Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
naomi_s schreef:he ik weet niet of je deze al kent? je kan ook een aantal teentjes knoflook een paar dagen in een fles witte azijn laten zwemmen en dit (stink) spul in een pantenspuit doen. je kuynt het dan makkelijk op je paard aanbrengen. de mijne staat de hele dag in de wei en heeft nu al last van de vliegen en hiermee komen ze niet bij `r in de buurt. (ik liever ook niet) het stinkt wel maar ik spuit het `s avonds na het rijden op(vliegen en muggen komen op zweet af) en ze heeft er de hele dag profeit van.
carina schreef:De uitleg kan ik denk ik ook wel gedeeltelijk geven.
Wat jij doet Naomi, is de knoflook op je paard spuiten. Tuurlijk, stinkt vreselijk en werkt vast wel tegen vliegen. Maar knoflook heeft nog meer functies dan bescherming geven tegen vliegen. En die heb je niet als je je paard onderspuit, maar alleen maar wanneer je het voert.
Door de bloedzuiverende werking van knoflook wordt het bloed "zuiverder", hierdoor wordt je paard vanzelf minder aantrekkelijk voor muggen. De werking komt dan alleen van binnenuit, en niet van buitenaf.
Cassidy, mee eens?
naomi_s schreef:ben het wel eens met je carina, maar zweet blijft zweet, of het boed nu gezuiverd is of niet. dus blijven er vliegen op af komen. het bleod zuiveren vindt ik zelf niet bepaald nodig, omdat paarden al eeuwen zonder doen, met succes. vandaar dat ik het gewoon op d`r huis spuit.
sorayalover schreef:ik wil mijn paardook knoflook gaan voeren niet tegen de vliegen maar gewoon vor de bloedzuivering enzow!wat is het beste,tabletten/poeder/snippers?
Margreet schreef:De knoflook die ik voer komt bij de Hocras vandaan (horecagroothandel), kilozakken met poeder, zelf in een emmertje doen, veeeeel goedkoper dan de paardendrogist en reken maar dat het net zo hard stinkt!
Gewoon knoflook is mij goed genoeg, ik hoef geen "speciale paardenknoflook" met een duur prijskaartje er aan.
Cassidy"]
[quote="sorayalover schreef:ik wil mijn paardook knoflook gaan voeren niet tegen de vliegen maar gewoon vor de bloedzuivering enzow!wat is het beste,tabletten/poeder/snippers?
sorayalover schreef:mnmm en waar kunje dat krijgen dan?bij de welkoop hebben ze alleentablette maar daar staat 20 tabletten per dag nou dan gaat t wel snel