Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fienaaa schreef:S__L schreef:zeker niet gaan vetten of teren. Op langer termijn heeft dit juist de tegenover gestelde werking. Vet sluit de hoef af, er kan niks meer in of uit. Dus de hoef kan ook geen vocht opnemen. Het zelfde geld voor teren. Ik zou het zoals al eerder is genoemd, een modderpoeltje maken.
Vetten en teren ga ik niet aan beginnen... Ik ga eens honing proberen, mijn vader is imker... Dus honing genoeg hier
fienaaa schreef:Lubberslieke schreef:hej
ik gebruik van dat laurierzalf ofzo, (bij de welkoop helemaal niet duur, witte pot met groen ettiket ) maar het werkt super,
ik gebruik het 1x in de week (en soms vergeet ik het maar dat is niet zo erg) en je kan het elke dag gebruiken, dat is een soort vocht inbrenger,
hoefolie enz sluit de hoef af en daardoor wordt de hoef juist droog, dit doet dat niet,
succes ermee
dit ga ik eens proberen... Klinkt heel goed !
potverdikkie schreef:Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Ik moest dat doen van mijn hoefsmid bij die Fries, en hij adviseerde het een andere klant ook. Dat hij het vertelde was mijn eerste vraag aan hem "verder alles goed met je?".
Maar de resultaten zijn echt gewoon enorm goed. De hoeven scheuren niet meer, zijn niet meer zo idioot hard en droog.
Maar ik zal het wel eens aan hem vragen wat de werking er nu precies van is.
fienaaa schreef:S__L schreef:zeker niet gaan vetten of teren. Op langer termijn heeft dit juist de tegenover gestelde werking. Vet sluit de hoef af, er kan niks meer in of uit. Dus de hoef kan ook geen vocht opnemen. Het zelfde geld voor teren. Ik zou het zoals al eerder is genoemd, een modderpoeltje maken.
Vetten en teren ga ik niet aan beginnen... Ik ga eens honing proberen, mijn vader is imker... Dus honing genoeg hier
Suzan1 schreef:S__L schreef:zeker niet gaan vetten of teren. Op langer termijn heeft dit juist de tegenover gestelde werking. Vet sluit de hoef af, er kan niks meer in of uit. Dus de hoef kan ook geen vocht opnemen. Het zelfde geld voor teren. Ik zou het zoals al eerder is genoemd, een modderpoeltje maken.
jouw vader is imker? bofkont!!![]()
wil je aan je vader vragen of hij bekend is met propolis? juist dát schijnt erg goed te zijn voor de hoeven.
)
dus niet op de hoeven smeren!

Citaat:Wat doe je ermee, hoe breng je het aan? Wat is de werking? Mijn vader zegt dat het een soort kit is, en alles plakt er aan vast... Het zat perongeluk op het aanrecht(was mama niet blij mee )
Suzan1 schreef:Citaat:Wat doe je ermee, hoe breng je het aan? Wat is de werking? Mijn vader zegt dat het een soort kit is, en alles plakt er aan vast... Het zat perongeluk op het aanrecht(was mama niet blij mee )
propolis is moeilijk aan te komen.
het is een fantastisch natuurpoduct .... desinfecterend, soort natuurlijke AB
wordt ook ingezet voor white line dissease. Knap hoor wat die kleine beestjes voor werk doen:
http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/p ... ebraam.pdf
bij ongeregeldheden in de hoef zou ik dát nog liever op de hoeven smeren dat enig ander chemisch product.
waar je het mee kunt vermengen en welke verhoudingen, weet ik niet.
Dus: als jouw pap propolis heeft en dat wil verkopen: zeg het mij!