maanden aan het toe kijken op een merrie (met veulentje) die langzaamaan opgevreten wordt door artrose, en dat doet (voor jezelf en voor paard) heel erg veel pijn. Binnenkort mag zij ook... Je merkt zelf heel goed dat je paard niet meer wil, dat is hier ook zo. Nogmaals: sterkte!
(en van die flut opmerkingen daar hebben we dus niks aan, dit soort besluiten zijn toch meestal wel heeeel goed doordacht... Artrose is een lijdensweg!!!)
AngeliqueB
Geplaatst: 04-09-09 08:54
Ik wens je veel liefde en sterkte, je paard inslapen omdat hij zo'n pijn heeft is moeilijk. Met pijnstilling naar dat moment toeleven is een goed idee, hij krijgt rust in zijn lijf en jij de kans om af te sluiten. Niet dat het makkelijker is op het moment van inslapen, wel meer rust voor jezelf dat je voor hem het beste kiest...
Bedankt iedereen voor de reacties, @Elvira, ik snapte je opmerking in zekere zin wel, maar op het moment staat hij al 24/7 op het lans (al een jaar) en wordt ook al een tijd niet meer gereden.
vanmeekeren
Geplaatst: 04-09-09 19:29
Ik voel helemaal met jullie mee, alleen is mijn paard veel jonger (10) en heeft al artrose in zijn rug (lendenwervels). Hij is ingespoten met ontstekingsremmer, staat nu dag en nacht buiten (bij regen met een regendek op) , loopt elke dag een half uur in de stapmolen en is 2 weken geleden behandeld door de chiropractor (die was heel tevreden). Dinsdag was hij supervrolijk, galoppeerde en bokte dat het een lieve lust was. Na die tijd is hij niet meer vooruit te krijgen en voelt zijn rug weer heel gevoelig. Dan denk je wel: wat is nu het vooruitzicht? Ik heb hem niet bij huis, anders zou ik hem net zo lang laten lopen tot het echt niet meer kon.