Knoflook?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:38

he ik weet niet of je deze al kent? je kan ook een aantal teentjes knoflook een paar dagen in een fles witte azijn laten zwemmen en dit (stink) spul in een pantenspuit doen. je kuynt het dan makkelijk op je paard aanbrengen. de mijne staat de hele dag in de wei en heeft nu al last van de vliegen en hiermee komen ze niet bij `r in de buurt. (ik liever ook niet) het stinkt wel maar ik spuit het `s avonds na het rijden op(vliegen en muggen komen op zweet af) en ze heeft er de hele dag profeit van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 21:42

naomi_s schreef:
he ik weet niet of je deze al kent? je kan ook een aantal teentjes knoflook een paar dagen in een fles witte azijn laten zwemmen en dit (stink) spul in een pantenspuit doen. je kuynt het dan makkelijk op je paard aanbrengen. de mijne staat de hele dag in de wei en heeft nu al last van de vliegen en hiermee komen ze niet bij `r in de buurt. (ik liever ook niet) het stinkt wel maar ik spuit het `s avonds na het rijden op(vliegen en muggen komen op zweet af) en ze heeft er de hele dag profeit van.

Behalve de antibacteriele, antiparasitaire en bloedreiningende werking die knoflook geeft als je het gewoon door het eten doet...
Het is hetzelfde als met alle glansmiddelen die je op een paard spuit. De natuurlijke glans komt van binnen. Je kunt je paard van buiten nog zo volspuiten met olie, een scheutje over het voer doet wonderen voor een mooie vacht. En zo is dat ook met de knoflook...

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:14

waarom dure knoflook snippers, poeder etc gaan voeren als dit ook uitstekend werkt? het is een wat goedkopere oplossing.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:21

naomi_s schreef:
waarom dure knoflook snippers, poeder etc gaan voeren als dit ook uitstekend werkt? het is een wat goedkopere oplossing.....

maar niet helemaal vergelijkbaar....

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:45

zou je dat dan uit willen leggen? het gaat om het feit dat het tegen vliegen helpt...

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:12

Ik voerde mijn paardje in de winter foenegriek, ik dacht dat het geen kwaad kon. Het heeft even geholpen maar het kwam weer terug en het werd erger. Verward Ik moest haar een maand laten staan zodat het niet chronish werd. Nu voer ik het alleen als het echt nodig is en dan niet te lang. Knoflook kan geen kwaad, het heeft een zuiverende werking en het beschermd het DNA. Vingers aflikken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:20

Matti90 schreef:
Knoflook kan geen kwaad, het heeft een zuiverende werking en het beschermd het DNA. Vingers aflikken

DNA beschermen? Daar heb ik nou echt nooit van gehoord. Neem van mij aan: NIETS kan het DNA beschermen....

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:16

en de uitleg???????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:18

Komt vanavond, ik zit op mijn werk clandestien te bokken en ga hier geen uitgebreide verslagen zitten tikken....

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:47

De uitleg kan ik denk ik ook wel gedeeltelijk geven.

Wat jij doet Naomi, is de knoflook op je paard spuiten. Tuurlijk, stinkt vreselijk en werkt vast wel tegen vliegen. Maar knoflook heeft nog meer functies dan bescherming geven tegen vliegen. En die heb je niet als je je paard onderspuit, maar alleen maar wanneer je het voert.
Door de bloedzuiverende werking van knoflook wordt het bloed "zuiverder", hierdoor wordt je paard vanzelf minder aantrekkelijk voor muggen. De werking komt dan alleen van binnenuit, en niet van buitenaf.

Cassidy, mee eens?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:01

Qua beschermen van het DNA zou je misschien richting anti-oxidanten ofzo kunnen denken.

DNA zelf kun je bij mijn weten ook niet echt beschermen, in de zin van beschermen tegen invloeden van buitenaf, maar de "controle-processen" die een cel heeft bij het dupliceren van DNA kun je wel degelijk beinvloeden. Straling bijvoorbeeld werkt het ontstaan van 'foutjes' in de hand, net als alcohol en roken. Als de controleprocessen bij de celdeling goed werken, dan voorkomt dat de verspreiding van dat soort foutjes (kanker) zodat het beperkt blijft tot die ene cel.

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat er stoffen zijn die een gunstige invloed hebben op dat controle proces. Of knoflook daar ook bij hoort durf ik niet te zeggen, slecht zal het niet zijn.
(Vaag verhaal weer Cellulaire biologie is niet bepaald m'n sterkste punt Haha! )

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:52

ben het wel eens met je carina, maar zweet blijft zweet, of het boed nu gezuiverd is of niet. dus blijven er vliegen op af komen. het bleod zuiveren vindt ik zelf niet bepaald nodig, omdat paarden al eeuwen zonder doen, met succes. vandaar dat ik het gewoon op d`r huis spuit.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:19

ik wil mijn paardook knoflook gaan voeren niet tegen de vliegen maar gewoon vor de bloedzuivering enzow!wat is het beste,tabletten/poeder/snippers?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:18

carina schreef:
De uitleg kan ik denk ik ook wel gedeeltelijk geven.

Wat jij doet Naomi, is de knoflook op je paard spuiten. Tuurlijk, stinkt vreselijk en werkt vast wel tegen vliegen. Maar knoflook heeft nog meer functies dan bescherming geven tegen vliegen. En die heb je niet als je je paard onderspuit, maar alleen maar wanneer je het voert.
Door de bloedzuiverende werking van knoflook wordt het bloed "zuiverder", hierdoor wordt je paard vanzelf minder aantrekkelijk voor muggen. De werking komt dan alleen van binnenuit, en niet van buitenaf.

Cassidy, mee eens?

Mijn dank is groot: Helemaal mee eens.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:23

naomi_s schreef:
ben het wel eens met je carina, maar zweet blijft zweet, of het boed nu gezuiverd is of niet. dus blijven er vliegen op af komen. het bleod zuiveren vindt ik zelf niet bepaald nodig, omdat paarden al eeuwen zonder doen, met succes. vandaar dat ik het gewoon op d`r huis spuit.

Je krijgt een heleboel minder vliegen die op je paard afkomen, als je je paard na het in het zweet werken afspuit. Maar zelfs dan blijven de vliegen komen. En misschien geef jij de voorkeur aan spuiten, maar mijn paard reageert erg gevoelig op alles wat ik op haar huid spuit...en de knoflook voeren gaat gewoon goed....

En als je het het liefste puur natuur houdt, dan moet je helemaal niets doen... en ook niet met spuiten beginnen....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 30-04-03 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:28

sorayalover schreef:
ik wil mijn paardook knoflook gaan voeren niet tegen de vliegen maar gewoon vor de bloedzuivering enzow!wat is het beste,tabletten/poeder/snippers?

Maakt verder niet uit hoe je het geeft. Poeder stuift heel erg, en als je per ongeluk de pot uit je handen laat vallen ben je dat wat op de grond is gevallen kwijt...bovendien hou ik er niet van als het gemalen is, je kunt nooit zien wat ze er nog doorheen gooien...Het is wel makkelijk te doseren, en de paarden eten er minder makkelijk omheen.

Snippers is makkelijk te geven, is minder mee geknoeid (in mijn ogen dan). What you see is what you get. Laat de emmer uit je handen vallen en je kunt nog een gedeelte redden...Mijn merrie heeft de neiging om weleens om de snippers heen te eten. En het is wat lastiger te doseren.

Granulaat...tja, daar is ook alweer een heel verwerkingsproces aan vooraf gegaan. Ik ben er nooit zo zeker van dat het de werking van het knoflook niet teniet doet.

Ik geef snippers. In mijn ogen de meest handige manier, de meest natuurlijke grondstof naast verse knoflook....

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:10

[quote="
Ik geef snippers. In mijn ogen de meest handige manier, de meest natuurlijke grondstof naast verse knoflook....[/quote]

hoeveel geef jij dan?????????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:13

één eetlepel vol per dag...

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 10:03

Margreet schreef:
De knoflook die ik voer komt bij de Hocras vandaan (horecagroothandel), kilozakken met poeder, zelf in een emmertje doen, veeeeel goedkoper dan de paardendrogist en reken maar dat het net zo hard stinkt!
Gewoon knoflook is mij goed genoeg, ik hoef geen "speciale paardenknoflook" met een duur prijskaartje er aan.

Hahah, die hebben wij ook maar dan de snippers. Veel goedkoper. We kopen er ook mint.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:42

Cassidy"]
[quote="sorayalover schreef:

Maakt verder niet uit hoe je het geeft. Poeder stuift heel erg, en als je per ongeluk de pot uit je handen laat vallen ben je dat wat op de grond is gevallen kwijt...bovendien hou ik er niet van als het gemalen is, je kunt nooit zien wat ze er nog doorheen gooien...Het is wel makkelijk te doseren, en de paarden eten er minder makkelijk omheen.

Snippers is makkelijk te geven, is minder mee geknoeid (in mijn ogen dan). What you see is what you get. Laat de emmer uit je handen vallen en je kunt nog een gedeelte redden...Mijn merrie heeft de neiging om weleens om de snippers heen te eten. En het is wat lastiger te doseren.

Granulaat...tja, daar is ook alweer een heel verwerkingsproces aan vooraf gegaan. Ik ben er nooit zo zeker van dat het de werking van het knoflook niet teniet doet.

Ik geef snippers. In mijn ogen de meest handige manier, de meest natuurlijke grondstof naast verse knoflook....
[/quote]

Behalve poeder, snippers en granulaat heb je ook nog knoflookolie. En dan bedoel ik de essentiele olie hiervan. Super sterk, 1 druppel staat gelijk aan 8 teentjes verse knoflook. Omdat dit zo sterk is hoef je er veel minder van te voeren, 1 tot 2 druppels per week is voldoende. Verder is het ideaal om te te dienen, druppeltje op sneetje brood, of op wat dan ook en ze eten het zo op.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 10:07

mnmm en waar kunje dat krijgen dan?bij de welkoop hebben ze alleentablette maar daar staat 20 tabletten per dag nou dan gaat t wel snel

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:19

sorayalover schreef:
mnmm en waar kunje dat krijgen dan?bij de welkoop hebben ze alleentablette maar daar staat 20 tabletten per dag nou dan gaat t wel snel

Als je bijvoorbeeld op www.silverlinde.com kijkt, onder "producten" dan zie je het vanzelf staan, volgens mij kan je het daar gewoon betsellen, en sturen ze het naar je op. Als je het zekert wilt weten moet je ze ff e-mailen.
Via de paardendrogist kan ook, alleen ook dan heb je olie van de silverlinde, alleen dan met een fikse toeslag erbovenop, plus een hoop verzendkosten...

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:21

mmm

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:24

mmm positief of mmm negatief? Haha!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:26

best duur 10 ml en best wel duur misschen toch beter poeder of snippers