Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:zwijnenstal schreef:hoe verzin je zo een vraag.Ik zou er alles voor over hebben om mijn paard bij me te houden ook al is ze oud.
Dan wacht je nog maar even met een nieuw paard.
JuravelOX schreef:Mijn mond valt open van verbazing.....
Zolang een DA zegt dat het nog kan, geef je het beesje maar een mooie oude dag!!
Mijn mening is: zodra het dier echt veel pijn heeft en het leven echt op is en de DA beaamt dat, dan mogen ze naar de hemel.
Voor die tijd....nee echt niet.
En voor de artrose kun je ze ook wat geven van DA of iets homeopathisch ofzo en misschien een verlichtende massage.
Dus ik zou zeggen hou je pony lekker geef um zijn/haar welverdiende oude dag! Ga geen ander huis zoeken, maar laat het beesje lekker lopen waar die nu is. En geniet samen! Dat zal je later dankbaar zijn!
Zolang een DA zegt dat het nog kan, geef je het beesje maar een mooie oude dag!!
Mijn mening is: zodra het dier echt veel pijn heeft en het leven echt op is en de DA beaamt dat, dan mogen ze naar de hemel.
En voor de artrose kun je ze ook wat geven van DA of iets homeopathisch ofzo en misschien een verlichtende massage.
Dus ik zou zeggen hou je pony lekker geef um zijn/haar welverdiende oude dag! Ga geen ander huis zoeken, maar laat het beesje lekker lopen waar die nu is. En geniet samen! Dat zal je later dankbaar zijn!
JuravelOX schreef:Dus ik zou zeggen hou je pony lekker geef um zijn/haar welverdiende oude dag!
muiszje schreef:Mijn pony van 36 is nog topfit, maar ik merk dat het allemaal een beetje begint af te takelen. Ik heb al 3 jaar lang gezegd: dit is de laatste winter voor haar. Maar toch blijf ik maar doorgaan. Wanneer is het genoeg? ik verleg mijn grenzen jaar op jaar
Citaat:Mijn oude pony heeft een hartruisje (Wat opzich helemaal niet raar is voor haar leeftijd) en heeft al, sinds ik haar ken, fikse artrose. De artrose lijkt heel erg stabiel en ze heeft wel pijn, maar ze rent af en toe nog vrolijk rond in de wei. We wandelen elke dag en we maken nog lol samen in de bak. Haar algehele uitstraling is dat van een speelse, vrolijke pony die wat belemmeringen ondervind. (vaak aan het knikkebollen, dementeren,, moeilijk eten.,etc)
Citaat:Ik zorg al zeker 10 jaar met volledige passie voor haar, maar elke keer als de winter eraan komt ben ik als de dood dat ze het niet haalt. Ik heb mezelf altijd voorgenomen dat ze in het najaar ingeslapen moet worden en die kou niet mee hoeft te maken.
mcsjelle schreef:Wij hebben ook een pony rondlopen van 34 jaar. En door hem kunnen we nooit met alletwee de andere paarden weg, omdat hij gewoonweg niet alleen kan blijven. Dan gaat hij helemaal door het lint. Hoe graag ik ook naar buiten zou willen met onze paarden, het komt niet in me op om hem daarom in te laten slapen.
En hij is er waarschijnlijk slechter aan toe dan die van jou. Hij heeft artrose, cushing, epilepsie, botwoekeringen in zijn voorhoeven, huidkanker. Verzin een ouderdomskwaal en meneer heeft het. Maar bij ons is het heel duidelijk. De dag dat hij niet meer op wil staan of niet meer vrolijk is komt de dierenarts en eerder niet.
Hij is al een paar keer heel ziek geweest en toen hebben we lang nagedacht over of we er geen einde aan moesten maken, om hem verder lijdt te besparen. Maar ondanks dat hij soms heel veel pijn heeft, blijft hij er vrolijk onder. En een vrolijk paard dat elke ochtend de wei opdraaft of galopeert, die altijd opstaat als je aan komt lopen en die nog altijd de kippen achterna zit laat ik niet inslapen.
Luckystory schreef:Sorry maar ik kan er echt niet bij.
Respect kan ik echt niet hebben voor zo'n vraag.
Misschien moeten ze mij ook maar laten inslapen? Nu ben ik nog goed maar vanaf je 20 loopt je conditie ook weer terug had ik ergens gelezen. En wie weet val ik morgen van de trap,... dat wil ik mezelf dan ook wel besparen.
Of misschien moet mijn oma ook maar dood, die is al zoooo oud joh!